malowanie scian z wyjsciem na sufit

1. Data: 2009-12-29 18:03:30

Temat: malowanie scian z wyjsciem na sufit
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. :-)
Planuje malować pokój, ale granica między ścianą a sufitem jest nieostra
ponieważ wykończenie to jest półokrągłe (tak zwane na butelkę).
Zrobienie paska na ścianie skróci wizualnie ścianę. A nie chciałabym tego.
Zastanawiam się więc, aby "wyprowadzić" kolor ściany na sufit i tam zrobić
granicę między kolorami.
Czy ktoś z Was miał takie pomysły i zrealizował je? I jak to wyszło?
Nie umiałam znaleźć w internecie zdjęć z takim malowaniem, abym mogła
popatrzeć jaki to daje efekt.

A'propo malowania są takie rady:
1."Bezpośrednio po malowaniu należy usunąć maskującą taśmę malarską."
Skoro maluję powierzchnię dwa razy, drugi raz następnego dnia, to rozumiem,
że taśmę zdejmuję
bezpośrednio po drugim malowaniu.

2. "Przy malowaniu sufitów, pierwsza warstwa farby powinna być nakładana
równolegle do ściany przez którą "wchodzi" do pomieszczenia najwięcej
światła, a druga prostopadle."
A czy istotny jest kierunek nakładania gruntu?

Pozdrawiam Krycha

2. Data: 2009-12-29 19:29:50

Temat: Re: malowanie scian z wyjsciem na sufit
Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29-12-2009 19:03, Krycha wrote:
> [...]
> Czy ktoś z Was miał takie pomysły i zrealizował je? I jak to wyszło?
> Nie umiałam znaleźć w internecie zdjęć z takim malowaniem, abym mogła

Próbowałem "wyprowadzić ścianę na sufit", ale _dla_mnie_ efekt był
fatalny. Mam jakieś 5-8 cm poniżej bardzo nierównego sufitu granicę
pomiędzy kolorem ściany i sufitu i jest super. Nie czuję, żeby ściana
była niższa, choć mieszkanie typowe w bloku niewysokie. Może także przez
to, że sufit ma taki kolor jak ściana, tylko że rozjaśniony i super się
to zgrywa.

--
Grzegorz Janoszka

3. Data: 2009-12-29 21:04:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Dec 2009 19:03:30 +0100, Krycha napisał(a):

> Planuje malować pokój, ale granica między ścianą a sufitem jest nieostra
> ponieważ wykończenie to jest półokrągłe (tak zwane na butelkę).

W takim przypadku (jak też w przypadku krzywych krawędzi styczności ścian z
sufitem) najlepiej pomalowac i ściany, i sufit, na ten sam kolor, byle
jasny, pastelowy, dopasowany do koloru mebli i zasłon.
--

Ikselka. //ze świetnym efektem słonecznego pomarańczu grającego światłem w
całym pokoju nawet w pochmurne dni, plus białe zasłony i okno, plus

4. Data: 2009-12-29 22:50:36

Od: "Abecadło" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam w jednym pokoju (największym) kolor wprowadzony na sufit. Po to żeby nie
zmneiszyć ścian, wysokość pokoju ok 2,65m. Wygląda bardzo dobrze.
Ale u mnie wszystkie linie są proste.

5. Data: 2009-12-30 01:06:00

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-29 19:03, Krycha pisze:
> Planuje malować pokój, ale granica między ścianą a sufitem jest nieostra
> ponieważ wykończenie to jest półokrągłe (tak zwane na butelkę).
Jezeli masz jakiegos faceta to zamiast prezentu powiedz ze chcesz zeby
Ci usunal "butelke" z lacznika ;)
Zdarcie tego to okolo godziny na pokoj + jakies 2 godziny szpachlowanie.
Mowie tak jako byly posiadacz butelkowanych sufitow ;)
Zawsze mialem z nimi problemy przy malowaniu, teraz malowanie to poezja :)

> Czy ktoś z Was miał takie pomysły i zrealizował je? I jak to wyszło?
Generalnie przy butelce najczesciej spotyka sie ze to kolor sufitu
wchodzi na sciane.
Ale chocby nie wiem co i tak bedzie widac brzydki luk.

