Ekspres do kawy cisnieniowy, bez pompy

11. Data: 2010-01-06 10:35:58

Temat: Re: Ekspres do kawy cisnieniowy, bez pompy
Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 23:24, Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> wrote:
> Witam,
>
> Uzywam w domu obecnie starego ekspresu do kawy f-my MPM. Jest to ekspres
> bez pompy, co za tym idzie jest bardzo cichy podczas uzywania. Czy mozna
> kupic teraz podobne ekspresy? Wszystkie ktore ogladam posiadaja pompe
> (na dodatek calkiem glosna).

Wczoraj widziałem taki w lidlu.
Expres to nie jest - raczej zaparzacz ciśnieniowy do kawy - zrobienie
jednej kawy wiąże się z małą ceremonią przygotowania - a nie jak w
expresie naciśnięciem guzika.

12. Data: 2010-01-06 19:57:22

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> Robisz kawę z pary? Ciekawe.

<ROTFL> - co miałeś z fizyki w szkole podstawowej?

> Ekspres ciśnieniowy ma pompę wytwarzającą MINIMUM 15 bar.

No i? Co ci się nie zgadza? Poza pompą?

Pozdrawiam
FJ

13. Data: 2010-01-06 19:58:34

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> Opisywany przez ciebie przypadek to pojazd pana Cugnot, w ktorym
> faktycznie byl kociol bezprzeplywowy dzialajacy jak nie przymierzajac
> szybkowar lub opisany przez ciebie ponizej ekspres :)
Da się otrzymać wysokie ciśnienie bez pompki? Da się ;)

Pozdrawiam
FJ

14. Data: 2010-01-06 20:32:06

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> <ROTFL> - co miałeś z fizyki w szkole podstawowej?

Guzik cię to obchodzi.
Ale dokładnie tak by było (kawa z pary) gdyby ekspres tak działał jak
piszesz.
No chyba, że byłby bojler w którym para daje ciśnienie 15 bar, potem zawór
puszcza wodę przez kawę i masz ekspres cisnieniowy bez pompy. Ale misiu
pysiu takich urządzeń nie ma. Dlaczego? Bo do każdej kawy byś musiał
otwierać bojler, nalewać do niego kawy, potem długo czekać na ciśnienie,
potem by zrobić kolejną kawę czekać aż bojler ostygnie (chyba że chciałbyś
miećw kuchni małą detonację), i tak od nowa.
Więc po ludzku - już rozumiesz śmieszku dlaczego takich urządzeń bez pompy
nie ma?

> No i? Co ci się nie zgadza? Poza pompą?

Nazewnictwo. Ekspres bez pompy który wytwarza kawę tylko na zasadzie
ciśnienia pary nie jest ekspresem cisnieniowym, tylko KAWIARKĄ.

MS

15. Data: 2010-01-07 18:38:53

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> puszcza wodę przez kawę i masz ekspres cisnieniowy bez pompy. Ale misiu

Poraża mnie twoje ograniczenie. To, że czegoś nie potrafisz sobie wyobrazić,
nie znaczy, że tego nie ma.

> Nazewnictwo. Ekspres bez pompy który wytwarza kawę tylko na zasadzie
> ciśnienia pary nie jest ekspresem cisnieniowym, tylko KAWIARKĄ.

A wracając do nazewnictwa:
http://www.sjp.pl/kawiarka
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kawiarka

Ale dalej wzoruj się na słownictwie ze skąpca i onetu to nawet jak już
podstawówkę skończyłeś, to z maturą kiepko być może.

Pozdrawiam
FJ

16. Data: 2010-01-07 20:39:44

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cezar" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> podejrzewam ze ma bojler i w nim jest wytwarzane cisnienie.

Mniej więcej na tej zasadzie działa takie coś:
http://www.caffeprego.pl/index.php?strona,doc,pol,gl
owna,1293,0,1323,1,1293,ant.html
jest opisana zasada działania, modyfikacje pozwalające na uzyskanie wyższych
ciśnień (choć do 15 bar trochę brakuje).
tu zasada działania
http://static.howstuffworks.com/gif/espresso-machine
-camping.jpg

Spotkałem się również z rozwiązaniem bez pompy elektrycznej za to z wielką
wajchą. Przygotowujący kawę ciągnie za wajchę wymuszając przepływ wody pod
ciśnieniem przez kawę. więcej tu:
http://gourmetcoffeeandkitchen.com/la_pavoni_espress
o_machines.html
i wesja tańsza:
http://www.smakprostoty.pl/szczegoly/2351/presso__re
czny_cisnieniowy_ekologiczny_ekspres_do_kawy

--
lukasz

17. Data: 2010-01-09 22:27:40

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale dalej wzoruj się na słownictwie ze skąpca i onetu to nawet jak już
> podstawówkę skończyłeś, to z maturą kiepko być może.

Jednym słowem - demagogia.

PS. Obrażanie innych na forum nie jest bynajmniej świadectwem tych
obrażanych.
Jest świadectwem tego obrażającego.
Świadectwem

18. Data: 2010-01-09 22:29:15

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Jednym słowem - demagogia.

PS. Obrażanie innych na forum nie jest bynajmniej świadectwem tych

Bez pozdrowień.
MS

Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
budowa domu - kosztorys
Domy z bali
Do użytkowników podłogówki