GOLABKI...

1. Data: 2011-01-01 09:32:00

Temat: GOLABKI...
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mięso do ryżu lepiej przesmażyć.

2. Data: 2011-01-01 12:54:14

Temat: Re: GOLABKI...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Jan 2011 10:32:00 +0100, Panslavista napisał(a):

> Mięso do ryżu lepiej przesmażyć.

Wg mnie nie. Ponieważ surowe mięso w gołabkach puszcza soki, analogicznie
jak w kołdunach, ten soczek ma być wyczuwalny. Przez to gołąbki są takie
soczyste i smakowite - przynajmniej moje.

3. Data: 2011-01-01 13:17:46

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wg mnie nie. Ponieważ surowe mięso w gołabkach puszcza soki, analogicznie
> jak w kołdunach, ten soczek ma być wyczuwalny. Przez to gołąbki są takie
> soczyste i smakowite - przynajmniej moje.

Marudy też. A smak mięsa lepszy. Moje kobiety lubią ryż nierozmoczony, w
gołąbkach też jest sypki. Ja to toleruję, ale paella to już z ryżem
"zamoczonym" w sosie...

4. Data: 2011-01-01 20:50:30

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

> Wg mnie nie. Ponieważ surowe mięso w gołabkach puszcza soki, analogicznie
> jak w kołdunach, ten soczek ma być wyczuwalny. Przez to gołąbki są takie
> soczyste i smakowite - przynajmniej moje.

Ale przesmażenie powoduje głęboka denaturyzację białek aż do uwolnienia
pojedynczych aminokwasów - a to silnie wzmacnia smak, surowe mięso smak
ma nijaki.
Krakowskim targiem - część przesmażyć a część nie?

--
Darek

5. Data: 2011-01-01 22:21:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Jan 2011 21:50:30 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Ale przesmażenie powoduje głęboka denaturyzację białek aż do uwolnienia
> pojedynczych aminokwasów - a to silnie wzmacnia smak, surowe mięso smak
> ma nijaki.

No ale przecież dusze gołąbki dosyć długo, smaki i esencje z mięska coraz
mniej surowego przechodzą do ryżu, cudowny smak dając :-)

> Krakowskim targiem - część przesmażyć a część nie?

E, nie.

6. Data: 2011-01-01 22:26:47

Od: Rysio <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiem tak najsmaczniejsze sa prawdziwe gołebie. Mieso z kurczaka to
przy gołebinie papier toaletowy.

Jak ktos ma znajomego gołebiarza to polecam.

7. Data: 2011-01-01 22:32:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Jan 2011 23:26:47 +0100, Rysio napisał(a):

> Powiem tak najsmaczniejsze sa prawdziwe gołebie. Mieso z kurczaka to
> przy gołebinie papier toaletowy.
>
> Jak ktos ma znajomego gołebiarza to polecam.

No ale to zupełnie inna inszość :-)

8. Data: 2011-01-01 22:37:29

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-01 23:26, Rysio pisze:
> Powiem tak najsmaczniejsze sa prawdziwe gołebie. Mieso z kurczaka to
> przy gołebinie papier toaletowy.
>
> Jak ktos ma znajomego gołebiarza to polecam.
mieso golebia do golabkow - nigdy sie z tym nie spotkalem natomiast
rosol z golebia jest przepyszny (prawie tak dobry jak z bazanta)...
Marsjasz

9. Data: 2011-01-01 22:41:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Jan 2011 23:37:29 +0100, Marsjasz napisał(a):

> mieso golebia do golabkow - nigdy sie z tym nie spotkalem natomiast
> rosol z golebia jest przepyszny (prawie tak dobry jak z bazanta)...
> Marsjasz

No nie, u mnie takie cudne bażanty chodzą, wlatują nawet na teren
posesji... No ale przecież nie pójdę "w kłus" :-)

10. Data: 2011-01-01 22:54:29

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-01 23:41, Ikselka pisze:

> No nie, u mnie takie cudne bażanty chodzą, wlatują nawet na teren
> posesji... No ale przecież nie pójdę "w kłus" :-)

ja sobie zamawiam tutaj wiecej sztuk - www.las.com.pl - potem przywozi
mi je kolezanka z Olsztyna (ostatnio kosztowaly po 25 pln za sztuke
mrozonych z piorami)...
jedna sztuka w zupelnosci na rosol wystarczy co i prawda nie sa tak
smaczne jak dzikie bo hodowlane i w wolach maja przewaznie wylacznie
kukurydze ale i tak 1000 razy lepsze niz kurczak z fermy...
czasami rodzina (mysliwi) przywoza dzikie i one sa w smaku fenomenalne -
niepowtarzalny rosol...
w wyzej wymienionym sklepie jest tez mieso z Zubra ale serdecznie nie
polecam - zwykle maja stare wysluzone Zubrzyska z odznaka "zasluzony dla
bialowieskiego parku narodowego" - kiedys marynowalem takie mieso
tydzien potem pieklem kilka godzin wreszcie (bo bylo nadal twarde)
dusilem pol dnia - rozpadlo sie na twarde nitki -pojedynczych wlokien...
cena co prawda 10 pln za kilo ale nadaje sie to tylko do zmielenia...
albo na karme dla psow jak ktos nie lubi psow...
Marsjasz

Do siego!
MALE CZARNIAWE...
KTO WIDZIAŁ, KTO WIE?
Salatka Cezar- przepis
Karp w zalewie octowej - prośba o przepis