Fosforyzujaca tapeta

1. Data: 2001-08-14 20:04:55

Temat: Fosforyzujaca tapeta
Od: Joanna Nowak <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos sie orietuje czy tapeta z fosforyzujacymi elementami jest
szkodliwa dla malego dziecka? Spotkalam sie z opinia, ze jest
rakotworcza...
JN
Krakow

2. Data: 2001-08-14 21:06:22

Temat: Re: Fosforyzujaca tapeta
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Nowak napisał:

> Czy ktos sie orietuje czy tapeta z fosforyzujacymi elementami jest
> szkodliwa dla malego dziecka? Spotkalam sie z opinia, ze jest
> rakotworcza...

W czasie wojny byly takie fosforyzujace szyldy informacyjne, podobno
uzywano do tego fosforu
Gdy zerwiesz i podpalisz "draske" od zapalek (ten brazowy pasek to po
spaleniu bedzie taki dziwny zapach a gdy potrzesz spalony popiol miedzy
palcami i zgasisz swiatlo to bedzie swiecil jak fosfor

Czy rakotworcza to zalezy od skladnika, ale najzdrowsze jest malowanie
pokoju dziecka samym lasowanym wapnem na bialo.
Dezynfekuje i utrzymuje higiene.

Gdy na tapecie beda swiecace elementy to dziecko moze stac sie nerwowe ,
moze sie przestraszyc, bac sie swiecacych w nocy elementow, ksztaltow.

Noc jest od spania a nie od ogladania scian.

3. Data: 2001-08-15 14:01:05

Od: Joanna Nowak <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Noc jest od spania a nie od ogladania scian.

Jestesmy rodzina wampirow ;-).
Tak powaznie to moje dziecko nie ma problemow ze spaniem, zwlaszcza, ze
zasypia przy lampce. To my zasypiamy przy zgaszonym swietle i mozemy
ogladac przez chwile swiecace gwiazdki. Tez nam to nie zaburza snu, wiec
nie tu lezy problem, ale dzieki za odpowiedz.

JN
Krakow

4. Data: 2001-08-16 06:30:49

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Nowak" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> Czy ktos sie orietuje czy tapeta z fosforyzujacymi elementami jest
> szkodliwa dla malego dziecka? Spotkalam sie z opinia, ze jest
> rakotworcza...

Prawdopodobnie sa to slady pokutujacego jeszcze przekonania, ze to co swieci
zawiera cos radioaktywnego. Dotyczylo to dawno juz nie produkowanych farbek
zawierajacych sladowe ilosci izotopu alfa promieniotworczego. Tamte robily
wrazenie na ludziach gdy zblizalo sie do nich licznik G-M. Nawiasem mowiac
farbki te tak naprawde szkodzily tylko przy skazeniu wewnetrznym - chorowaly
kobiety ktore malowaly tymi farbkami wskazowki zegarow i zwilzaly pedzel
slin na jezyku. Teoretycznie wieksze potencjalne niebezpieczenstwo niesie
skazenie wewnetrzne alfa promieniotworczym radonem pochodzacym z samych
scian budynkow na ktore jestesmy i tak ciagle narazeni.

Pozdrawiam,
T. Bandurski

5. Data: 2001-08-16 15:23:49

Od: Joanna Nowak <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bandurski wrote:

> [...]
> skazenie wewnetrzne alfa promieniotworczym radonem pochodzacym z samych
> scian budynkow na ktore jestesmy i tak ciagle narazeni.

Ooo, wielkie dzieki, troche mnie uspokoiles (jesli chodzi o tapety,
gorzej ze scianami)

JN
Krakow

6. Data: 2001-08-16 17:53:56

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Nowak napisał:

> Jestesmy rodzina wampirow ;-).
> Tak powaznie to moje dziecko nie ma problemow ze spaniem, zwlaszcza, ze
> zasypia przy lampce.

zasypianie przy lampce narusza naturalne odruchy organizmu i przyzwyczaja do
zasypinia przy swietle. Podczas pobytu na obozie, pod namiotem, moze
prowadzic do zaburzen snu.

O ile pamietam zasypianie przy lampce stanowilo forme reklamy producenta
zarowek.

> To my zasypiamy przy zgaszonym swietle i mozemy
> ogladac przez chwile swiecace gwiazdki. Tez nam to nie zaburza snu, wiec
> nie tu lezy problem, ale dzieki za odpowiedz.

Nie tez wam zaburza, skoro zaburzac nie moze, gdyz zapypianie w ciemnym
pokoju jest naturalnym procesem. Nienaturalnym jest zasypianie przy swietle,
gdyz swiatlo dziala drazniaco, pobudzajaco na galki oczne i przedluza proces
zasypiania.

Sen przy swietle moze nie byc gleboki i byc uzalezniony od swiatla jak
hipnoza.

perystaltyka jelit-jak unormować pracę?
Cudowny lek - glikozamina?!
czy swietlowka szkodzi ?