Festival du Homard

1. Data: 2000-06-19 17:40:49

Temat: Festival du Homard
Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

Przyznaje sie do strasznego obzarstwa. Bylam w Montrealu i prawie w kazdej
knajpce duzy napis "festival du homard", wiec codziennie musialam zjesc
przynajmniej jednego. Homary sa robione troche inaczej niz ja jestem do tego
przyzwyczajona, mianowicie po ugotowniu, przekrojonego homara klada na grilla,
wiec jest on lekko przypieczony, i wyglada nawet bardziej apetycznie.
Oczywiscie na boku jest miseczka z cieplym maselkiem do maczania i cwiartka
cytryny do pokropienia. Teraz na samo wspomnienie lezka mi sie w oku kreci.
Mam nadzieje ze mieliscie rownie udany weekend pod wzgledem jedzenia.

<eva>
http://hometown.aol.com/evajp/index.html

1. Data: 2000-06-19 19:25:09

Temat: Odp: Festival du Homard
Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Evajp wrote:
> [...]
oku kreci. Mam nadzieje ze mieliscie rownie udany weekend pod wzgledem

Przestan Ascka! Oszczedz wyobraznie! Niektorym tylko ona i wpomnienia
zostaja :-)))
Ula z lekka nutka dekadencji

1. Data: 2000-06-20 19:41:18

Temat: Re: Odp: Festival du Homard
Od: Slavek <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Przypomnialas mi moje wielkie lobster'owe obzarstwo.
Kilka lat temu bylismy na 2 tygodniowym urlopie pod namiotem w przepieknym
"parku narodowym" w New Branswick. Park zwal sie z indianska Kouchibouguac i
znajdowal sie nad Atlantykiem u ujscia malej rzeczki pod ta sama nazwa.
Dla zainteresowanych urlopem tam podaje website:
http://parkscanada.pch.gc.ca/parks/new_brunswick/kou
chibouguac/Kouchibouguac_e.htm

Ujscie rzeczki bylo w ksztalcie niewielkiej delty. Po przeciwnej stronie rzeczki
byl maly port rybacki. Codziennnie kolo poludnia rybacy wracali z polowow,
wlasnie z polowow lobster'ow.
Podplywalismy do nich naszym pontonikiem i zakupowalismy po 2 lobser'y na glowe,
cena byla absurdalnie smieszna $1.5 za sztuke. Wracalismy na nasz biwak; gar,
koper, woda, sol, lobstery i juz za male pol godzinki mozna bylo slyszec (choc
to ponoc nieladnie) straszne cmokanie i mlaskania i tak codzien przez 2
tygodnie. Po powrocie moja pani dotor bardzo sie zastanawiala co moglo w tak
szybkim czasie podniesc poziom mojego cholesterolu.
Chyba w przyszlym roku znowu sie tam wybiore mimo grozby cholesterolu..

Slav

1. Data: 2000-07-04 06:11:14

Od: Michal <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Kouchibouguac ma chyba najwieksze i najpiekniejsze miejsca kempingowe
w sosnowym lesie jakie w zyciu widzialem. Jakies 700 metrow kwadratowych
na namiot. Z portu najbardziej podobala mi sie opowiesc o dwoch indiankach
ktore z pomocy rzadu dla "naturalnych amerykanow" kupily ludke i zatrudnialy
lokalnych rybakow do pomocy. Wszystkie lodki przy mnie zwozily po cztery
kratowki homarow zwyklych i jedna duzych, o one jedna kratowke plus
kilka duzych lobsterow. Roznice w kosztach finansowal rzad.

Czy probowales malzy zbieranych z plycizn przed plazami?

Mowiac o zbieraniu w sierpniu w nieodleglym Fundy zaczyna sie szalenstwo
grzybowe (dorownujace Cape Breton, Forilon i Algonquin). Kazdy szlak
nad zatoka to raj dla amatorow prawdziwkow. Godna polecenia pod tym
wzgledem jest tez Nowa Funlandia. Trawniki przed wszystkimi Visitor Center
we wszystkich ich parkach to raj dla grzybiarzy (szkoda tylko, ze humpbacki
juz zwykle odplywaja z Witles bay...)

Michal

1. Data: 2000-07-04 14:06:42

Od: Slavek <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Widze Michale, ze bywalismy w tych sammych miejscach.

pozdrowienia,

Slav

Freelance for programmer
maca