Gdzie plany uli?

1. Data: 2003-07-21 18:11:52

Temat: Gdzie plany uli?
Od: "El-Viz" <e...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wiem że to może nie jest odpowiednia grupa do zadawania tego typu pytań, ale
jestem zdesperowany i naprawdę już nie wiem do kogo się zwrócić.Chodzi mi o
rysunki konstrukcyjne (techniczne) uli.Tak, uli takich domków dla pszczół z
drewna lub podobnych materiałów.Nie mam zielonego pojęcia gdzie takie coś
mogę znaleźć.
Wiem że ich konstrukcja podlega ścisłym normą branżowym (Norma
BN-79/9161-04) .Może dojdę tym tropem?Kto mi pomoże?
--
El-Viz

2. Data: 2003-07-21 19:02:52

Temat: Re: Gdzie plany uli?
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Chodzi mi o
> rysunki konstrukcyjne (techniczne) uli.Tak, uli takich domków dla
pszczół
> El-Viz

Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, abyś zwrócił się do okręgowego
związku pszczelarstwa lub czegoś w tym stylu.

Pozdrawiam
PP.

3. Data: 2003-07-21 19:25:39

Od: Fix <f...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Instytucie Sadownictwa w Skierniewicach pracuje dr Marek Kubik.
Jest autorem najlepszej ksiązki o pszczołach Pokochać pszczoły
Może pomoże?...

4. Data: 2003-07-23 05:44:44

Temat: Odp: Gdzie plany uli?
Od: "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem że ich konstrukcja podlega ścisłym normą branżowym (Norma
> BN-79/9161-04) .Może dojdę tym tropem?Kto mi pomoże?
> --
w podrćznikach pszczelarstwa sa wymiary
liczą się wymiary ramek i one narzucaja pozostałe istotne wymiary
w Polsce są stosowane ule:
warszawskie zwykłe
warszawskie poszerzane
dadanta
ostrowskiej
wielkopolskie
do każdego zestawu pozytków w okolicy, układu temperatur dobiera się
odpowiedni ul i gatunek pszczół
SJS
więcej moze po południu
w tym roku to tak po 10 litrów z ula daja

5. Data: 2003-07-23 06:52:49

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2003-07-23 07:11:25

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój dziadek konstruował własne ule. Jedyne co go zmuszało do
powściągliwości, to dostępne gotowe elementy w sklepie pszczelarskim. Jeśli
jednak chcesz wszystko wykonać własnoręcznie, to nikt Ci za to mandatu nie
wlepi.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

7. Data: 2003-07-23 11:36:32

Od: "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> a jaka jst minimalna liczba rojow
> aby zalozyc u siebie pasieke
> ?
Minmum dwa plus trzeci ul pusty i bez doświadczonegopszczelarza pod ręka na
poczatek to tak nie radzę bo to matriał wybuchowy w rekach amatora!
SJS

8. Data: 2003-07-23 15:14:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Minmum dwa plus trzeci ul pusty i bez doświadczonegopszczelarza pod ręka
na
> poczatek to tak nie radzę bo to matriał wybuchowy w rekach amatora!
> SJS
:)
kiedys wydawalo mi sie
ze pszczelarstwo polega tylko na podbieraniu pszczolka miodu
ale juz wiem ile to pracy i zachodu wymaga
i jak zmyslnymi owadami sa pszczoly
:)
o ilosc rojow zapytalem
bo kiedys obilo mi sie o uszy
ze odnawialnosc pasieki mozna osiagnac dopiero przy 7-8 ulach
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Incarvillea sinensis