Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?

1. Data: 2009-04-24 13:43:57

Temat: Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
Od: GK <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ostatnio w mieszkaniu rozchodzi się dźwięk bardzo wysokiej
częstotliwości, taki cichy pisk prawdopodobnie od jakiegoś urządzenia
elektrycznego. Nie mogę go jednak zlokalizować. W pokoju wyłączyłem
wszystkie urządzenia i pisk nadal jest.
Co można z tym zrobić, jak zlokalizować co wydaje takie dźwięk?
Pozdrawiam,
Grzegorz

2. Data: 2009-04-24 14:44:48

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Apr 2009 15:43:57 +0200, GK napisał(a):

> [...]
> wszystkie urządzenia i pisk nadal jest.
> Co można z tym zrobić, jak zlokalizować co wydaje takie dźwięk?

Mikrofonem kierunkowym?

T.

3. Data: 2009-04-24 14:49:56

Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mikrofonem kierunkowym?
Bardzo dobry pomysł. Jedno ucho skutecznie zatkać, a do drugiego przyłożyć
choćby kawałek rury kanalizacyjnej fi 50, najlepiej z gumową redukcją na
ucho.

4. Data: 2009-04-24 14:59:35

Od: Ingarden <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio w mieszkaniu rozchodzi się dźwięk bardzo wysokiej
> częstotliwości, taki cichy pisk prawdopodobnie od jakiegoś urządzenia
> elektrycznego.

Wyłącz korki na klatce. Jeśli pisk nadal występuje, to może być to coś w
ścianach, rury na przykład.
Wysokie częstotliwości są silnie kierunkowe, więc spokojnie to zbierzesz
mikrofonem - tak jak Tomasz radzi. Jeśli nie masz miernika podepnij
mikrofon pod laptopa i tam obserwuj siłę sygnału.

--
le

5. Data: 2009-04-24 15:47:36

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym skaniał się raczek, ku rurze przyłożonej do ucha, niż ku elektronice.
Jeżeli dźwięk jest cichy to wskaznik na laptopie ani drgnie. Ewentualnie
stetoskop (można nawet odpiąć głowicę).
Jacek

6. Data: 2009-04-24 16:11:28

Od: Ingarden <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli dźwięk jest cichy to wskaznik na laptopie ani drgnie.

Od tego jest normalizacja, zeby drgal. Natomiast faktem jest, ze nie
kazdy posiada pod reka czuly mikrofon kierunkowy / przedwzmacniacz.

Ciekawy pomysl z tym stetoskopem :-)

--
le

7. Data: 2009-04-24 16:12:20

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

GK pisze:
> [...]
> wszystkie urządzenia i pisk nadal jest.
> Co można z tym zrobić, jak zlokalizować co wydaje takie dźwięk?

slysza go wszyscy czy tylko ty?
bo moze nie elektronik/elektryk a neurolog/laryngolog potrzebny

8. Data: 2009-04-24 16:45:11

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> Ja bym skaniał się raczek, ku rurze przyłożonej do ucha, niż ku elektronice.

dokladnie - wysoka czestotliwosc to nie bas, przy ktorym ciezko wykryc
kierunek. Ucha nadstawic i krecic glowa :-)

Sierp

9. Data: 2009-04-24 16:47:50

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

doslaw pisze:
> slysza go wszyscy czy tylko ty?
> bo moze nie elektronik/elektryk a neurolog/laryngolog potrzebny

wiesz, sa tez wysokie czestotliwosci, ktore nie wszyscy slysza, nie
kazdy ma taki sam sluch. Ja na przyklad slysze do 17-18kHz, i zdarza
sie, ze slysze cos co ktos obok nie slyszy - i nie zamierzam isc z tym
do lekarza :)

Sierp

10. Data: 2009-04-24 17:18:57

Od: "Akna" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pisk nadal jest.
> Co można z tym zrobić, jak zlokalizować co wydaje takie dźwięk?

A może nie wyjąłeś z prądu ładowarki do telefonu?
Akna

Proszek koncentrat do prania - ile?
Projekt - ile za metr powierzchni użytkowej w Wawie i okoliach?
Koszt budowy - stan surowy zamknięty
[OG] [SPAM] może się komuś przyda...
Mrówki