Gładź szpachlowa - kilka prostych (?) pytań

1. Data: 2003-03-15 18:19:16

Temat: Gładź szpachlowa - kilka prostych (?) pytań
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich :-)

Jako, że walczę z remontem to mam kilka pytań dot. gładzi szpachlowych
kładzionych na złączach płyt kartonowo-gipsowych i konstrukcjach z tych
płyt (wymyśliłem sobie regał z g-k i właśnie go realizuję :-)

Pyt. 1
Papieru ściernego o jakiej gradacji użyć ?

Pyt. 2
Narożne kątowniki aluminiowe - czy należy je zagłębić w płytę tzn.
trochę odrapać schodzące się krawędzie płyt, czy też nałożyć kątownik i
nałożyć na całą powiechchnię gładź.

Pyt. 3
Czy są jakieś magiczne środki wzmacniające gładź szpachlową -
szczególnie chodzi mi o regał - tzn. planuję dobrą (szorowalną - czy
może inną ?) farbę ale czy coś jeszcze ?

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi/podpowiedzi to z góry za nie dziękuję.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-16 09:17:44

Temat: Re: Gładź szpachlowa - kilka prostych (?) pytań
Od: "Osiah" <oosiah@poc(no spamix)zta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pyt. 1
> Papieru ściernego o jakiej gradacji użyć ?

Ja uzywalem tylko siatki do docierania, papier sie zapycha.Numery siatki 60,

> Pyt. 2
> Narożne kątowniki aluminiowe - czy należy je zagłębić w płytę tzn.
> trochę odrapać schodzące się krawędzie płyt, czy też nałożyć kątownik i
> nałożyć na całą powiechchnię gładź.

One wchodza w gładź i zakladasz je na poczatku, zanim polozysz na reszte
sciany. Smarujesz naroznik np Cekolem (tak na 1 cm grubo - karton-gips jest
rowny wiec spokojnie wystarczy) i wciskasz katownik. Lekko zbierasz i
rozcierasz z niego to co wyjdzie dziurami wyrownujac tez brzegi, zeby w
kazdym miejscu katownik przylegal do sciany. I mozna teraz klasc reszte na
cala sciane.

> Pyt. 3
> Czy są jakieś magiczne środki wzmacniające gładź szpachlową -
> szczególnie chodzi mi o regał - tzn. planuję dobrą (szorowalną - czy
> może inną ?) farbę ale czy coś jeszcze ?

Np Unigrunt, bo rozumiem ze chodzi CI o wzmocnienie samej powierzchni...
tylko chyba lepiej jak pomalujesz tym sciane w rozcienczeniu 1/1 z woda.
Tylko uwazaj, chlapniecie na sciane gdzie nie bedzie Unigruntu spowoduje
plame bardzo trudna do zamalowania - jak gruntowanie to na calej powirzchni
(przy jasnych farbach powierzchnia gruntowana jest na ogol ciemniejsza od
tego samego koloru bez podkladu)

Pozdrawiam
Osiah

1. Data: 2003-03-16 17:18:51

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja uzywalem tylko siatki do docierania, papier sie zapycha.Numery siatki 60,

Pytałem o papier bo ... dotychczas widziałem w marketach tylko siatki o
gradacji 60. Twoja odpowiedź skłoniła mnie do bliższego rozeznania
tematu i ... już jestem posiadaczem zestawu siatek o gradacji 60 i 120 :-)

> One wchodza w gładź i zakladasz je na poczatku, zanim polozysz na reszte
> sciany. Smarujesz naroznik np Cekolem (tak na 1 cm grubo - karton-gips jest
> rowny wiec spokojnie wystarczy) i wciskasz katownik.

Aż na 1 cm ? Ja zasadniczo będę gipsował jedynie regał z k-g i myślę
nałożyć ok. 2-3 mm gładzi. Dlatego moje pytanie o kątowniki - dam je
zresztą tylko na wypukłe narożniki, wklęsłe tylko siatka z włókna
szklanego i gładź. Czy słusznie ?

