matowe kafle w łazience - czy nie są zmorą?

1. Data: 2010-01-01 00:50:16

Temat: matowe kafle w łazience - czy nie są zmorą?
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy matowe kafle w łazience nie zachodzą jakoś uciążliwie kamieniem, po
dłuższym czasie? Z pewnością dotyczy to raczej ciemnych kafli

2. Data: 2010-01-01 09:35:00

Temat: Re: matowe kafle w łazience - czy nie są zmorą?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann <y...@o...pl> wrote:
> czy matowe kafle w łazience nie zachodzą jakoś uciążliwie
> kamieniem,
> po dłuższym czasie? Z pewnością dotyczy to raczej ciemnych kafli

Zachodzą dokładnie tak samo, jak i te błyszczące, trzeba po prostu
przecierać od czasu do czasu. Natomiast o wiele mniej na nich ten
kamień widać.

J.

3. Data: 2010-01-01 10:24:59

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> Zachodzą dokładnie tak samo, jak i te błyszczące, trzeba po prostu
wydawało mi się, że gładność powierzchni sprzyja/niesprzyja pozostawaniu
wody na powierzchni .... wszak po coś robi się na ten przykład parawany
prysznicowe z tą tam warstwą .... hę?

> przecierać od czasu do czasu.
nie wiem, czy masz na myśli przecieranie (usuwanie) wody po użyciu, czy też
'przecieranie' odkamieniaczem : ]

4. Data: 2010-01-01 10:37:39

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann <y...@o...pl> wrote:

> wydawało mi się, że gładność powierzchni sprzyja/niesprzyja
> pozostawaniu wody na powierzchni .... wszak po coś robi się na ten
> przykład parawany prysznicowe z tą tam warstwą .... hę?

Jako użytkownik płytek matowych, mający też doświadczenia z płytkami
błyszczącymi (łazienka u rodziców) mam wrażenie, że powierzchnia nie
ma tu zauważalnego wpływu. Po prostu, woda na płytkach wysycha,
zostawia po sobie kamień. Być może gładkie jak lustro, utrzymywane w
tym stanie i regularnie pokrywane jakimś hydrofobem płytki by tej
wody faktycznie zatrzymywały mniej, ale i też trzebaby to cały czas
w takim stanie utrzymywać, cxzyli regularnie pucowac, polerować,
psikać hydrofobem. Nie warto.

> nie wiem, czy masz na myśli przecieranie (usuwanie) wody po
> użyciu,
> czy też 'przecieranie' odkamieniaczem : ]

mam na myśli przetarcie płytek raz na _jakiś!!!!!!_ czas jakimś
odkamieniaczem. Ścierać wodę z płytek po każdym użyciu
wanny/natrysku... na pewno są fanatycy, którzy i tak robią, zaraz
potem rzucając się do prasowania w kant skarpetek i majtek, ale
normalnym ludziom zwykle szkoda na to życia :-)

J.

5. Data: 2010-01-01 13:36:40

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wanny/natrysku... na pewno są fanatycy, którzy i tak robią, zaraz potem
> rzucając się do prasowania w kant skarpetek i majtek, ale

i przecierają tę łazienkę tymi w-kant-prasowankami

6. Data: 2010-01-01 22:09:23

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Sty, 11:37, "Jarek P." wrote:
> [...]
> mam na myśli przetarcie płytek raz na _jakiś!!!!!!_ czas jakimś
> odkamieniaczem.

?!
Dlaczego odkamieniaczem?
Ja swoje myję zwykłym płynem uniwersalnym (koncentrat leję na gąbkę i
tak przecieram zasłonę i kafelki, a potem tylko płuczę prysznicem -
bez wycierania), co tydzień-dwa (w zależności od "zapaćkanych" zasłon,
które są przezroczyste). I to mi już się sprawdza parę lat (3), choć
korzysta z łazienki 5-6 osób.
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/-3OEMvA_O65slb-O
CafshA?authkey=Gv1sRgCI2q98nGk8eV0wE&feat=directlink

> Ścierać wodę z płytek po każdym użyciu
> wanny/natrysku... na pewno są fanatycy, którzy i tak robią, zaraz

Owszem! Ci co mają przezroczystą, kryształową kabinę (prawda, jak ona
ładnie wygląda?) tak postępują;p
No, kąpią się 5 min, a 20 wycierają kabinę... już nie mówię o spoceniu
przy tej czynności...

> potem rzucając się do prasowania w kant skarpetek i majtek, ale
> normalnym ludziom zwykle szkoda na to życia :-)

Ech, są ludzie, którzy po to się urodzili;p

--
Pozdrawiam :)
JM

montaż WC