Re: Gdzie znajdę żelazo

From: Bożena <newsowe@__gmail.com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Gdzie znajdę żelazo
Date: Thu, 7 Jun 2012 17:01:33 +0200

"Majka" <m...@N...gazeta.pl> wrote in message
news:jqq2c6$2ii$1@inews.gazeta.pl...
|Z powodu anemii/niedokrwistości przypisano mi preparat SORBIFER
| DURULES /ferrosi sulfas+acidum ascorbinum/.
| Niestety po zażyciu mam dwa niepożądane silne objawy 9z czterech częstych
1-
| 10%): nudności i bóle brzucha. Ogolnie samopoczucie po przyjeciu leku
przez
| kilka godzin jest fatalne.

Niestety podczas przyjmowania żelaza tak już jest. Też miałam problem z
obniżoną ilością żelaza i ten sam preparat. Na szczęście bierze się go raz
na dobę, więc u mnie się sprawdziło łykanie go "przez sen" o 4-5-tej rano i
potem jeszcze spanie kilka godzin. Budziłam się w stanie normalnym. W
odróżnieniu od czasu, gdy brałam go w ciągu dnia. Moja pani dr całkowicie
zaakceptowała taki schemat.
Spróbuj, może u Ciebie też zadziała.

| Pytanie: czym, najlepiej naturalnym, zastąpić preparat żelazowy, gdzie
| znajdę duzo żelaza i poprawię wyniki krwi (anemia, niedokrwistość, niska
| hemogobina).

Niestety muszę Cię zmartwić. Skoro Twój organizm jest w stakim stanie, że
lekarz zalecił Ci żelazo w tabletkach, to nie dasz rady uzupełnic tych
braków z pożywienia. Próbowałam. Nie wiem, jakie masz wyniki, ale przy moich
brakach, które nie były zbyt dramatyczne, dieta naturalna po dwóch
miesiącach nie przyniosła prawie żadnych efektów, a ogólne samopoczucie
(zmęczenie, otępienie itp. atrakcje) się pogarszało, więc wróciłam do
Sorbiferu i po trzech miesiącach (w moim przypadku) było po problemie.
Dopiero potem trzeba dbać o dietę, żeby w jedzeniu nie brakło produktów z
żelazem, i po około pół roku zrobić badanie kontrolne.

| Czego unikać w diecie a co może przynieść pozytywne efekty?

Żelazo się wchłania w obecności wit. C, dlatego np. zgodnie z radą lekarza
powyższy preparat popijałam sokiem pomarańczowym, a nie wodą. To samo
dotyczy jedzenia - warto produkty z żelazem jeść z produktami bogatymi w
wit. C.

| (druga doelgliwościa jest poczatek horoby wrzodowej, tak przypuszcza
lekarz
| po wykrytych helicobacter, ale postanowił zając się przede wszystkim
| klopotami z krwią, dopiero poóźniej żołądek i wrzód)

Czy lekarz ustalił przyczynę niedokrwistości tzn. dlaczego Ci znika żelazo?
Niestety takie "znikanie" żelaza bez jakiegoś wyraźnego powodu jest jednym z
objawów nowotworów, dlatego dla świętego spokoju poproś o RTG klatki
piersiowej i USG jamy brzusznej (lekarzowi od USG powiedź, dlaczego do niego
przyszłaś, żeby wiedział, czego ma szukać i na co zwracać szczególną uwagę).

Generalnie niezależnie od tego, kto co Ci doradzi, nie odstawiaj tabletek, a
tylko _koniecznie_ wróć do lekarza i z nim porozmawiaj.

Powodzenia!
Bożena.