Ewolucjonisto: 'nie cudzołóż' !

1. Data: 2011-04-02 11:16:20

Temat: Ewolucjonisto: 'nie cudzołóż' !
Od: " " <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według nowego zrozumienia faceci ewolucjonisci nie mogą już zdradzać żon z
przygodnymi kobietami w celu siania swoich genów ,bo to już nie jest zgodne z
maksymilizacją dostosowania:-).

Nie maja ewolucyjnych podstaw, więc byłoby to działalność pseudonaukowa:-)

.."Naukowcy zaznaczają jednak, ze choć przedstawione przez nich wyjaśnienie
może zastąpić dotychczasową, opierającą się na ewolucji interpretację, to
jednak także i to ujęcie ma swoje korzenie w ewolucji. Przywiązanie do
drugiego człowieka jest mechanizmem bardzo ważnym z punktu widzenia
przetrwania ludzkiej społeczności...."

No a jakze by było mozliwe zeby było inaczej! Choc nowe badania stoją w
sprzeczności z modelem opartym na teorii ewolucji, to wyniki nowych badań też
są głeboko zakorzenione w w tej wielkiej zasadzie biologii!

I nalezało to bardzo,ale to bardzo stanowczo podkreslić;-).
<><>

Dlaczego jesteśmy zazdrośni o partnera?

http://odkrywcy.pl/kat,111396,title,Dlaczego-jestesm
y-zazdrosni-o-partnera,wid,12091516,wiadomosc.html

Zazdrość potrafi zniszczyć nawet najlepszy związek. Zwykliśmy sądzić, że
kobiety i mężczyźni są zazdrośni o różne rzeczy, jednak ostatnie badania
psychologów pokazują, że bardziej decyduje o tym wychowanie a nie natura.

Nikt nie lubi być oszukiwany, zwłaszcza gdy zadającym ból jest partner czy
partnerka. Niewierność w związku bywa jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu
małżeństw lub konkubinatów. Uważa się, że mężczyźni są zazdrośni o inne rzeczy
niż kobiety. Dla panów bardziej dotkliwa jest fizyczna zdrada. Świadomość, że
ich partnerka uprawiał seks z innym, jest dla wielu z nich nie do zaakceptowania.

Tymczasem panie podobno z większym trudem przyjmują do wiadomości zdradę o
charakterze emocjonalnym. Wiedza, że ich kochanek zaangażował się uczuciowo w
kontakty z drugą kobietą potrafi być dla nich bardziej bolesna niż informacja
o jednorazowej, seksualnej niewierności.

Tradycyjne teorie socjobiologiczne tłumaczą tę różnicę w podejściu do zdrady
pomiędzy obiema płciami jako efekt ewolucji. Zgodnie z tą koncepcją mężczyźni
bardziej ostro podchodzą do zdrady seksualnej gdyż muszą pilnować
przekazywalności swoich genów. Bez pełnej kontroli nad partnerką i jej
stuprocentowej wierności nie mogą być pewni, że wychowywany potomek jest ich.
Tymczasem kobiety, którym zależy zwłaszcza na wychowaniu dzieci dbają bardziej
o emocjonalne przywiązanie mężczyzny. Tylko taki partner pozwala spokojnie
myśleć o przyszłości potomstwa.

To działa też w drugą stronę. Mężczyźni, którzy zdradzili swoje partnerki
uprawiając seks z inną kobietą, sami czują się bardziej winni, niż gdyby ich
niewierność nie miała fizycznego charakteru. Analogicznie jest z paniami.
Sprawa nie jest jednak tak prosta, jak to się wydaje ewolucjonistom. Najnowsze
badania zespołu psychologów z Uniwersytetu Penn State, pokazują, że kwestia
podejścia do zdrady i związana z tym zazdrość mają więcej wspólnego z
indywidualnym podejściem do związków i przywiązania, a mniej z prostymi
różnicami płciowymi.

Choć mężczyźni w istocie są bardziej czuli na zdradę seksualną, to jednak
wciąż istnieje nie taka mała grupa osobników płci męskiej, którzy wyżej
stawiają wierność emocjonalną. Kenneth Levy &#8211; kierujący zespołem, doszedł do
wniosku, że muszą być inne niż tylko wynikające z płci, uwarunkowania naszego
podejścia do problemu.

Naukowcy wyróżnili dwa różne typy przywiązania, jakie może wystąpić w związku.
Jedne opierają się na przyzwoleniu, a inne na poczuciu bezpieczeństwa. Osoby
reprezentujące pierwszy typ osobowości mają raczej niezobowiązujący stosunek
do partnerstwa. Bycie w bliskiej relacji z drugim człowiekiem nie jest dla
nich tak ważne jak niezależność. Ci z nas, którzy nie cenią tak bardzo
wolności i nie przedkładają jej przed związki, reprezentują drugi model.

