Febra czy opryszczka?

1. Data: 2001-02-25 09:45:17

Temat: Febra czy opryszczka?
Od: "Scarab" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Jestem Scarab, zwykle przesiaduję na pl.sci.biologia ale tym razem mam
pytanie nie pasujące tematyką do tamtej grupy. Chodzi mi mianowicie o
bolesny pęcherzyk zwany popularnie febrą. Czy nie jest to przypadkiem to
samo co opryszczka? Bo jeśli tak to można by to leczyć tymi samymi
sposobami. A jeśli jest to coś innego to na czym polega ta różnica? Czy
również jest to (jak opryszczka) choroba wirusowa, czy może ma inne
podłoże? No i ostatnie pyt. jak się to paskudztwo przenosi, drogą kropelkową
czy inną?
Będę wdzięczny za każde odpowiedzi, linki itp.
--
Pozdrawiam!
Scarab

2. Data: 2001-02-25 13:16:35

Temat: Re: Febra czy opryszczka?
Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Scarab <s...@p...com> napisał:

> [...]
kropelkową
> czy inną?
> Będę wdzięczny za każde odpowiedzi, linki itp.

To to samo i tak samo się leczy (miejscowo, najlepsze preparaty acyklowiru).
Przenosi się przez kontakt bezpośredni, ale nie martw się zbytnio -
większość osób jest nosicielami tego wirusa (HSV-1) - to zakażenie latentne.
Objawy pojawiają się w przypadku spadku odporności o dowolnej etiologii.

Acha - opryszczkę narządów płciowych wywołuje inny wirus (HSV-2)...

pozdr.

R a d e Q
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

3. Data: 2001-02-25 14:14:43

Od: "Scarab" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Objawy pojawiają się w przypadku spadku odporności o dowolnej etiologii.
>
> Acha - opryszczkę narządów płciowych wywołuje inny wirus (HSV-2)...

Dzięki R a d e Q, o to mi właśnie chodziło. (Na szczęście nigdy nie dopadła
mnie opryszczka n.płciowych.)

--
Pozdrawiam, Scarab
ICQ: 93031176