Zapiekane ziemniaki

1. Data: 2000-06-19 18:32:10

Temat: Zapiekane ziemniaki
Od: "Ella" <e...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Moze juz i bylo. ale ....:>
Jadlam wlasnie w Genewie ziemniaki ( patchbrown patatos), ktore smakowaly
jak puree ziemniaczane, ale tak niezupelnie rozgniecione ( jakby pokrojone w
cieniutkie slupki) ze smietana i maslem, a potem mocno zapieczone, nie
jestem pewna- z serem czy same? Pewnie mozna i tak i tak.
Mowie wam- bardzo smaczne!
Kelnerka twierdzila, ze jest to narodowa potrawa szwajcarska (? chyba dla
czesci niemieckojezycznej:)). Serwowane toto bylo z kielbasa rosti, czyli
obsmazana.
Moze ktos z "naszych w Szwajcarii" zna bardziej dokladny przepis?
Z gory wielkie dzieki!
I z gory polecam!
Ella

1. Data: 2000-06-19 21:41:37

Temat: Re: Zapiekane ziemniaki
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Ella a écrit :

> [...]
> obsmazana.
> Moze ktos z "naszych w Szwajcarii" zna bardziej dokladny przepis?

hmmm....
Cos tu nie tak.
Moim zdaniem jadlas wlasnie rösti (czyli narodowe szwajcarski sposob
przygotowywania kartofli) ze smarzona biala kielbasa. Dodam ze jest 23'30,
jestem glodny jak pies i na sama mysl o talerzu goracych rösti z kawalem
kielbasy i kuflem piwa wpadam w gleboka depresje...
Mnostwo bylo pisania na temat rösti wiec wszystko znajdziesz w archiwum!

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-06-19 21:41:43

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zuppełnie nie to o czym pisała Elle, ale on-topic:
jak się robi KULKI ziemniaczane:
czy wykrawa się z surowych ziemniaków kulki i dalej oporządza, czy jest
jakiś sprytniejszy sposób (lepienie piór na przykład)

sadyl
PS: doskonałe kulki ziemniaczane: w Żmigrodzie, jadąc od strony
Wrocławia, prawie za miastem (hi, hi :). po prawej na stacji benzynowej
w barze.

1. Data: 2000-06-19 21:54:20

Od: e...@l...pdi.net (Ella Szeremetti) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kielbasy i kuflem piwa wpadam w gleboka depresje...
> Mnostwo bylo pisania na temat rösti wiec wszystko znajdziesz w archiwum!

Dzieki,poszukam, ale biala kielbasa to na 200% nie byla!
Ale pewnie to restauracyjna modyfikacja :>>
To, do wyboru:
En Guete!
Bon appeetit!
:)
Ella

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-06-20 06:42:11

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:

> Zuppe"nie nie to o czym pisa"a Elle, ale on-topic:
> jak się robi KULKI ziemniaczane:
> czy wykrawa się z surowych ziemniaków kulki i dalej oporządza, czy jest
> jakiś sprytniejszy sposób (lepienie piór na przyk"ad)

Mozna i tak i tak. Kulki wyciete z ziemniakow, np. wykrawarka do
melonow, to "pommes noisettes", czyli ziemniaki-orzeszki. Natomiast
kulki ulepione z puree, z dodatkiem ciasta ptysiowego. to pommes
dauphine.

Zapewne sa i inne odmiany.

> sadyl
> PS: doskona"e kulki ziemniaczane: w Żmigrodzie, jadąc od strony
> Wroc"awia, prawie za miastem (hi, hi :). po prawej na stacji benzynowej
> w barze.

Podejrzewam, ze na stacji benzynowej popdaja gotowe pommes dauphine z
mrozonki. Nie ma w tym oczywiscie nic zlego, sa calkiem smaczne.
(gorzej jednak, kiedy frytki z mrozonki podaja w drogich restauracjach.

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-20 06:57:15

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Podejrzewam, ze na stacji benzynowej popdaja gotowe pommes dauphine z
> mrozonki. Nie ma w tym oczywiscie nic zlego, sa calkiem smaczne.
> (gorzej jednak, kiedy frytki z mrozonki podaja w drogich restauracjach.

A nic właśnie - są wieksze od tych kupnych i kobieta się zarzekała, że
sami robią.
No i mają o niebo lepszy smak.

sadyl

1. Data: 2000-06-20 07:40:40

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Ella Szeremetti <e...@l...pdi.net> wrote:
> Dzieki,poszukam, ale biala kielbasa to na 200% nie byla!
Biała szwajcarska, czyli pewnie schubling -- kiełbasa z cielęciny :-)

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-06-20 08:14:02

Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein a écrit :

> hmmm....
> Cos tu nie tak.
> Moim zdaniem jadlas wlasnie rösti (czyli narodowe szwajcarski sposob
> przygotowywania kartofli) ze smarzona biala kielbasa.

KIELBASA BYLA SMAZONA a nie smaRZona... musze uwazac co pisze
Dziekuje Basiu!

Tutejsza biala kielbasa nie ma nic wspolnego z polska biala kielbasa.
Nazywa sie z reszta po prostu kielbasa do smaZenia (rz = grrrrrr...)
Wystepuje w kilku formach : z czosnkiem-moja ulubiona, z kminkiem - jak kto lubi
kminek, albo z cebula i zielenizna. Dla amatorow tutaj mieszkajacych, podaje adres
"chez Perisset" w Epalinges (VD) gdzie te 3 formy mozna dostac.
Ja najpierw gotuje kielbase w malej ilosci wody na patelni (do polowy kilbasy)
nastepnie robnie w niej dziry aby tluszcz wyplynal. Teraz wylewam wode i obsmazam
(widzisz Basiu??? nauczylem sie!) kielbase z cebulka w malej ilosci czerwonego
wina. Nastepnie ja zjadam....

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-06-20 13:47:41

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:

> A nic w"aśnie - są wieksze od tych kupnych i kobieta się zarzeka"a, że
> sami robią.
> No i mają o niebo lepszy smak.
>
> sadyl

Ale rozumiem, ze byla smazone? Bo chyba nie chodzi Ci o pyzy
ziemniaczane?

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-21 11:19:26

Temat: Odp: Zapiekane ziemniaki
Od: "Dorota Basista" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

mmmm.brzmi bosko

a propos smazonych ziemniaczkow, ja uwielbiam tzw hashbrowns, to chyba jest
amerykanski odpowiednik patchbrown potatos, i tez chcialabym sie dowiedziec
jak to zrobic samemu.
Ja jadlam je w restauracjach lub podsmazalam gotowy produkt z torebki.
czy ktos moze mi pomoc?

Użytkownik Paul Urstein <p...@p...ch> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...ch...

Festival du Homard