wzrok...

1. Data: 2006-05-30 18:17:41

Temat: wzrok...
Od: "Blue Eyez" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wade na jedno oko lewe : -4,25 na drugie- prawe: ok -1,5.

Chodzi o to ze prawe oko mam takie, ze bardzo ciezko mi
cos wypatrzec jak np. mam blisko siebie litery w wyrazie, zdaniu, mimo
ze te litery sa wystarczajaco duze, to b. trudno mi sie tym jednym okiem
zdanie czyta.
Trudno mi skupic wzrok. mam takie zaklocenia jakby.
Troche ciezko to opisac, bo to nie jest jakas widoczna plamka , czy cos,
nie tyle ze mi sie litery zlewaja (jak w przypadku lewego oka gdy
patrze bez okularow).. W dodatku to prawe szybciej sie meczy, jak zamkne
lewe to
przed prawym mi zaczynaja takie delikatne wzorki latac jakby...
Lewym okiem inaczej mi sie patrzy.

Moze ktos cos kojarzy co to moze byc ? Co mowilem okulistom
o tym to nie wiedzieli... Jedna mi robila jakis test z kartka w kratke
i mowila ze ludziom sie linie rozjezdzaja. Mi sie nie rozjezdzaly, ale
w pewnym rejonie ich jakby nie widzialem po prostu, mialem zaklocenia :>.

Obecnie nosze okulary (chyba 3,75 i 1,25 ale nie pamietam
dokladnie, troche slabsze niz wada) .Wczesniej nosilem soczewki
kontaktowe przez 5 lat, bo mi jednen optyk powiedzial,
ze przy rozicy wad obu oczu powyzej 2 dioptrii nie powinno sie
nosic okularow. A niedawno sie dowiedzialem ze optycy maja
uklady z tymi od soczewek i ze to sciema wlasnie...

2. Data: 2006-05-30 18:27:32

Temat: Re: wzrok...
Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:e5i2c0$992$1@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik *Blue Eyez* napisał(a):

[ciach]

I tak będziesz pytał co 5 godzin, wysyłał kilka postów na ten sam temat,
czy może sytuacja się zmieniła?

--
Big Jack
//////

3. Data: 2006-05-30 18:32:49

Temat: PRZEPRASZAM!
Od: "Blue Eyez" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw> napisał w wiadomości
> [...]
> użytkownik *Blue Eyez* napisał(a):
>
> [ciach]
>
> I tak będziesz pytał co 5 godzin, wysyłał kilka postów na ten sam temat,

Przepraszam, ja tych poprzednich postow nie mam,
a widzialem ze doszedl moj drugi post w innym topiku, wiec myslalem ze
z tym pt."oczy" cos nie tak poszlo....

Naprawde nie chcialem :/

4. Data: 2006-05-30 19:29:44

Od: "Platnik" <a...@k...fajne.som> szukaj wiadomości tego autora

Blue Eyez <s...@i...pl> napisal nam:

> [...]
> cos wypatrzec jak np. mam blisko siebie litery w wyrazie, zdaniu, mimo
> ze te litery sa wystarczajaco duze, to b. trudno mi sie tym jednym

na moj gust lazy EYE - leniwe oko, mam to samo, podziekuj rodzicom kochanym
za troske. Jesli to nie to to nie wiem, dobre oko masz silnie dominujace,
zle oko - przeslania ci obraz jakby rzutowany na zamknieta powieke dobrego
oka, taka delikatna ponczocha jakby.

Nie jestem okulista ale wg opisu to jest to wlasnie, to oko lepsze jak byles
maly (lewe -dobre) powinno byc zaslaniane. Dogoniloby lewe troche i po
problemie, robisz lasik na 2 oczku i masz wzrok dobry a tak ryzyko jest
wieksze bo masz tylko jedne oko tak naprawde dobre (nie liczac -4.25 :> ale
mozg w przypadku lazy eye tak silnie chce obrazu z dobrego oka ze to leniwe
ignoruje jakby, moje odczucia i stan wiedzy).

5. Data: 2006-05-30 20:01:31

Od: "Blue Eyez" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Platnik" <a...@k...fajne.som> napisał w wiadomości
> [...]
leniwe
> ignoruje jakby, moje odczucia i stan wiedzy).

Tzn. napisalem moze nie do konca konkretnie - to z tym prawym
okiem mam jak patrze tylko nim, jak zamkne lewe. Jak patrze obydwoma
to tego wszystkiego nie odczuwam.
W sumie troche tez jakby pomaga zapisana witamina B.

Lewe o ile pamietam zawsze bylo slabsze, okulary zaczelem nosic
duzo za pozno (jak mialem chyba z -2,5 na lewe oko, na prawe -0,5)
Jak np. nie widzialem czegos z tabilcy w klasie to radzilem sobie tak,
ze zezowalem lekko w ten sposob zeby patrzec prawym - mocniejszym okiem.
Wiecej nie pamietam... :/

A jeszcze pare razy byla masakra, jak gralem bez okularow w pilke,
gdzies tak w wieku 13-14 lat..
Zdarzylo sie ze 3 razy ze godzine po powrocie do chaty praktycznie
mialem caly obraz zajety takimi "mazgajami" i nic nie widzialem,
przechodzilo
po jakiejs godzinie...

Relaksacja/biofeedback
verrumal- jak długo stosować?