ogrod lesny

1. Data: 2003-07-21 20:15:15

Temat: ogrod lesny
Od: "czupurny" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Jestem nowy na tej grupie więc prosiłbym o wyrozumiałość ;)

Temat tworzenia ogrodów jest mi bardziej obcy.

Mam działkę od kilkunastu lat położoną w lesie. Teren jest lekko
"prześwietlony" przeze mnie co by rośliny miały więcej słońca.

Jednak chciałbym na terenie tej działki założyć ogród co by mógł nacieszyć
moje oczy :)

Szperałem w sieci ale nie znalazłem niczego konkretnego co by pozwoliło
sprostać moim oczekiwaniom - pewnie dla tego nic nie znalazłem że jestem w
tym temacie zupełnym laikiem :-/

I tu mam do grupowiczów pytanie: czy jest ktoś kto mógłby mnie naprowadzić
na jakieś porządne adresy www, ewentualnie przesłać materiały pomocnicze czy
cokolwiek co mogłoby mi się przydać.

Z uwagi na niewielkie możliwości finansowe i spory zapał do pracy większość
prac wykonałbym sam (o ile to możliwe).

poglądowe informacje:

POWIERZCHNIA - 1000m2

RODZAJ PODŁOŻA - piach, ściółka leśna (po wyrwanych już z korzeniami
jagodach) - dlatego planowałbym nawieźć ziemie aby cokolwiek się przyjęło

UKRZRAŁTOWANIE TERENU - do połowy lekko pochyłe, dalej płako

TYP LASU: głównie iglasty (sosna) + dąb + brzoza

Informacje prosiłbym na prv.

Z góry dziękuję

2. Data: 2003-07-21 20:19:50

Temat: Re: ogrod lesny
Od: "czupurny" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sorry za wygląd tego posta
nie wiem czemu tak się stało ale z góry przepraszam :-/

pozdro
czupurny

3. Data: 2003-07-21 22:24:59

Temat: Odp: ogrod lesny
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czupurny <c...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bfhhkl$2jdc$...@f...acn.pl...

> Mam działkę od kilkunastu lat położoną w lesie. Teren jest lekko
> "prześwietlony" przeze mnie co by rośliny miały więcej słońca.>
>
> UKRZRAŁTOWANIE TERENU - do połowy lekko pochyłe, dalej płako

Na tym pochyłym tylko winorośla - i potwierdzą Ci to ci, którzy od podobnych
sytuacji zaczynali... Wojtek Pa. , Grzegorz S., Darek P., Janusz C.,
Bogusław R., Ewa S., Jagoda M., Basia K., Paweł P., Roman M., Leszek Ł.,
itd, itp....., no i ja tez potwierdzam. :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2003-07-21 22:47:27

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bogusław R., Ewa S., Jagoda M., Basia K., Paweł P., Roman M., Leszek Ł.,
> itd, itp....., no i ja tez potwierdzam. :-))

Ukształtowanie terenu OK,ale glebusia lichawa:(
Nawiezienie ziemi może nie wystarczyć pysia
gronkom:)

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-07-21 22:51:07

Od: "czupurny" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

: Na tym pochyłym tylko winorośla - i potwierdzą Ci to ci, którzy od
podobnych
: sytuacji zaczynali...
[ciach]
jest tylko jeden mały problem - próbowałem - niezbyt się to przyjęło :-|
a owe winorośla sadził "wieeeeelki spec;)" od tego (jak go wielu nazywa ;)
ale myślałem co by nawieźć skąś dobrej ziemi i lekko zmienić jeszcze
ukształtowanie terenu (pochyłość nie jest dość stroma)
hmmm
zaraz się okaże że nieźle kombinuję i taniej mnie by wyniosła posiadłość w
Hollywood z domem 5000m2 i ogrodami wspaniałymi ;)
hehe

pozdro
czupurny

ps: thx wszystkim za zainteresowanie tematem !!!

