Emince a la Zurichoise

1. Data: 2000-03-21 10:43:30

Temat: Emince a la Zurichoise
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Witam i proponuje
Emince w stylu Zurich (emincer jako czasownik znaczy +/- pociac na male
kawaleczki)
Klasyk kuchni szwajcarskiej rodem z Zurichu. Kazda szanujaca sie
restauracja
(Brasserie raczej) ma je w swoim menu.

Liczyc 150gr cieleciny na glowe.
Pokroic mieso na male kosteczki o grubosci mw 5 mm. Kawalki nie powinny
byc wieksze jak do Strogonowa ale na pewno ciensze!
Obsmarzyc mieso malymi porcjami na wysokim ogniu i zachowac w cieple
(jesli wrzuci sie za jednym zamachem za duzo miesa, temperatura na
patelni gwaltownie sie obnizy i mieso miast smarzyc bedzie sie
gotowac...)
podsmarzyc do bialosci duza cebule poszatkowana cieniutko
dorzucic grzyby jakie i ile wola (prawdziwki moga za mocne w smaku,
lepiej uzyc mniej szlachetnych grzybkow np pieczarki?)
smarzyc razem z cebulka dodawszy mw 1 dc bialego wina + sol + pieprz
jak grzybki sa gotowe (20 min?) dolac dobra porcje smietany, tyle aby
sos byl piekny ale mimo to nie za gesty (2.5-3 dc?)
Teraz dobrze doprawic do smaku ten sos winno-cebulowo-grzybkowy
i polaczyc z poprzednio podsmarzonym miesem.
Dusic powoli do miekkosci miesa.
Podawac z kluseczkami kladzionymi albo z czym wola!

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-03-21 17:34:38

Temat: Re: Emince a la Zurichoise
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj tak Paul, oj tak - przypomniałeś mi pewną późną kolację w Zurichu ( w
takiej knajpie - starej zbrojowni, nazywała się jakoś tak od broni w każdym
razie - niedaleko dworca kolejowego). Towarzystwo było silnie międzynarodowe
i jeszcze bardziej zgłodniałe, a miła Szwajcarka zaprowadziła nas tam na
emince a do tego było röstli (nie wiem czy tak to się nazywa w
"Schwitzerdeutsch" ale po niemiecku na pewno - to są ziemniaczki grubo
starte z dodatkiem jajka i przypraw zapieczone na złoto na patelni) i pyszna
sałatka z białej rzodkwi, która mnie osobiście kojarzy się raczej z Bawarią.
oj chyba zrobię sobie powtórkę :-)
Herbatka

.

1. Data: 2000-03-21 20:59:42

Temat: Odp: Emince a la Zurichoise
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

- to są ziemniaczki grubo
> starte z dodatkiem jajka i przypraw zapieczone na złoto na patelni) i

ziemniaczki owszem, ale nie spotkalem jeszcze zadnego przepisu z jajkiem:)
ugotowane ziemniaki (nie calkiem) i ochlodzone trzemy na grubej tarce,
dodajemy sol, bialy pieprz i podsmazana cebulke, po czym pieczemy albo jeden
wielki placek na patelni (sa niezle cyrki z obracaniem) albo formujemu
mniejsze

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-22 00:49:44

Temat: Re: Odp: Emince a la Zurichoise
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw a écrit :

> [...]
> wielki placek na patelni (sa niezle cyrki z obracaniem) albo formujemu

Racja! mozna je polaczyc z boczkiem, ale to juz jak dla mnie dwa grzyby w
barszcz. Klasyczne rösti robi sie na smalcu, ale osobiscie odradzam
poniewaz chcial nie chcial kartofle "pija" ten tluszcz i po usmarzniu sa
potwornie ciezkie. Co do przewracania podrzucam placek do gory i lapie go (nie
zawsze) usmarzona strona do gory.   Dodam ze dokonuje tej operacji w
ogrodzie....

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-03-22 17:21:27

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo przepraszam panowie ( Przemysław i Paul), to nie mialo być jajko
tylko żółtko oczywiście. Ja znam tę potrawę wyłacznie empirycznie, tzn.
nigdy na oczy przepisu nie widziałam, jadłam tylko w knajpach i to co
przygotowały moje niemieckie wspóllokatorki w WG we Freiburgu. Dziewczyny
robiły to na pewno z żółtkiem i cebulką i "spekiem" i ze surowych
ziemniaków - w knajpach nie zwracałam uwagi na to, co spajało ziemniaczki.
Przemysławie, czy te ziemniaczki się nie rozpadną bez żółtka ? Bo to zawsze
jest taki fajny zrumieniony placuszek i jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że
się trzymają same z siebie. :-)
Herbatka

1. Data: 2000-03-22 22:52:27

Temat: Odp: Odp: Emince a la Zurichoise
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(nie
> zawsze) usmarzona strona do gory. Dodam ze dokonuje tej operacji w

Klasyczne roesti sa wylacznie z cebulka.
Smazyc najlepiej na teflonowej patelni na mieszance masla z olejem (ale nie
za duzo), a przewracanie robie tak, ze na patelnie klade talerz, wywracam,
klade na to drugi talerz, odwracam, zdejmuje pierwszy, na to patelnie,
odwracam i .... gotowa albo placek sie rozwalil :))))
Abu temu zapobiec mozna robic male - najwygodzniej smazyc i podawac.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-22 22:54:59

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zawsze
> jest taki fajny zrumieniony placuszek i jakoś trudno mi sobie wyobrazić,

Dobre ziemniaki nie, pamietaj ze nie mozna ich za mocno ugotowac i gotujemy
w mundurkach a przed potarciem dobrze chlodzimy, najleopiej gotowac
poprzedniego dnia,
rozpadaja sie tez jak dasz za duzo tluszczu, jak zdecydujesz sie na male to
najlepiej troche scisnac. Sa z tym czasami problemy, ale generalnie to sie
udaja.
I zadnych zoltek czy boczku, przynajmniej jak ma byc oryginalnie:)

Przemyslaw Koziarski

stare ksiazki kucharskie
mam klopoty z tlumaczeniem
Kluski 0.5 francuskie
Czy to jest boskie przykazanie do przestrzegania, czy do olania sikiem prostym...???
Potrawy a la "costam"