Europo, larum grają!

11. Data: 2017-06-20 21:44:55

Temat: Re: Europo, larum grają!
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-20 o 20:44, silvio balconetti pisze:

> Przespali przemiany spoleczenstw zachodnich, mysleli, ze Zachod to tylko
> pelne sklepy, prawdziwe pieniadze, MacDonaldsy, pornusy w telewizji i
> Heineken w sklepie. A poza tym swiat obraca sie tak jak go opisywali
> Sienkiewicz, Szklarski, Fiedler i Centkiewiczowie. Takie dinozaury na
> peryferiach Europy.

Przespali lekcje w szkołach. A to wina i porażka systemu edukacji.
Pisząc "systemu" mam na myśli ludzi oczywiście.

Świat się zmienia w tempie odchudzania ścieżek w procesorze, a metody
nauczania (i tego co uczą) są rodem z XIX wieku. System testów nie różni
się specjalnie od klęczenia na grochu w kącie klasy - służy
formatowaniu umysłu pod szablon. Zamiast nauki myślenia, funduje się
ludziom kreacjonizm na lekcjach religii za publiczne pieniądze. Nikt tej
utopionej kasy nie liczy. Nauka nie jest traktowana jak inwestycja, lecz
jako koszt.

Nie lubię uogólniać i oczywiście zdarzają się perełki, ale zderzają się
z ogólną inercją tumiwisizmu nienadążającego za zmianami
technologicznymi, demograficznymi i ludźmi pozbawionymi wyobraźni.

W pewnym sensie nadal tkwimy w średniowieczu, gdzie uprzywilejowana
kasta potrafiła czytać, a cała reszta orała pola i łowiła ryby.
O ile w tamtych czasach można to było wytłumaczyć szczęściem/pechem w
zależności gdzie kto się urodził (i czy w zasobnej w talarki rodzinie),
o tyle w dzisiejszych czasach to usprawiedliwienie może być tylko
częściową wymówką. Przynajmniej w tych "cywilizowanych" częściach świata.
Moim zdaniem, po prostu, na żywo obserwujemy zmiany ewolucyjne. Przecież
to nie było tak, że neandertalczycy wymarli z dnia na dzień. Te 25 tys.
lat, to wcale nie było aż tak dawno.

Pozdrawiam
Piotr

12. Data: 2017-06-20 21:48:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> Zapomniałaś do tego, że Sienkiewicz był z pochodzenia Tatarem ;)

Pewnie dlatego dobrze wiedział, co to jest islam.

13. Data: 2017-06-20 22:15:54

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 21:48:49 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Pewnie dlatego dobrze wiedział, co to jest islam.

Ja też wiem i nie przepadam za jego wahabicką dominującą dziś formą, ale
patrz Ikselu droga: nawet w twoich Kielcach jest ulica nazwana imieniem
gen. Józefa Bema (Yusuf Murad Paşa). A jak się pofatygujesz trochę dalej
do Tarnowa, to znajdziesz grób, gdzie słynny generał pochowany jest głową
w stronę Mekki. Imperium Ottomańskie było jedynym krajem, który uznawał
dyplomatycznie Lechistan jako niepodległe państwo przez 123 lata okupacji.
Prosiłbym więc o trochę ambiwalencji.

Dla Turków i Persów jesteśmy Lechistanem, a to oznacza respekt i szacunek.
Jan Sobieski, który zwyciężył nawałę osmańską okazał swoją siłę na polu
walki, jednakże zachowywał się niezwykle honorowo wobec muzułmanów na ziemiach
polskich, którzy wsparli go dzielnie w bitwie pod Parkanami i rozgromili
ostatecznie wojska Czarnego Mustafy.

14. Data: 2017-06-21 01:04:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dyplomatycznie Lechistan jako niepodległe państwo przez 123 lata okupacji.

Nie chodzi o Turcję ani w ogóle żadną państwowość - chodzi o ISLAM.
Myślałam, ze nikomu tego nie należy tłumaczyć, no ale chyba po prostu
myślenie nie z każdym popłaca i jednak należysz do 80% populacji
wymagającej tłumaczenia przenośni i niedopowiedzeń. Trudno.
Na TROCHĘ ambiwalencji w stosunku do islamu to mnie stać jedynie kiedy on
jest bardzo daleko od granic Polski, względnie kiedy od dawna leży w grobie
albo jest żywym polskim Tatarem z dziada pradziada, wyrzucającym
przyjezdnego agresywnego islamistę z meczetu.
Pozostałych przypadków moja ambiwalencja po prostu nie obejmuje.

15. Data: 2017-06-22 15:53:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> Twojewyroki, lecz kto, o Panie, teraz opór mu stawi? Jakie wojska na
> kresach wojowaćgo będą? Ty, dla którego nic nie jest w świecie zakryte. Ty
> wiesz najlepiej, żenie masz nad naszą jazdę! Która ci, Panie, tak skoczy,
> jako nasza skoczyćpotrafi? Takichże obrońców się pozbywasz, za których
> plecami całechrześcijaństwo mogło wysławiać imię Twoje? Ojcze dobrotliwy!
> Nie opuszczajnas! Okaż miłosierdzie Twoje! Ześlij nam obrońcę, ześlij
> sprośnego Mahometapogromcę, niech tu przyjdzie, niech stanie między nami,
> niech podniesie upadłeserca nasze, ześlij go, Panie!...""

Miriam Shaded - czym są dla muzułmanów meczety i dlaczego są budowane:

https://www.gloria.tv/video/V8UNtYgKTHqY1xtgsJgnguhN
1

Czemu Syria?
Homo sapiens też zasługuje na miłość