Elektryczna zagwozdka :/

31. Data: 2007-01-08 12:36:34

Temat: Re: Elektryczna zagwozdka :/
Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał T" <l...@N...pl> napisał w wiadomości
news:ent694$rv9$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Zastanowiłem się.... :-)
> I donoszę(ups) to co mi się w głowie rodzi:
> Jeśli układ miałby mieć moc 4W to prąd przy 220V byłby rzędu kilkunastu
> miliamper. CZyli tyle ile pobiera pojedyńcza dioda LED ( A NIE 37 DIOD
> !! )

Ale pojedyncza dioda pobiera kilkanaście mA przy napięciu ok 3V.
Napięciem 230V można obdzielić 76 doid połączonych w szereg.

Witek

32. Data: 2007-01-08 12:49:31

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale pojedyncza dioda pobiera kilkanaście mA przy napięciu ok 3V.
> Napięciem 230V można obdzielić 76 doid połączonych w szereg.

RAcja, nie wiem co ja za brednie napisałem....

33. Data: 2007-01-08 13:00:55

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> http://www.halolamp.pl/par20_230v_40led.htm
>
> moc 4W a strumień świetlny jak 40W żarówki, wydajność porównywalna z
> świetlówką, 5 takich powinno zastąpić 2 x 100 watowe żarówki

A jaki jest strumień świetlny generowany przez to ustrojstwo?

Witek

34. Data: 2007-01-08 16:24:05

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack wrote:

> świetlówki energooszczędne
po prostu świetlówki

> Może mi ktoś
> racjonalnie wytłumaczyć co jest powodem takiego zachowania jednej
> świetlówki vs. dwóch żarówek (charakter obciążenia -
> indykcyjny/pojemnościowy?)?

W trakcie zapłonu świetlówki pobierany jest znacznie większy prąd niż
podczas jej normalnej pracy. Można spróbować ze świetlówką bez startera
elektronicznego błyskawicznego (taką, co błyska parę razy zanim się
zapali), ale nie wiem czy są nadal produkowane i czy w tym przypadku to
coś da. Jeśli w obwodzie jest jakiś zaawansowany regulator wpływający na
napięcie i kształt przebiegu czasowego prądu, to świetlówek nie powinnno
się stosować.
fonon

35. Data: 2007-01-09 06:39:40

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

36. Data: 2007-01-09 06:43:34

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> super, czyli swiecac 4h dziennie (rozsadna ilosc imho) mamy 34 lata
> swiecenia :-) Zdążą zaliczyc 3 mieszkania ;-)

właśnie na tym to polega, w tym samym czasie zwykłych żarówek musiał byś
zużyć za 50 zł, dioda LED może być twoim ostatnim zakupem źródła światła

37. Data: 2007-01-09 07:06:43

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> swoje zdanie opieram na niejednym watku w sieci, traktujacym o temacie.

a ja swoje zdanie opieram na podawanych przez producentów świetlówek danych
fabrycznych, i tak przykładowo:

Philips podaje 60 lm/W
Osram 55 lm/W
pewien amerykański producent bardzo drogich świetlówek 64 lm/W
świetlówka liniowa 57 lm/W

no name mają różnie wartości są takie co mają 60 lm/W a są takie co mają 47
lm/W, spotkałem też kilka razy bardzo tanie no name o wydajności 23 lm/W,
chociaż są one niezbyt sprawne, ale za to bardzo tanie, a i tak świecą 3
razy lepiej od zwykłej żarówki

reasumując: kupując osrama płacisz 3,6 gr/lm philipsa albo amerykańską 2,2
gr/lm kupując no name nie wydasz więcej niż 1,3 gr/lm a może nawet uda ci
się kupić na przykład podróbkę philipsa która przy 11W daje 660 lm w cenie 7
zł sztuka czyli 1 gr/lm

I żeby nie było że przeoczyłem najbardziej oczywisty fakt, najlepszą w
zakupie jest świetlówka liniowa ponieważ jej cena w stosunku do wydajności
bije wszystko i wszystkich na głowę.

38. Data: 2007-01-09 08:31:03

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Trochę to niekontretne stwierdzenie.
Żarówka 40W daje ok 400 lm. Firmy produkujące LEDy demonstrowały
już co prawda struktury osiągające 100 lm/W, a nawet 130 lm/W,
ale nie spodziewałbym się ich w sprzęcie powszechnego
użytku. Myślę, że jak jest 50 lm/W, to dobrze,
a to by dało w sumie 200 lm z 4 W, czyli 2 razy mniej, niż
żarówka 40W.

Witek

39. Data: 2007-01-09 09:21:40

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> użytku. Myślę, że jak jest 50 lm/W, to dobrze,
> a to by dało w sumie 200 lm z 4 W, czyli 2 razy mniej, niż
> żarówka 40W.
są też diody 22 lm/W a pól roku temu czytałem że w 2007 mają być produkowane
150 lm/W

jak by nie patrzeć kąt świecenia diody w takiej oprawce jak podałem wyżej to
30 stopni, kąt żarówki to 360 stopni dlatego wydaje mi sie że można porównać
diodę 4W z 40W żarówką

Lodówka do zabudowy
zalanie mieszkania ściekami
przeźroczysta mata lub wykładzina