Gdzie znajdę żelazo

1. Data: 2012-06-07 11:13:10

Temat: Gdzie znajdę żelazo
Od: "Majka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z powodu anemii/niedokrwistości przypisano mi preparat SORBIFER
DURULES /ferrosi sulfas+acidum ascorbinum/.
Niestety po zażyciu mam dwa niepożądane silne objawy 9z czterech częstych 1-
10%): nudności i bóle brzucha. Ogolnie samopoczucie po przyjeciu leku przez
kilka godzin jest fatalne.

Pytanie: czym, najlepiej naturalnym, zastąpić preparat żelazowy, gdzie
znajdę duzo żelaza i poprawię wyniki krwi (anemia, niedokrwistość, niska
hemogobina).

Czego unikać w diecie a co może przynieść pozytywne efekty?

(druga doelgliwościa jest poczatek horoby wrzodowej, tak przypuszcza lekarz
po wykrytych helicobacter, ale postanowił zając się przede wszystkim
klopotami z krwią, dopiero poóźniej żołądek i wrzód)

Majka

2. Data: 2012-06-07 11:30:21

Temat: Re: Gdzie znajdę żelazo
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Jun 2012 11:13:10 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

> Pytanie: czym, najlepiej naturalnym, zastąpić preparat żelazowy, gdzie
> znajdę duzo żelaza i poprawię wyniki krwi (anemia, niedokrwistość, niska
> hemogobina).

Wątroba, wątroba, wątroba. I wołowina oraz cielęcina - ze względu nie tyle
na zawartość, lecz na POZIOM wchłanialności żelaza. Najlepszy jest tatar
wołowy. Cóż...

Zarys diety:
http://www.resmedica.pl/choroby-krwi/dieta-w-anemii-
z-niedoboru-zelaza
"(...)Warto wiedzieć, że żelazo z produktów pochodzenia roślinnego wchłania
się dużo gorzej niż z produktów pochodzenia zwierzęcego. Z badań wynika, że
wchłanianie żelaza z ryżu i szpinaku wynosi 1%, z kukurydzy 3%, z sałaty
4%, a z pszenicy 5%. Natomiast wchłanianie żelaza z ryb wynosi 11%, z
wątroby 12%, a z mięsa cielęcego 22%. Taka różnica jest spowodowana
odmienną formą chemiczną: w produktach pochodzenia zwierzęcego mamy żelazo
hemowe - dwuwartościowe, a w produktach roślinnych żelazo niehemowe -
trójwartościowe(...).
--
XL - do niedawna na wątróbce, wołowinie we wszelkich postaciach (cielęciny
już nie lubię), porządnym wołowym tatarze i... Tardyferonie Fol.

3. Data: 2012-06-07 13:11:10

Od: AnonimGall <g...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-07 13:30, Ikselka pisze:

> [...]
> odmienną formą chemiczną: w produktach pochodzenia zwierzęcego mamy żelazo
> hemowe - dwuwartościowe, a w produktach roślinnych żelazo niehemowe -

Powiedzial bym raczej ze zwiazki żelaza nie żelazo.

4. Data: 2012-06-07 13:32:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 07 Jun 2012 15:11:10 +0200, AnonimGall napisał(a):

z-niedoboru-zelaza

> Powiedzial bym raczej ze zwiazki żelaza nie żelazo.

W związkach żelaza jest z reguły... żelazo :->
--
XL

5. Data: 2012-06-07 15:01:33

Od: Bożena <newsowe@__gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
1-
| 10%): nudności i bóle brzucha. Ogolnie samopoczucie po przyjeciu leku

Niestety podczas przyjmowania żelaza tak już jest. Też miałam problem z
obniżoną ilością żelaza i ten sam preparat. Na szczęście bierze się go raz
na dobę, więc u mnie się sprawdziło łykanie go "przez sen" o 4-5-tej rano i
potem jeszcze spanie kilka godzin. Budziłam się w stanie normalnym. W
odróżnieniu od czasu, gdy brałam go w ciągu dnia. Moja pani dr całkowicie
zaakceptowała taki schemat.
Spróbuj, może u Ciebie też zadziała.

| Pytanie: czym, najlepiej naturalnym, zastąpić preparat żelazowy, gdzie
| znajdę duzo żelaza i poprawię wyniki krwi (anemia, niedokrwistość, niska
| hemogobina).

Niestety muszę Cię zmartwić. Skoro Twój organizm jest w stakim stanie, że
lekarz zalecił Ci żelazo w tabletkach, to nie dasz rady uzupełnic tych
braków z pożywienia. Próbowałam. Nie wiem, jakie masz wyniki, ale przy moich
brakach, które nie były zbyt dramatyczne, dieta naturalna po dwóch
miesiącach nie przyniosła prawie żadnych efektów, a ogólne samopoczucie
(zmęczenie, otępienie itp. atrakcje) się pogarszało, więc wróciłam do
Sorbiferu i po trzech miesiącach (w moim przypadku) było po problemie.
Dopiero potem trzeba dbać o dietę, żeby w jedzeniu nie brakło produktów z
żelazem, i po około pół roku zrobić badanie kontrolne.

| Czego unikać w diecie a co może przynieść pozytywne efekty?

