Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...

1. Data: 2010-01-02 15:52:55

Temat: Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...
Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
chcę kuchenkę gazowo-elektryczną, tzw. wolnostojącą, zainstalować
(dokładnie - wymienić starą na nową) w ciągu mebli kuchennych.
Aktualnie sąsiadujące meble przylegają do boków starej kuchenki, tymczasem w
instrukcji nowej kuchenki warunkiem instalacji jest odstęp po 3cm z każdej
strony do najbliższych boków mebli :(
Pytania;
- czy rzeczywiście te odległości są krytyczne i coś się będzie dziać ze
ściankami sąsiadujących mebli ? Może trzeba użyć choć prowizorycznego ekranu
cieplnego pt. gruba folia aluminiowa na cieniutkim styropianie (jak na
ścianie za kaloryferami ?)
- czy specu od kuchenek gazowych, który przyjdzie podłączyć odmówi
podłączenia w takim układzie jak jest ?
- jak to jest w kuchniach i piekarnikach "do zabudowy" ?

Oglądałem propozycje wyposażenia kuchni i kuchnie u znajomych i nie
pamiętam, żeby ktokolwiek zachowywał te 3cm...

Piotrek

2. Data: 2010-01-02 16:13:30

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podłączenia w takim układzie jak jest ?
> - jak to jest w kuchniach i piekarnikach "do zabudowy" ?

Jeśli nie zachowasz tej odlegości, to meble nieco będą się nagrzewać od
włączonego piekarnika. Ja w bloku miałem kuchenkę wciśniętą na siłę między
meble i przez ponad 7 lat nic się nie działo. Wyciągałem parę razy jedną z
szafek - nie zauważyłem negatywnego wpływu kuchenki. Uszczelniłem miejsce
styku blatu z kuchenką (uszczelki okienne o profilu E).
Teraz mam piekarnik do zabudowy, który ma dodatkowy chłodzenie obudowy,
czyli wentylatorek. Obok pierakarnika stoi lodówka, więc to chłodzenie jest
potrzebne.

Pozdrawiam,
Druid29

3. Data: 2010-01-02 22:00:50

Od: Tomasz <t...@w...delthis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Jan 2010 16:52:55 +0100, Piotrek napisał(a):
> Aktualnie sąsiadujące meble przylegają do boków starej kuchenki, tymczasem w
> instrukcji nowej kuchenki warunkiem instalacji jest odstęp po 3cm z każdej
> strony do najbliższych boków mebli :(

U mnie krytycznym okazało się długotrwałe (godzinne), intensywne gotowanie
30l garnka na dużym palniku. W szafce obok zaczęła się odkształcać folia na
kancie drzwiczek. Myślę, że sam ogień rozszedł się po dnie dużego gara i
buzował zbyt blisko plastiku. Gdybym zauważył to wcześniej, mógłbym uchylić
drzwiczek, żeby je trochę odsunąć od ognia. Tyle, że to trochę ekstremalna
sytuacja i pewno taką miał na uwadze producent.

Blat i boki szafki nie poniosły najmniejszego uszczerbku i nie ma na nich
najmniejszych śladów. Przy korzystaniu z piekarnika szafka obok jest
ciepła, ale również bez żadnych konsekwencji.

Myślę, że przy zwykłym codziennym gotowaniu nie powinno być problemów.
I również nie znam nikogo, kto dbałby o te odstępy. :-)

--
Tomasz

4. Data: 2010-01-03 20:46:40

Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> - czy specu od kuchenek gazowych, który przyjdzie podłączyć odmówi
> podłączenia w takim układzie jak jest ?

raczej nie, natomiast może (i powinien) odmówić gdy w pomieszczeniu nie ma
sprawnej wentylacji.
Co do mebli to zasadniczo nie jego sprawa. Gdyby się cokolwiek stało on
zawsze powie że gdy instalował, to nie było tam żadnych przylegających
mebli.
--
Jackare

Tarcza do betonu wieksza od fi 230
łóżko dla dwójki dzieci
Jak zamalować zaciek?
matowe kafle w łazience - czy nie są zmorą?
montaż WC