6. Data: 2003-07-21 23:00:04

Od: "czupurny" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

: Ukształtowanie terenu OK,ale glebusia lichawa:(
: Nawiezienie ziemi może nie wystarczyć pysia
: gronkom:)

I masz świętą rację !!!
Nawozimy rośliny cały czas i gu...zik to daje :-/
Stąd mój ostateczny akt desperacji a mianowicie: 20zł => flaszka =>koń =>
wóz => łąka => łopata => wysiłek => naturalny przyrost mięśni => piękny
wygląd (działki i osobisty;) => pełna satysfakcja
Pozostaje jeszcze pytanie - skąd tam w okolicy wziąźć dobrej ziemi bo na
łąkach dobrej gleby jest na głębokość szpadla (dalej glina)
No i kolejny problem 1000m2 - powierzchnia domu (dość sporego) do
nawiezienia wymaga ogromnych nakładów dobrej ziemi!
Ehhh

: Pozdrawia boletus
ja również
czupurny

7. Data: 2003-07-21 23:01:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a owe winorośla sadził "wieeeeelki spec;)" od tego (jak go wielu nazywa ;)

"wieeeeelki spec;)"-mamy na myśli tą samą osobę?:)))

Pozdrawia boletus

8. Data: 2003-07-21 23:08:22

Od: "czupurny" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

: "wieeeeelki spec;)"-mamy na myśli tą samą osobę?:)))
taaak - dokładnie - wujek... dobra rada :)
no w sumie ogólnie to zna się na roślinach ale tego akurat nie przewidział
;>

: Pozdrawia boletus
pozdro
czupurny

9. Data: 2003-07-26 21:19:43

Od: "Igor Symonowicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Z góry dziękuję
>
> Pozdrawiam
> Ma pan bardzo duze szczescie ze posiad pan taka piekna dzilke ja mam
niestety ogrod ktory zalozylem na polu i jeszcze do tej pory nic tak
wielkiego nie uroslo . Jazeli rosna tam jagody to moglby pan zalozyc rabate
wrzosowa gdyz raczej jest tam ziemia kwasna posadzic takze kilka
rozanecznikow , azali , pierisow , hortesji one napewna sie beta tam czuly
wysmienicie . kazdego rodzaju iglaki z pewnoscia beda tam dobrze rosly .
Posiada pan naturalna sciolke co juz obniza bardzo koszty bo jedno z
drozszych rzeczy w ogrodzie jest moim zdaniem sciolkowanie dozy worek kory
kosztuje 8 zl a w ciagu sezonu trzeba uzpelniac braki sciolki . na pniach
drzew mozna posadzic bluszcze , powojniki , wiciokrzewy i inne ciekawe
pnacza . Posiadajac taka dzialke niestety jest jedna wielka wada ze nie moze
pan chodowac roslin lubiacych pelne slonce a najczesciej te sa najbardziej
dekoracyjne . Niewiele panu pomoglem ale radze zastanowic sie najbardziej
nad rabata wrzosowa teraz na rynku jest tyle dostepnych odmian wrzosow i
wrzoscow ze mozna stwarzac takie kompozycje ktore niejedna osoba panu
pozazdrosci ! To sa ciekawe strony na ktorych tak sadze ze znajdzie pan cos
ciekawego o rabacie wrzosowej www.ogrodnik.pl pozdrawia IGOR z Piotrkowa
Tryb . jakby pan zalozyl taka rabate to niech pan do mnie napisze
s...@w...pl pozdrawiam

10. Data: 2003-07-26 23:55:27

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
> nad rabata wrzosowa teraz na rynku jest tyle dostepnych odmian wrzosow i
> wrzoscow ze mozna stwarzac takie kompozycje ktore niejedna osoba panu

Rabata wrzosowa tak, ale tylko w kolorze wrzosowym :-)
:-) Bogusław

Gdzie plany uli?
Incarvillea sinensis
Gorzkie ogórki