Fugi Ceresit vs Mapei

1. Data: 2005-07-12 20:05:07

Temat: Fugi Ceresit vs Mapei
Od: "bober" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Przymierzam sie do zakupu fug i nie wiem czy wybrać tańszy produkt (ceresit)
czy teoretycznie bardziej markowy (Mapei)
Kolor mam dobrany w obu wypadkach, poczytałem archiwum i ludzie polecają
Mapei, no cóż różnica w cenie nie wielka ale czy warto ?

A druga sprawa czym impregnować fugi ? Widziałem sporo takich preparatów ale
może ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i coś mi poleci.

pzdr

Bober

2. Data: 2005-07-12 20:22:28

Temat: Re: Fugi Ceresit vs Mapei
Od: "....:: Mach ::...." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A druga sprawa czym impregnować fugi ? Widziałem sporo takich preparatów
> ale może ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i coś mi poleci.

Wez Sopro Saphir :))
nie bedzie trzeba impregniwac - wypiera wode wiec i zabrudzenia
Cena podobna do Mapei a o niebooo lepsza

Mach

3. Data: 2005-07-13 08:29:55

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bober" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Przymierzam sie do zakupu fug i nie wiem czy wybrać tańszy produkt
> (ceresit) czy teoretycznie bardziej markowy (Mapei)

Z tych dwóch brałbym Mapeia. Wymaga co prawda postępowania dokładnie
według wskazań producenta, jeśli będziesz miał glazurnika, co to "wie
lepiej", bo "panie, on tak od 30 lat robi", spodziewaj się fugi w
ciapki, ale dobrze położona jakościowo jest od ceresitu po prostu
lepsza.

> A druga sprawa czym impregnować fugi ? Widziałem sporo takich
> preparatów ale może ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i coś
> mi poleci.

Nie mam innych doświadzeń niż Delfin atlasa i jestem z niego
zadowolony.

J.

4. Data: 2005-07-13 09:25:01

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Jul 2005 22:05:07 +0200, bober napisał(a):

> Witam,
>
> Przymierzam sie do zakupu fug i nie wiem czy wybrać tańszy produkt (ceresit)
> czy teoretycznie bardziej markowy (Mapei)

Ja w lazience mam Mapei a w ubikacji Ceresit. Nie ma żadnej różnicy w
użytkowaniu.

> A druga sprawa czym impregnować fugi ? Widziałem sporo takich preparatów ale
> może ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i coś mi poleci.

Atlas Delfin.

5. Data: 2005-07-13 09:29:46

Od: "ytorkin [wawa]" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

....:: Mach ::.... wrote:

> Wez Sopro Saphir :))
> nie bedzie trzeba impregniwac - wypiera wode wiec i zabrudzenia
> Cena podobna do Mapei a o niebooo lepsza

Mam to sopro na podłodze, i mapei na ścianie. Sprzedawca twierdził, że
to to samo. Jednak glazurnik od razu zastrzegł, że sopro to syf. I miał
rację. Źle się kladzie, i ciężko to utrzymać w czystości. Wystarczy, że
tylko troszkę syfiastej warszawskiej wody gdzieś się wyleje i mamy już
jasne zabarwienia, które ciężko doczyścić. Na mapei ciągle się laje woda
pod prysznicem i jest git.

Odnośnie wyboru nich Ci poradzi glazurnik które mu się lepiej kladzie.
Mój stwierdził, że mapei jest bezkonkurencyjny bo mają jakiś dobry czas
schnięcia, inne ciężko wyczuć i czasem zostają plamy, które można jakoś
wyczyścić, ale nie zawsze do końca.

6. Data: 2005-07-13 14:55:30

Od: "....:: Mach ::...." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tylko troszkę syfiastej warszawskiej wody gdzieś się wyleje i mamy już
jasne zabarwienia, które ciężko doczyścić. Na mapei ciągle się laje woda

Tak tyle ze pewnie na podlodze masz ciemna (woda ma prawo zostawic plame) a
na scianie jasna fuge,
na podlodze woda wsiaka, po scianie splywa
ale i tak najzabawniejszy jest tekst: "I miał rację. Źle się kladzie"
to ty kladles czy fachowiec?

Popatrz sobie na gladkosc fugi, mapei ma gruby piach, a jak ciemny glazurnik
chcial szybkowiazaca to niech sobie wezmie szybka fuge z Sopro, pewnie mial
tradycyjnie wiazaca, kwestia przyzwyczajenia.