> Skoro maluję powierzchnię dwa razy, drugi raz następnego dnia, to
> rozumiem, że taśmę zdejmuję
> bezpośrednio po drugim malowaniu.
Nie, chodzi o to zeby ja zedrzec kiedy farba jest jeszcze wilgotna.
Wtedy odejdzie bez problemu. Jak zaschnie to juz efekt nie musi byc taki
super tj odejdzie z farba.
Wazne zeby tez nalozyc dobrze tasme, lepiej kupic jakas lepsiejsza np
Tesa i dobrze ja wygladzic np jakas szmatka (zeby farba nie podchodzila
pod tasme).
Pamietaj takze ze klej ze standardowej tasmy wysycha po paru dniach, w
tych lepsiejszych po okolo 7. Oznacza to ze jak jej szybko nie zedrzesz
to pozniej bedzie duzo zabawy z tym.

> A czy istotny jest kierunek nakładania gruntu?
Chodzi o to zeby ostatnia warstwa farby na suficie byla nakladana
rownolegle do promieni swiatla ktore beda go oswietlac.
Dzieki czemu minimalne nierownosci od rowkow po pedzlu na farbie nie
beda rzucac cieni.
Zadnej wiekszej magii w tym nie ma :)
To regulka dosc stara wynikajaca z technologii malowania pedzlem tzw
lawkowcem i rodzajem uzytej farby.
Dzisiaj w dobie walka mozesz smialo malowac jak Ci pasuje i oddam
wyplate dla cwaniaka ktory zobaczy te cienie na suficie...

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

6. Data: 2009-12-30 09:17:00

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałem raz tak pomalowane, bo malarz stwierdził, że pokój się optycznie
podwyższy.
Efekt był taki, że optycznie się zmniejszył i nie podobało mi się wcale.
Znacznie lepiej wygląda biały sufit wyprowadzony na ściany.
Dobry pomysł jest z wykuciem tej "butelki" w zrobieniem na równo. Przy
następnym malowaniu chyba tak zrobię.
Jacek

7. Data: 2009-12-30 13:25:24

Od: "Mustafa" <M...@B...xx> szukaj wiadomości tego autora

> W takim przypadku (jak też w przypadku krzywych krawędzi styczności ścian
> sufitem) najlepiej pomalowac i ściany, i sufit, na ten sam kolor, byle
> jasny, pastelowy, dopasowany do koloru mebli i zasłon.

zgadza się - przetestowane i jest jak trzeba :)

8. Data: 2009-12-30 21:11:50

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
> Mowie tak jako byly posiadacz butelkowanych sufitow ;)
> Zawsze mialem z nimi problemy przy malowaniu, teraz malowanie to poezja :)

Nie mam odwagi zdecydować teraz na taką operację, ponieważ pokój w czasie
malowania będzie w znacznym stopniu zastawiony meblami.

Krycha.

9. Data: 2009-12-30 21:27:21

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:
> [...]
> Czy ktoś z Was miał takie pomysły i zrealizował je? I jak to wyszło?
> Nie umiałam znaleźć w internecie zdjęć z takim malowaniem, abym mogła

bo tak sie raczej nie robi. raczej sufitem wychodzi sie na ścianę.

10. Data: 2009-12-30 21:58:06

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-30 22:11, Krycha pisze:
> Nie mam odwagi zdecydować teraz na taką operację, ponieważ pokój w
> czasie malowania będzie w znacznym stopniu zastawiony meblami.
Wbrew pozorom nie ma az takiego sajgonu na jaki by moglo wygladac.
Trzeba tylko dobrze wykleic folia oraz spryskac woda.
Ale ostatnie slowo nalezy do Ciebie :)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Problem z lodówką
Jaka pralke kupic?
Zarowki energooszczedne
Podłączenie syfonu do odpływu kanalizacji
Koszty utrzymania domu ?