Gastroskopia

1. Data: 2002-01-20 23:14:59

Temat: Gastroskopia
Od: "Klaudia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Kto z Szanownych Grupowiczów miał tę przyjemność (wątpliwą)? Chyba "grozi"
mi to badanie i chciałabym się podpytać, czy można przeżyć ;o)
Wiem na czym badanie polega, ale ile trwa? Czy jest trudne do zniesienia?

Pozdrawiam.
Klaudia

2. Data: 2002-01-20 23:47:44

Temat: Re: Gastroskopia
Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi to badanie i chciałabym się podpytać, czy można przeżyć ;o)
> Wiem na czym badanie polega, ale ile trwa? Czy jest trudne do zniesienia?

Bardziej nieprzyjemne jest borowanie zeba, nie mowiac o rwaniu. Teraz sa inne
rury niz kiedys, gietkie i w miare cienkie. Jedyny moment denerwujacy, bo
pokrzykuja na czlowieka, to jak trzeba przelykac te rure na poczatku. Klopot
jest z tym troche, bo wczesniej znieczulaja gardlo poprzez pryskanie. Potem
jeszcze troche niefajnie jest jak wpuszczaja przez rure troche powietrza, ale
to nic takiego. Wszystko razem trwa krotko, ok. 5min.
incz

3. Data: 2002-01-21 10:52:14

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a2fj4k$5o3$1@news.tpi.pl>, d...@m...e.pl says...
> [...]
> mi to badanie i chciałabym się podpytać, czy można przeżyć ;o)
> Wiem na czym badanie polega, ale ile trwa? Czy jest trudne do zniesienia?

Wszysko zalezy od tego kto to robi. Generalnie nie jestem fanem tego
badania - ale jak na swoje niewygody - jest to warte poswiecenia.

4. Data: 2002-01-21 16:53:49

Od: "Klaudia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jacek <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:M...@n...tpi.pl...
> In article <a2fj4k$5o3$1@news.tpi.pl>, d...@m...e.pl says...
>
> Wszysko zalezy od tego kto to robi. Generalnie nie jestem fanem tego
> badania - ale jak na swoje niewygody - jest to warte poswiecenia.

Dzięki :o)

5. Data: 2002-01-21 16:54:44

Od: "Klaudia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...

> [...]
ale
> to nic takiego. Wszystko razem trwa krotko, ok. 5min.

O tym przełykaniu już słyszałam historie... ;o) Dzięki za odpowiedź
Klaudia

6. Data: 2002-01-21 21:23:19

Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

Klaudia <d...@m...e.pl> wrote:
> Kto z Szanownych Grupowiczów miał tę przyjemność (wątpliwą)? Chyba "grozi"
> mi to badanie i chciałabym się podpytać, czy można przeżyć ;o)

Idzie przezyc. Duzo zalezy od lekarza - jezeli bedzie delikatny to OK.
Badanie jest dosc inwazyjne niestety...

> Wiem na czym badanie polega, ale ile trwa? Czy jest trudne do zniesienia?

Wprowadza sie poprzez przelyk (znieczulony uprzednio) rurke - to tak
w skrocie.

> Pozdrawiam.
> Klaudia

A pytalas lekarza czy nie da sie gastroskopii zastapic tomografia?
Ewentualnie badaniem RTG z kontrastem? Zdecydowanie przyjemniejsze, a
takie szczegoly jak male nisze wrzodowe na opuszku dwunastnicy tez
wychwyci.
Zapytac zawsze warto :)

--
cezar
CYBER Service

7. Data: 2002-01-22 22:31:59

Od: "Klaudia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ewentualnie badaniem RTG z kontrastem? Zdecydowanie przyjemniejsze, a
> takie szczegoly jak male nisze wrzodowe na opuszku dwunastnicy tez

Dzięki! Muszę asknąć :o) Ale obawiam się, że bez gastroskopii się nie
obędzie :-(
A tak mówiąc o żołądku: czy ktoś wie jakie są objawy grzybicy przewodu
pokarmowego?

Pozdrawiam.
Klaudia

B Rh /-/
lokcie, kolana
! Pilne - systemy odpowiedzialne
Jak uniknac zarazenia od osoby chorej na wietrzna ospe
Dobry alergolog w Warszawiee