Levy uważa, że dla takich ludzi bezpieczeństwo, jakie daje im bycie z drugim
człowiekiem, łagodzi nie zawsze komfortową zależność od innych. Dla tych z
nas, którzy znajdują się w pierwsze z opisanych grup zdrada fizyczna będzie
bardziej dotkliwie

Levy doszedł do tych wniosków badając 400 studentów (większość stanowiły
kobiety). Uczestnicy zostali poproszeni o ocenę stylu swojego przywiązania do
drugiego człowieka. Raport z badań zaprezentowano w ostatnim numerze
Psychological Science Journal. Potwierdziły się hipotezy badaczy, że tak samo
kobiety, jak i mężczyźni reprezentujący &#8222;przyzwalający&#8221; typ, są skłonni
uznać
zdradę fizyczną jako gorszą. Podczas gdy przedstawiciele obu płci, których
można by opisać jako wyżej wartościujących poczucie bezpieczeństwa, określili
niewierność emocjonalną jako bez porównania gorszą.

[...]

Jednak to nie biologia, jakaś specyficzna płeć mózgu, lecz socjalizacja &#8211;
czyli przekazywanie pewnych zachowań innym pokoleniom poprzez kulturę &#8211; jest
najważniejszym czynnikiem. Naukowcy konkludują, że poprzez odpowiednie
wychowanie i waloryzowanie modelu przywiązania opartego na bezpieczeństwie,
możemy sprawić by w przyszłości nasze poczucie &#8222;seksualnej zazdrości&#8221;
było
mniejsze a tym samym szanse na przetrwanie naszego związku większe.

2. Data: 2011-04-04 09:09:43

Temat: Re: Ewolucjonisto: 'nie cudzołóż' !
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> Według nowego zrozumienia faceci ewolucjonisci nie mogą już zdradzać żon z
> przygodnymi kobietami w celu siania swoich genów ,bo to już nie jest
> zgodne z
> maksymilizacją dostosowania:-).

To kto do cholery ma cudzołożyć?
Przecież nie kreacjoniści (katolicy).......

MK

3. Data: 2011-04-04 09:49:16

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" napisał w wiadomości grup

> [...]
> maksymilizacją dostosowania:-).

To kto do cholery ma cudzołożyć?
Przecież nie kreacjoniści (katolicy).......

Jan Paweł 2 uznał darwinizm. Kreacjonizm- to protestanci, Droga Vilar:-)
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

4. Data: 2011-04-04 10:04:45

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
>>

> To kto do cholery ma cudzołożyć?
> Przecież nie kreacjoniści (katolicy).......

> Jan Paweł 2 uznał darwinizm. Kreacjonizm- to protestanci,

Oraz chiron - nibykatolik.

5. Data: 2011-04-04 10:07:41

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przecież nie kreacjoniści (katolicy).......

> Jan Paweł 2 uznał darwinizm. Kreacjonizm- to protestanci, Droga Vilar:-)

Teraz to żeś pojechał Chironie.
Wśród protestantów wszelkiej maści i kolorów sporo jest kreacjonistów (patrz
USA) - niech im dinozaury lekkie będą.

MK

PS. Właśnie, jak kreacjoniści odnoszą się do dinozaurów?

6. Data: 2011-04-04 10:10:44

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

==============================

> [...]
> (patrz USA) - niech im dinozaury lekkie będą.
>
> MK
>
> PS. Właśnie, jak kreacjoniści odnoszą się do dinozaurów?

A widzialas dinozaura?

7. Data: 2011-04-04 10:13:35

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

==============================

> A widzialas dinozaura?

Boga też nie widziałam.
I powiedz to kreacjonistom.

(ps. pazury dinozaurów macałam nawet)

MK

8. Data: 2011-04-04 10:27:59

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Boga też nie widziałam.
> I powiedz to kreacjonistom.

Oni z Bogiem rozmawiaja, a z dinozaurami nie.

> (ps. pazury dinozaurów macałam nawet)

Gdzie?

9. Data: 2011-04-04 10:33:31

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości

> Oni z Bogiem rozmawiaja, a z dinozaurami nie.

> Gdzie?

W muzeum, w Warszawie.
Teściówka pracowała w PAN i mnie tam zaciągnęła
Dali pomacać, to pomacałam. Nawet z chęcią!

MK

10. Data: 2011-04-04 10:33:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Apr 2011 12:13:35 +0200, Vilar napisał(a):

> (ps. pazury dinozaurów macałam nawet)

A ja jaja 3-)

PS. W zamierzchłym dzieciństwie, kiedy koledzy przynieśli na biologię
kuliste białe twory, skamieniałe, potem w niewytłumaczony sposób
"zniknięte" ze szkolnych zbiorów...

Ciekawe czy pan prezes slyszal "Whiskey In The Jar"?
TEN "List z Polski".
CZEKAM...
[OT] Google - ruch lotniczy nad Europą online
NAIWNIACTWO