Czym zmienić kolor glazury w łazience ?

1. Data: 2010-01-03 20:17:24

Temat: Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
Od: " maxi" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam starą glazurę w łazience, ma chyba ze 30 lat, jest w dobrym stanie /
kolor brzoswiniowy, dymiony , z połyskiem, marki Opoczno / i chciałabym
zmienić jej kolor / na nową nie mam co liczyć /.
Może macie jakąś praktykę - czym to zamalować, albo może - coś nakleić ???
Glazura jest w całości do połowy wysokości, na wszystkich ścianach, plus
wyżej, nad wanną + obudowa wanny.
Myślałam o farbie, nie mam precyzji, co do koloru, najlepszy byłby taki, na
którym mało będzie widać...i które będzie można łatwo umyć.
Mam małe dziecko :)

Proszę o poradę.

2. Data: 2010-01-03 20:26:30

Temat: Re: Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

maxi pisze:

> Myślałam o farbie, nie mam precyzji, co do koloru, najlepszy byłby taki, na
> którym mało będzie widać...i które będzie można łatwo umyć.
> Mam małe dziecko :)

Jeden ze sposobow to tapeta wodoodporna. Ale ona niestety - jaka by nie
byla - i tak zacznie odlazic i plesniec. A jak zacznie gdzies odstawac
to dziecko oderwie :)

W.

3. Data: 2010-01-03 20:41:00

Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " maxi" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zmienić jej kolor / na nową nie mam co liczyć /.
> Może macie jakąś praktykę - czym to zamalować, albo może - coś nakleić ???

Tego się tak nie robi. Glazurę się wymienia.
Można ją oczywiście pomalowac dowolną farbą olejną, ale uzyskamy lamperię o
estetyce rodem ze sracza w pruskich koszarach....
Daj sobie spokój i zrób jak należy
--
Jackare

4. Data: 2010-01-03 20:59:05

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tego się tak nie robi. Glazurę się wymienia.
iiii... tam, zobacz: http://www.jaegerlacke.de/files/POS_Fliesen.mpg
Szczegóły tu: http://www.jaegerlacke.de/199-0-897-fliesenlack--bad
ewannenlack-fr--68-m.html
Na marginesie:
Drogie to, ale sam daawno temu pomalowałem wannę blaszaną ze zniszczoną emalią.
15 lat wytrzymała, zanim epoksyd zaczęł żółknąć.
R.

5. Data: 2010-01-03 21:08:49

Od: " maxi" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rentier <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
emalią.
> 15 lat wytrzymała, zanim epoksyd zaczęł żółknąć.
Dziękuję :)
właśnie o czymś takim myślałam ... gdzieś to w Polsce można nabyć ???
pozdr

6. Data: 2010-01-04 00:03:39

Od: "basti78" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

farba/epoksyd/lakier czy inna wynalazka na pewno bedzie cuuuudnie z bliska
wygladac na kafelkach.....

urok płytek to ich GLAZURA - czyli ceramika - zadna farba teog nie
podrobi.........

moze pobaw sie farbami do szkla, ale najgorzej bedzie z fugami

generalnie - raczej polecalbym wymiane bo i tak efekt bedzie sredni

--

Sebastian

7. Data: 2010-01-04 00:23:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 3 Jan 2010 20:17:24 +0000 (UTC), maxi napisał(a):

> Myślałam o farbie,

Odradzam! Po zamalowaniu płytek farbą na gładko - zostaną podkreślone i
będą drażniły wzrok i estetykę wszelkie nierówności fug oraz niezgodności
plaszczyzn płytek, będzie nie tylko paskudna faktura, ale i widoczne
krzywizny i inne niezgodności.
Efekt będzie tragiczny.
Zostaw plytki, lepsze płytki niż to, cokolwiek masz zamiar z nimi zrobić
nie usuwajac ich.
--

Ikselka.

8. Data: 2010-01-04 18:26:04

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym odradzał malowanie. Co najwyżej można odnowić fugi, albo wydrapać i
dac nowe albo ostatecznie uzupełnić ubytki i pomalować ale tylko fugi.
Ewentualnie daj panele ścienne. Są tanie, łatwo się kładzie a efekt niezły.
Jacek

9. Data: 2010-01-04 20:31:06

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

maxi pisze:
> Dziękuję :)
> właśnie o czymś takim myślałam ... gdzieś to w Polsce można nabyć ???
> pozdr
Ja to targałem od Niemca.
Walnij do nich maila i zapytaj o dystrybutorów.

10. Data: 2010-01-04 20:57:50

Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " maxi" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> badewannenlack-f

To nadal będzie glazura pomalowana lakierem, tyle że technologia tego
lakieru sprawi że nie będzie odpadał i się odbarwiał.
Jak dla mnie efekt estetyczny raczej nie do przyjęcia w porównaniu z tym
który zapewnia ceramika.
--
Jackare

Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
budowa domu - kosztorys
Domy z bali
Do użytkowników podłogówki
Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...