Gąski w srodku grudnia...

1. Data: 2006-12-18 18:34:01

Temat: Gąski w srodku grudnia...
Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jakby ktoś miał ochotę to w lesie pełno, przynajmniej w mojej okolicy.
Mam tego wielką reklamówe, już sie wszyscy najedli smażonych w panierce,
jutro może flaczki gąskowe... ale jeszcze trochę zostanie i trzeba
będzie chyba zamrozić na jakieś krokiety.

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

2. Data: 2006-12-18 18:35:48

Temat: Re: Gąski w srodku grudnia...
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"panta_rei" <j...@c...znajdzie> wrote in message
.
> [...]
> jutro może flaczki gąskowe... ale jeszcze trochę zostanie i trzeba
> będzie chyba zamrozić na jakieś krokiety.

Najlepsze marynowane i w kapuście kiszonej...

3. Data: 2006-12-18 18:53:25

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei napisał(a):
> [...]
> jutro może flaczki gąskowe... ale jeszcze trochę zostanie i trzeba
> będzie chyba zamrozić na jakieś krokiety.

Do końca listopada zbierałam :) Mam kilka litrowych słoików szarych
gąsek w sosie własnym. Używam do robienia kotletów (jak mielone) i
smażone na maśle z jajecznicą. Genialne są w occie, jak się lubi.

E.

4. Data: 2006-12-18 19:01:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"E." <e...@o...pl> wrote in message

> [...]
> w sosie własnym. Używam do robienia kotletów (jak mielone) i smażone na
> maśle z jajecznicą. Genialne są w occie, jak się lubi.

A jakie w kapuście - wystarczy zblanszować i dołożyć do słoja, garka
kamiennego, bańki czy beczki...

5. Data: 2006-12-18 21:25:41

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie E. napisał(a):

> Do końca listopada zbierałam :) Mam kilka litrowych słoików szarych
> gąsek w sosie własnym. Używam do robienia kotletów (jak mielone) i
> smażone na maśle z jajecznicą. Genialne są w occie, jak się lubi.

hmmm, te "w sosie własnym" to jak... podsmażone i zapasteryzowane?

Pozdrawiam.

6. Data: 2006-12-19 07:01:10

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei napisał(a):

> hmmm, te "w sosie własnym" to jak... podsmażone i zapasteryzowane?

Nie. Zagotowane (jakies 30 min.) w osolonej wodzie, wpakowane do słoja,
zalane wodą, w której się gotowały i pasteryzowane dwa razy po 1 godzinie.
Potem tylko otwierasz, wodę odlewasz a gąski albo na patelnię albo do
dalszej obróbki.

E.

7. Data: 2006-12-19 14:21:08

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zalane wodą, w której się gotowały i pasteryzowane dwa razy po 1 godzinie.
> Potem tylko otwierasz, wodę odlewasz a gąski albo na patelnię albo do

Dziękuje za wyjaśnienia.

Pozdrawiam.

8. Data: 2006-12-19 15:13:16

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei napisał(a):

> Dziękuje za wyjaśnienia.

Nie ma za co... swoją drogą tam pod Braniewem te gąski?

Eulalka, elblążanka z urodzenia, acz na gąski i rydze to na Kaszuby...

9. Data: 2006-12-20 21:18:01

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie E. napisał(a):

> Nie ma za co... swoją drogą tam pod Braniewem te gąski?

Oczywiście, i to jakie, boczniaki niech sie schowają ;)

Pozdrawiam.
--

kardamon?
POPELNILEM