Żelazo się wchłania w obecności wit. C, dlatego np. zgodnie z radą lekarza
powyższy preparat popijałam sokiem pomarańczowym, a nie wodą. To samo
dotyczy jedzenia - warto produkty z żelazem jeść z produktami bogatymi w
wit. C.

> [...]
| po wykrytych helicobacter, ale postanowił zając się przede wszystkim
| klopotami z krwią, dopiero poóźniej żołądek i wrzód)

Czy lekarz ustalił przyczynę niedokrwistości tzn. dlaczego Ci znika żelazo?
Niestety takie "znikanie" żelaza bez jakiegoś wyraźnego powodu jest jednym z
objawów nowotworów, dlatego dla świętego spokoju poproś o RTG klatki
piersiowej i USG jamy brzusznej (lekarzowi od USG powiedź, dlaczego do niego
przyszłaś, żeby wiedział, czego ma szukać i na co zwracać szczególną uwagę).

Generalnie niezależnie od tego, kto co Ci doradzi, nie odstawiaj tabletek, a
tylko _koniecznie_ wróć do lekarza i z nim porozmawiaj.

Powodzenia!
Bożena.

6. Data: 2012-06-07 15:39:41

Od: "misiczka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 10%): nudności i bóle brzucha. Ogolnie samopoczucie po przyjeciu leku przez

Kup sobie z firmy NOW preparat
http://www.firmarelax.pl/foods-iron-complex-zelazo-c
omplex-tabl-p-631.html

--
misiczka

7. Data: 2012-06-07 17:14:38

Od: fuksa <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-07 13:13, Majka pisze:
> [...]
>
> Pytanie: czym, najlepiej naturalnym, zastąpić preparat żelazowy, gdzie
> znajdę duzo żelaza i poprawię wyniki krwi (anemia, niedokrwistość, niska

co sezon zmieniają się teorie, co zdrowe, co ma dużo żelaza itp ;)
mi z anemii pozostały dwie skrajne namiętności: wstręt do wątróbki i
chcica na szpinak:)

- pomidory (nie wiem, czy mają żelazo, ale może coś, co pozwala przyswajać?)
- szpinak
- dużo warzyw,owoców sezonowych
- wołowina krwista:D schab podobnie
- karkówka w miarę nie przekombinowana
- zapewne wiele innych rzeczy- plus taki, ze schudłam wtedy koncertowo:D

ale obok tego łykałam "hemofer"(?) po którym nic mi nie było.
byłam po transfuzji.

ja miałam pod górkę, ponieważ wychwycono u mnie wysoki cholesterol i
musiałam ograniczać mięcho :D ale dałam radę. plus leczenie. Da się.

8. Data: 2012-06-07 20:27:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 07 Jun 2012 19:14:38 +0200, fuksa napisał(a):

> mi z anemii pozostały dwie skrajne namiętności: wstręt do wątróbki

Z watróbki fajny jest pasztet - do pieczywa, super "wchodzi" nawet i bez
anemii :-)
http://zmilosci.blogspot.com/2009/06/kremowy-pasztet
-z-kurzych-watrobek.html
Można dodać ubite na biało jaja i zapiec.
--
XL

9. Data: 2012-06-07 20:35:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Jun 2012 22:27:11 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> http://zmilosci.blogspot.com/2009/06/kremowy-pasztet
-z-kurzych-watrobek.html
> Można dodać ubite na biało jaja i zapiec.

No i polecam mój przepis na duszoną wątróbkę - u mnie wszyscy bez wyjątku
uwielbiają.

Cebulę ledwo zeszklić na tłuszczu. Na wierzchu położyć pokrojoną
wątróbkę, popieprzyć, dodać 1-2 liście laurowe, 2-3 ziarenka
ziela angielskiego. Przykryć i dusić ok 5 minut, w każdym razie TYLKO do
zaniku krwistego soku, w trakcie duszenia raz przemieszać.
Kiedy krwistego soku juz nie ma, lekko posolić i poddusić pod przykryciem
jeszcze ok pół minuty, NIE dłużej.

Tyczy się kurczaczej i wieprzowej, tyle że wieprzową należy pokroić w 2cm
plastry i namoczyć w mleku ze dwie godziny.
--
XL

10. Data: 2012-06-07 20:37:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Jun 2012 22:35:59 +0200, Ikselka napisał(a):

-z-kurzych-watrobek.html

> No i polecam mój przepis na duszoną wątróbkę - u mnie wszyscy bez wyjątku
> uwielbiają.

Zapomniałabym: jeśli zostanie coś z obiadu, można zmiksowac i zrobić ten
pasztet co u góry :-)

--
XL

Wigilijne przepisy - już!
co z krewetek
Co na torcie?
Placek drożdżowy
~~** Two Special Baby Designs & Unique NEW Offer !! **~~