Zdrufko
Mach

7. Data: 2005-07-13 20:06:46

Od: "Mr. Jones" <mister.jones(spamerzy_won)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przymierzam sie do zakupu fug i nie wiem czy wybrać tańszy produkt
> (ceresit) czy teoretycznie bardziej markowy (Mapei)

sam robiłem spoiny i tym i tym - uzytkuję podłogę i kakafelki na ścianie juz
dobre 5 lat i ZDECYDOWANIE polecam Mapei, Ceresit tez jest dobry, ale Mapei
bije go na głowę, natomiast zdecydowanie odradzam Dyckerhof Sopro, miałem
spore problemy z wyrobieniem szczegółów w rogach. Dodam, że gdy kupowałem
mapei to fuga była droższa od innych o około 40% ( kolor ciemny granat) i
teraz nie żałuję.

> A druga sprawa czym impregnować fugi ?

Ja impregnowałem Unigruntem Atlasa. Pędzelek w łapę i nie żałując gruntu
kładłem trzy warstwy ( pierwsze dwie na jeszcze nie do końca zaschniętą
fugę). Z fugi zostało sporo przebarwień na brzegach płytki (mocny kolor -
białe płytki) ale usuwałem dopiero po zaimpregnowaniu fugi - zwykłym
kuchennym cifem. Teraz brudy na podłodze w kuchni nawet czystą wodą i mopem
schodzą bez problemu. I nie używaj żadnych nabłyszczaczy typu Sidolux, potem
jest problem, plamy się robią i ciężko usunąć.
pozdr.
J.

8. Data: 2005-07-13 20:13:22

Od: "....:: Mach ::...." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic dziwnego, ze miales problemy
zgodnie ze sztuka i zaleceniami producentow (mapei rowniez) w naroznikach
daje sie sylikon
przeciwnie jest duza szansa ze fuga bedzie sie wykruszac.

Jeszcze raz powtorze - dobrych fug nie trzeba impregnowac
w razie czego zapraszam do obejrzenia 5 letniej fugi w kolorze karmel w
mojej kuchni
idealnie gladkiej i nie znacznie zabrudzonej w stosunku do spion pod
szafkami

Pozdr
Mach

9. Data: 2005-07-13 21:10:08

Od: "Mr. Jones" <mister.jones(spamerzy_won)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic dziwnego, ze miales problemy
> zgodnie ze sztuka i zaleceniami producentow (mapei rowniez) w naroznikach
> daje sie sylikon
> przeciwnie jest duza szansa ze fuga bedzie sie wykruszac.

Ale Sopro odłaziło i kruszyło sie na długości około 1.5 cm od narożnika,
takich dużych ciapek z silikonu to ja na ścianie nie chciałem, pomijając
fakt problemów z dobraniem koloru silikonu i atakami grzybów na silikon.

>idealnie gladkiej i ___nie znacznie_____??? zabrudzonej w stosunku do spion
>pod szafkami

chyba nieznacznie? zawsze będzie gładka tylko że brudna - jeśli chcesz mieć
trwały ładny efekt - zaipregnowac trzeba. U nie nawet pod szafkami mam
spokój. Ponadto karmel to kolor na którym brud jest mało widoczny.
pozdr.
J.

10. Data: 2005-07-14 06:25:12

Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "....:: Mach ::...." <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Jeszcze raz powtorze - dobrych fug nie trzeba impregnowac

No tu miałbym wątpliwości. Mam cokól wokół budynku zafugowany mapei
w kolorze antracyt. Różnica w wyglądzie fugi, ilości przebarwień i
w ogólnej estetyce cokołu przed i po impregnowaniu była diametralna.

Z odległości 3 metrów mogłem dokładnie pokazać miejsce w którym skończyłem
impregnować fugę 2 tygodnie wcześniej. Aż żałuję, że nie zrobiłem wtedy
zdjęć.
Poza tym szorowanie płytek powoduje czasami, że drobiny fugi się wypłukują
i trzeba potem b. dokładnie obmywać płytki, by nie było smug.
A szorować niestety trzeba, bo ptaszki potrafią narobić nawet na pionowo
położone płytki. Po impregnacji czyszczenie 'idzie' znacznie sprawniej.

Janusz Pawlinka

kaloryferowa rurka / dziura w suficie / głosni sasiedzi
odstraszacz szkodników
Soda oczyszczona zamiast calgonitów
okna+silikon
jak podłączyc wtyczkę w żelazku