Gatunki ziemniaków

1. Data: 2006-08-30 11:36:18

Temat: Gatunki ziemniaków
Od: "piotr'ek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak pospolity lamer może je odróżnić?

*piotr'ek*

2. Data: 2006-08-30 12:13:25

Temat: Re: Gatunki ziemniaków
Od: Darecka <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr'ek napisał(a):
> Jak pospolity lamer może je odróżnić?

Po nazwie :D

3. Data: 2006-08-30 12:16:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotr'ek" <p...@g...pl> wrote in message
news:ed3t8c$so9$1@atlantis.news.tpi.pl...
Jak pospolity lamer może je odróżnić?

Po sklepie...

4. Data: 2006-08-30 12:20:18

Od: "piotr'ek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po nazwie :D

Oglądałe wokół i nigdzie nie było metki... nawet terminu przydatności do spożycia nie
podają ;-)

*piotr'ek*

5. Data: 2006-08-30 12:38:14

Od: Darecka <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oglądałe wokół i nigdzie nie było metki...

Kupuj więc w rodzimych warzywniakach - sprzedawca zawsze wie czy ma
bryzę czy inny gatunek ziemniaka.

>nawet terminu przydatności do spożycia nie podają ;-)

Termin wazności poznasz po stopniu rozmiekczenia ziemniaka i
wyrastajacych z niego "szczypiorkach" ;-)

6. Data: 2006-08-30 12:45:55

Od: "piotr'ek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupuj więc w rodzimych warzywniakach - sprzedawca zawsze wie czy ma
> bryzę czy inny gatunek ziemniaka.

W sumie tak by było, gdyby lokalny warzywniak nie zwoził co popadnie. Zaopatrzenie
mają dobre, towar ładny właśnie z wyjątkiem ziemniaków.

*piotr'ek*

7. Data: 2006-08-30 15:15:18

Od: "astoja" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziemniaki sa zółte lub białe. Wczesne odmiany lub pozne.
Duzo zalezy tez od ziemi w jakiej byl - ziemia jest zazwyczaj na ziemn.
Niektorzy wolą te inni tamte.
U mnie bardz o popularne sa Orliki.

Ziemniak powinien nie miec zadnych parchow:) - zmian chorobowych caly
powinien byc jednorodny.
Owalny gładki bez dolkow i wybrzuszen.

Wiem ze ci co handluja ziemniakiem
to sobie sprawdzaja tak:
kroją go na pol, pozniej pocieraja polowki i lapia za jedna polowke, jak
druga nie odpadnie to znaczy niby ze ma duzo skrobi i bedzie smaczny???

Inni jeszcze maja ze soba sprzet i przed zakupem duzej ilosci
niesprawdzonego towaru - gotuja pare sztuk i kosztuja cze jest ok.

Pozdro.

8. Data: 2006-08-31 02:45:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotr'ek" <p...@g...pl> wrote in message

Jak pospolity lamer może je odróżnić?

Proste, na przykładzie cebuli:

Co ja dzisiaj przeżyłem!!!!!!!!! Po kolei.....

Rano żona poszła do sklepu. Między innymi kupiła cebulę. Jako polski
miłośnik cebuli nakroiłem sobie chleba i tej cebuli, posoliłem,
ugryzłem.......... i zdębiałem..........
Słodka!!!!!!! Jakbym cukrem posypał. Pooglądałem: nic specjalnego, ot
cebula, wziąłem drugą - też słodka. Następnych nie napoczynałem, gdyż żona
powiedziała mi, że teraz takie słodkie sprzedają. Zjadłem parę kromek, wbrew
minom żony..... nie znosi zapachu cebuli ode mnie.......... :P))))))))))))
Ot prawdziwa Polka, ale ze wsi.... Ja taki bardziej miastowy, nic co ludzkie
nie jest mi zakazane.......

Dalej..... Po jakiejś półgodzinie czuję, zaczynam kochać ludzi, platonicznie
oczywiście. Kocham coraz bardziej wszystkich ludzi. Nawet Dysona i conia,
nawet Obwiesia.... Pokochałem nawet Sharona, tak tego od rzezi niewiniątek.
Żona mówi, że to nowy Herod, bo podobno Jezus przyszedł po raz drugi i znowu
u Palestyńczyków. Horror....
Kocham nareszcie wszystkich Żydów!!!!!!!!!!! Nawet tych z WTC i
Judenratu!!!!!!!!
Żona pobiegła do sklepu dowiedzieć się, co to za cebula???? Przybiega blada
i przestraszona: rozgląda się po mieszkaniu, podkręca radio głośniej i
puszcza wodę do zlewu, podchodzi i szepcze mi do ucha: - to z Israela - i
dalej: a zawsze ci mówię, że nie lubię jak cuchniesz cebulą, Żyd jesteś czy
co????!!!!!! Oni pewnie ją zmodyfikowali..... Popytam inne, bo też
kupowały......

Pobiegła, a ja dalej kochałem..... ale coraz słabiej. Skoczyłem do kompa:
patrzę.....
Piotruś Głownia, chyba głownię stracił...... przeprasza, po nogach
całuje...... Nie dowierzam, jem co prawda dużo, więc i dawka większa.....
Ale on...... W wolnym kraju?. Mosad czy co??? A może Wiesiu też mu cebuli
podesłał???

Krzysiu!!!!!!!!!!!!!!!! Nie kupuj tej cebuli za euro!!!!!!!!!! Kup za ruble,
przecież masz blisko, ale kup od działkowca.....

No przeszło mi......... He....he, ale ulga....... Już wiem!!!!!!!!!!!!!
Mnie karmiły dwie matki Polki, moja św. pamięci i sąsiadka też już św.
pamięci. To dzięki karmieniu piersią mam tą odporność. Polki karmcie dzieci
piersią, nie z butelki!!!!!!!!!
Nawet Casper byłby człowiekiem i to o prawidłowych preferencjach, bo
wygrzany przy prawdziwym polskim cycku...

Pani Elu, pani przestawia do matecznego ulika swoją, jak Pan Bóg dopuści, to
i z cycka wypuści, był taki cud już w czasie II WŚ.......

Wolę umrzeć stojąc, mimo doloru, niż żyć na klęczkach, no chiba, że u ruri
!!!!!!!!

Jak bez podanego źródła - to widać z któregoś kibucu te ziemniaki i słodkie
na dodatek.

9. Data: 2006-08-31 17:53:25

Od: TMK <t...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darecka napisał(a):

> Kupuj więc w rodzimych warzywniakach - sprzedawca zawsze wie czy ma
> bryzę czy inny gatunek ziemniaka.

Najczęściej nie wie :) Parę lat temu byłem pomóc znajomemu sprzedać
ziemniaki na placu hurtowym. Miał ileś tam ton jednego gatunku, ale co
podszedł jakiś sklepikarz to twierdził, że ma akurat parę worków tej
odmiany - wzieli wszystko, a uzbierało się tego z 7 "gatunków" :)

--
Pozdrawiam, TMK
mail: t...@e...pl

10. Data: 2006-09-01 18:00:36

Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy pan coś popił?

[gdzie] sprawdzone przepisy na przetwory domowe
w czym gotujecie powidła śliwkowe?
dynia - popsuła się :-(
KANIE !!!
gruszka w sosie