Encorton rano czy wieczorem?

1. Data: 2006-05-30 19:52:23

Temat: Encorton rano czy wieczorem?
Od: Karmakoma <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mojemu mezowi lekarz dzis przepisal Encorton. ma zazywac przez 5 dni po 20
mg (raz dziennie), potem co 2-gi dzien schodzic o 5 mg. niestety przez
swoje roztargnienie maz wzial pierwsza dawke dzis wieczorem (ok. 18.00) a
powinien jutro rano. czy w takiej sytuacji nastepna dawke moze przyjac
jutro rano czy juz teraz powinien przyjmowac tylko wieczorem?

bardzo prosze o rade.

dzieki,

pozdrawiam,

K.

2. Data: 2006-05-31 10:56:31

Temat: Re: Encorton rano czy wieczorem?
Od: "szarlotka" <a...@n...wytnijto.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karmakoma z adresu <k...@g...pl> napisal(a):

> [...]
> wieczorem (ok. 18.00) a powinien jutro rano. czy w takiej sytuacji
> nastepna dawke moze przyjac jutro rano czy juz teraz powinien

powinien przyjmowac encorton rano lub najpózniej w poludnie poniewaz wtedy
jest najlepiej przyswajany i szybciej da efekty leczenia. jesli raz wzial
wieczorem to nic sie nie stalo i moze wziasc jutro rano i powinien stale
brac rano

3. Data: 2006-05-31 15:56:26

Od: Karmakoma <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 31 May 2006 12:56:31 +0200, szarlotka napisał(a):

> [...]
> wieczorem to nic sie nie stalo i moze wziasc jutro rano i powinien stale

dzieki za pomoc:-)

pozdrawiam,

K.

4. Data: 2006-05-31 20:05:46

Od: "szarlotka" <a...@n...wytnijto.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karmakoma z adresu <k...@g...pl> napisał(a):

> dzieki za pomoc:-)
>
> pozdrawiam,
>
> K.

nie ma za co . ja biore encorton juz 3 lata wiec nieco doswiadzenia mam w
tych sprawach. mysle ze wiecie jakie skutki uboczne maja sterydy? na pewno
pojawi sie opuchlizna calego ciala (nie duza) bo sterydy zatrzymuja wode w
organizmie wiec nie nalezy sie bac ze cos jest nie tak ale w zadnym wypadku
nie mozna nagle przestac wogole ich brac tylko wlasnie stopniowo odstawiac

5. Data: 2006-06-01 16:36:41

Od: Karmakoma <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 31 May 2006 22:05:46 +0200, szarlotka napisał(a):

> [...]
> nie mozna nagle przestac wogole ich brac tylko wlasnie stopniowo odstawiac

maz ma SM. lekarz mu przepisal sterydy na 13 dni, bo pogorszylo mu sie z
chodzeniem. przytycie raczej mu nie grozi (wazy 48 kg przy wzroscie 176 cm)
i od lat probuje przytyc, wody w organizmie tez nie zatrzymuje. od
niedzieli najbliszej maz ma stopniowo obnizac dawke do zera.

pozdrowienia,

K.

6. Data: 2006-06-01 17:34:19

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Karmakoma" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> powinien jutro rano. czy w takiej sytuacji nastepna dawke moze przyjac
> jutro rano czy juz teraz powinien przyjmowac tylko wieczorem?

Prosze o podanie maila na priv
Pozdrawiam Jurek M.

7. Data: 2006-06-02 19:05:54

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szarlotka" <a...@n...wytnijto.o2.pl> napisał w wiadomości
> Karmakoma z adresu <k...@g...pl> napisal(a):
>
> maz wzial pierwsza dawke dzis

> powinien przyjmowac encorton rano lub najpózniej w poludnie poniewaz wtedy
> jest najlepiej przyswajany i szybciej da efekty leczenia.

Przykro mi ale jest to kompletna bzdura. przyjmowanie rano nie ma nic
wspolnego z przyswajalnoscia encortonu, tylko synteza hormonow steroidowych
w nadnerczach. W przypadku j/w czyli jak mozna sie domyslac krotkotrwalego
leczenia encortonem godzina podania nie ma tak duzego znaczenia godzina
podania. czy wziac lek nastepnego dnia rano czy wieczorem nie podpowiem bo
mam za malo danych.

wzrok...
Relaksacja/biofeedback
verrumal- jak długo stosować?