Fartuch?

1. Data: 2001-10-30 21:23:53

Temat: Fartuch?
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Piekne polskie slowo, fartuch.... :))))
Moze Wladyslaw nam podrzuci jakies specjalne ciekawostki na temat
fartuchow.
A jak u was z fartuchami, uzywacie? Jakie, prawdziwe czy scierke?
Dlugie, czy krotkie?

Ja musze przyznac, ze nie uzywam, ale moja Mama nie potrafi gotowac bez
fartucha. Babcia Maniuta i Ciocia Frania szyly dla siebie fartuchy,
zawsze takie same - prostokat na piersi, szelki krzyzujace sie na
plecach, zapinane na guziki od bielizny, "spodnica" fartucha zawiazana z
tylu, i wielka kieszen z przodu, na klamerki. Ja tez musialam nosic
fartuszki, gdy bylam mala, ale moje mialy falbaniaste skrzydelka. Mialam
tez takie od swieta, jak ktos przyszedl na imieniny i pomagalam
podawac, ale mialy plisowane spodnice i plisowane skrzydelka i byly
niebiesko- granatowe. Nigdzie na swiecie juz pozniej (po 1960 roku) nie
widzialam tego rodzaju ubiorow, moze w starych filmach. Czy w Polsce na
wsi widzi sie jeszcze takie staroswieckie ubiory? Napewno nie na dzieciach....
Jedynie moze Bozenka z Wilna miala takie doswiadczenia u swojej Babci?

Magdalena Bassett
P.S. mam jeden fartuch, gruby, sztywny, ktory uzywam, gdy maluje, bo
farby olejne nie wychodza z ubrania. Plamy z gotowania wychodza, wiec
sie nimi nie przejmuje....poza tym moj maz pierze, nie ja, wiec co mi
tam. On ma sposoby na kazda plame.

1. Data: 2001-10-30 22:05:11

Temat: Re: Fartuch?
Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...
> Piekne polskie slowo, fartuch.... :))))
> A jak u was z fartuchami, uzywacie? Jakie, prawdziwe czy
scierke?
Uzywam czasem odkad dostalam w prezencie. Z prowansalskiej tkaniny
w rozne wzorki (kwiatki jako baza, kratki na kieszeniach).
Prostokat na piersi, wiazane szelki, "spodnica" z kieszenia na
przodzie. Ale zakladam go tylko do "wiekszych robot".
A taki, jak opisujesz:
> [...]
> tez takie od swieta, jak ktos przyszedl na imieniny i pomagalam
> podawac, ale mialy plisowane spodnice i plisowane skrzydelka i
To ja nosilam na spodniczke i bluzke w charakterze szkolnego
fartuszka. I nienawidzilam go szczerze i serdecznie :))

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-10-30 23:14:53

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>To ja nosilam na spodniczke i bluzke w charakterze szkolnego
>fartuszka. I nienawidzilam go szczerze i serdecznie :))

Ja tez, ale sie swietnienadawaly (przez te szelki) do zabawy w
pociag...fartuch wkladam jak mam na sobie jasne a bede smazyc. i
zawiazuje gotake, ze wyglada jak sliniak-gigant. a tak to
wszystko wycieram w sciere i siebie
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-31 04:58:56

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote:

> Piekne polskie slowo, fartuch.... :))))
> Moze Wladyslaw nam podrzuci jakies specjalne ciekawostki na temat
> fartuchow.

tyle tylko, ze to niemiecki Vortuch, czyli "scierka od frontu".

Wladyslaw

1. Data: 2001-10-31 08:21:37

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
[...]

Mam dwa! ;o) Jeden dostalam od tesciowej. Zwykly prosty fartuszek z prostokatem.
Raczej nie uzywam na codzien, gdyz po przyjsciu z pracy przebieram sie w domowe
ciuchy, ale gdy robie jakies "skomplikowane" dania w ktorych jest i maka i
tluszcz to wtedy zakladam, albo wtedy gdy ubranie nie jest zbyt przylegle.
"Swiateczny" z falbankami i wyszywana kieszonka zakladam gdy sa goscie i gdy
przygotowuje potrawy na stol w swieta.

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-31 08:22:40

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

:
[...]

Jestes nieoceniony (niedoceniony) ;o)))
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-31 08:34:38

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> Piekne polskie slowo, fartuch.... :))))
> A jak u was z fartuchami, uzywacie? Jakie, prawdziwe czy scierke?
> Dlugie, czy krotkie?

Ja używam - taki kwadrat na piesi i półokrągłe coś z przodu, zakładane na
szyję i wiązane w pasie... Jak na zdjęciu...
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/
Ten akurat to był gift dołączony do zakupów w supermarkecie, mam jeszcze
dwa, ale specjalnego odświętnego nie mam...
Jak przychodzą goście i już podaję coś do stołu to nie używam, bo już jestem
ubrana na gości - nawet jeśli to niezobowiązujące spotkanie to nie
fartuszkowo-kuchenne.
Zakładam fartuszek szczególnie do smażenia rzeczy pryskających, i do
robienia ciasta z gatunku tych, co się mąka bardzo kurzy... Chociaż jak np.
podaję przepis na szarlotkę, to do robienia kruchego polecam czarną
aksamitną bluzkę, żeby wszyscy potem wiedzieli, że to domowe ciasto było
;-)))
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-10-31 09:25:28

Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> napisal(a) nam tak:
>A jak u was z fartuchami, uzywacie? Jakie, prawdziwe czy scierke?
>Dlugie, czy krotkie?

mam jeden z prezentowany do ksiazki kucharskiej ridersdajdzest, niby
ulubiony granatowy, nawet ladny ale jakos go nie lubie nie wiem czemu
ma jedna 'szelke' na szyje, potem prostokat, potem ta chusta na biodra
ale ciut za mala i troczki coby sie zwiazac w pasie
zawsze zapominam zeby sie ubrac w niego i jak juz cos zakladam to
scierke przewiazana w pasie

hmm chyba sobie sprawie jakis taki bardziej fajny... potem... jak
skoncze z tym szydelkiem... albo czyms...

czy Wam tez sie tak ciagnie wykanczanie czegos?
zaczelismy robic remont w kuchni, niby go zrobilismy, ale... obrazki
ciagle leza zamiast wisiec, serwetek ciagle nie wykonczylam, scierki
mialam obrebiac ale jakos nie moge sie zebrac, nawet nowych firanek
mimo ze szmata przygotowana jakos mi sie nie chce tknac...
ksiazki kucharskie ciagle w 15 czesciach... uh

moze w te listopadowe swieta cos zrobie ....

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
George Eliot
Nie twierdze, ze kobiety sa glupie: zostaly stworzone

1. Data: 2001-10-31 09:36:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>: tyle tylko, ze to niemiecki Vortuch, czyli "scierka od frontu".
>:
>: Wladyslaw

rzeczywiscie...jakie to oczywiste. Bardzo lubie etymologie
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-31 11:13:11

Od: "Wojciech Jachowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam extra profesionalną zapaskę kucharską. Dostałem od klientki kiedy
robiłem coś dla Bstfoods'a. Dostałem też czapę kucharską ale niestety nie z
materiały tylko też taką profesionalą "niby jednorazową" z dziwnej materii.
Zapaska fajny patent ale chroni tylko od pasa w dół. Kucharze przecież noszą
te swoje uniformy czyli bluzy kucharskie.

WWj

Skrzydełka
głos inwalidy
Pomozcie