Fotergilla

11. Data: 2006-10-23 13:59:45

Temat: Re: Fotergilla plus ambrowiec
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@a...uhc.com.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.LNX.4.61.0610230915110.534@ash.uhc.com.pl.
..

> Wiem, ze nie bede oryginalny.
> Chcialem tylko powiedziec, ze jest taka odmiana winorosli, ktora b.
> pieknie przebarwia sie na czerwony kolor. Mozna sie tym kolorem zachwycac
calymi
> dniami. Przebarwienia zaczynaja sie od polowy sierpnia do pierwszych
> przymrozkow.

Ta frakcja winoroślowa naprawdę ma marketingowe zacięcie:D

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2006-10-24 06:13:32

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> wrote in

> Mam obydwie wymienione w wątku rośliny ( fotergilla i trzmielina
> oskrzydlona), ale jeśli chodzi o jesienną ozdobę ogrodu, to u mnie
> przebija je hortensja dębolistna. Pięknie się wybarwia i bardzo długo
> trzyma liście podczas gdy trzmielina gubi je po pierwszym przymrozku.
> Za to fotergilla wiosną nie ma sobie równych :-)))).

Trzmielina u mnie jest kolorowa kolo miesiaca, ale faktycznie tylko do
pierwszego przymrozku. Fortegilla jest kolorowa, jak jej sie zechce - w ub.
roku byla swietna, w tym jakas taka zielono-cytrynowo-nijaka. Niezle sie
wybarwia kalina V. opulus, w tym roku jest bardzo ladna brzoza karlowa - ma
listki zupelnie zlote, podobnie jak milorzeby, za to totalnie beznadziejny
jest tulipanowiec - opada na brazowo, bez zadnej sugestii zlotego..
Wniosek: zielsko sie wybarwia jak chce, kiedy chce i jesli chce :-)
Pozdrowienia - Ewa

13. Data: 2006-10-24 07:37:51

Temat: Re: Fotergilla
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest to roślinka, delikatnie mówiąc, denerwująca. Gdzie te wspaniałe
> jesienne przebarwienia, o których czytuję od czasu do czasu? połowa liści
> mojej czysto zielona, połowa czysto żółta. Czy ktoś ma może lepsze efekty,
> jeśli tak, to jak je uzyskuje?

Nie wiem jak uzyskuje te kolory , ma raczej sucho , rośnie w półcieniu i co
roku pięknie wybarwiona . Właśnie zaczyna dostawać tych czerwonych
rumieńców .

Pozdrawiam TeresaR

14. Data: 2006-10-24 13:31:42

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczęśniak wrote:

> Trzmielina u mnie jest kolorowa kolo miesiaca, ale faktycznie tylko do
> pierwszego przymrozku.

Moja trzmielina przetrwała parę pierwszych przymrozków.
Jedna zgubiła trochę liści, ale nadal się pięknie czerwieni;
druga, w bardziej osłoniętym miejscu, dopiero nabiera kolorów.

A winobluszcz był piękny przed trzmieliną, ale już my liście dość
dawno poopadały. I jeśli już mowa o czerwieni - ognik ma niezmiennie
czerwone (pmarańczowe?) owoce.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2006-10-26 11:44:38

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in
8:

> Fortegilla jest kolorowa, jak jej sie zechce -
> w ub. roku byla swietna, w tym jakas taka zielono-cytrynowo-nijaka.

Powinnam wejsc pod stol i odszczekac - wlasnie sie zrobila zlota i dostaje
rumiencow. Wszystko jest na dobrej drodze :-)
Pozdrowienia - Ewa

16. Data: 2006-10-26 11:48:54

Od: "mirzanb" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wlasnie sie zrobila zlota i dostaje
> rumiencow. Wszystko jest na dobrej drodze :-)
> Pozdrowienia - Ewa

Na bardzo dorej. Jeśli Ci po drodze, wstąp do mnie na świeże truskawki.
Pozdrawiam.mirzan

17. Data: 2006-10-26 12:13:09

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:6b09.000000e6.4540a0a6@newsgate.onet.pl mirzanb
<l...@o...pl> napisał(a):

> ..., wstąp do mnie na świeże truskawki.

Hejka. U mnie też są świeże, tylko lekko zmrożone. :-)
Pozdrawiam predyspozycyjnie Ja...cki

18. Data: 2006-10-26 15:49:59

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Oct 2006 11:44:38 +0000 (UTC), Ewa Szczęœniak napisał(a):

> Powinnam wejsc pod stol i odszczekac

Chciałabym to zobaczyć:)

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

19. Data: 2006-10-26 19:02:17

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko"

> Hejka. U mnie też są świeże, tylko lekko zmrożone. :-)
> Pozdrawiam predyspozycyjnie Ja...cki

A z malinek jesteś zadowolony ?!

Serdecznie Miłka

20. Data: 2006-10-26 19:20:55

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ehr14t$djh$1@nemesis.news.tpi.pl Miłka
<m...@t...pl> napisał(a):

> A z malinek jesteś zadowolony ?!

Hejka. Jest tyle owoców, że nie nadążamy ze zjadaniem. :-)
Pozdrawiam konsumpcyjnie Ja...cki
PS I tak Ci nie daruję tej obiecanej ciapkatej brunery. ;-)

potrzebny zarastacz :)
Pokuta w postaci "Roku w ogrodzie" :)
Termokompostownik- jak wygląda i kiedy jest gototowy kompost
Brunnera macrophylla
bardziej mnie wkurza pan-slavista czy ci, co mu odpowiadają...