Dodatkowo pytanie. Użyłeś nazwy "Cekol", tej samej gładzi "zażyczył"
sobie gość, który gipsował mi ściany - uważam, że zrobił to dobrze :-).
Czy to naprawdę jest taki dobry produkt bo ... jego cena rzeczywiście (z
moich pobieżnych obserwacji) jest wyższa od produktów konkurencji. Czy
to się przekłada na jakość ?

> Np Unigrunt, bo rozumiem ze chodzi CI o wzmocnienie samej powierzchni...
Dobrze rozumiesz :-)

> (przy jasnych farbach powierzchnia gruntowana jest na ogol ciemniejsza od
> tego samego koloru bez podkladu)

To niestety dyskwalifikuje ten produkt bo ... regał jest (jak na razie w
zamyśle :-) przedłużany szafą z drzwiami suwanymi i ... zmiana odcienia
nie wchodzi w grę (drzwi będą wykończone tapetą z włókna szklanego i
pomalowane farbą dorabianą już w niuansach kolorystycznych).

Dziękuję za Twoją odpowiedź :-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-16 19:19:18

Od: "Osiah" <oosiah@poc(no spamix)zta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nałożyć ok. 2-3 mm gładzi. Dlatego moje pytanie o kątowniki - dam je
> zresztą tylko na wypukłe narożniki, wklęsłe tylko siatka z włókna

1 cm kladziesz, wciskasz naroznik aluminiowy i wtedy sposob pod listwa
zostaje niewiele (moze 2mm), bo wiekszosc wychodzi otworami i to
wykorzystujesz na zakrycie samej listwy rozsmarowujac po niej. Jak dasz pod
listwe za malo to mozesz miec problem z zamocowaniem jej, po prostu nie
"przyssie" sie odpowiednio, a nie ma nic gorszego niz krycie odstajacych
brzegow listwy swzczegolnie tam gdzie domyslnie ma byc bardzo cieniutka
warstwa gladzi (to jest oczywiscie moje subiektywne odczucie, ja robilem
sciany i kladem wogole grubiej). Tak czy inaczej polozyc musisz zawsze
grubiej niz ma byc, bo zeby bylo gladkie musisz szlifowac, a zeby szlifowac
musisz miec z czego zdjac warstwe, dasz za malo to odkryjesz szlifujac to co
chcesz zakryc.

> [...]
> Czy to naprawdę jest taki dobry produkt bo ... jego cena rzeczywiście (z
> moich pobieżnych obserwacji) jest wyższa od produktów konkurencji. Czy

Wedlug mnie Cekol jest bardzo dobry.

> [...]
> nie wchodzi w grę (drzwi będą wykończone tapetą z włókna szklanego i
> pomalowane farbą dorabianą już w niuansach kolorystycznych).

To nie gruntuj wcale. Farba wszystko przytrzyma. Tylko jesli po szlifowaniu
gladz bedzie sie "sypala" tzn nie bedzie zbyt dobrze mocno trzymala sie
powierzchni to pamietaj ze przy malowaniu nie wolno trzec walkiem w jednym
miejscu (chodzi o pierwsze malowanie - pierwsze malowanie farba dosyc
rozcienczona i w kazdym muiejscu w ktorym jest gladz delikatnie malujesz
prowadzac walek w jedna strone tylko raz - potem poczekaj az naschnie i
drugi mozna mallowac dokladnie. Jak za pierwszym razem bedziesz tarl to moga
zrobic Ci sie "kluchy" - a tak pierwsza warstwa zagruntuje i przytrzyma
gladz na scianie. Moze to wiesz ale tak na wszelki wypadek....:)

Pozdrawiam
Osiah

1. Data: 2003-03-17 06:36:09

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ściesiński napisał(a):

> Pyt. 1
> Papieru ściernego o jakiej gradacji użyć ?

Najgrubszego z możliwych. Nawet 80. Nie przejmować się rysami - one
zginą pod farbą.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

[SPAMiNTG]Sprzedam działkę pod Warszawą-leśną/budowl aną-tanio!
[SPAMiNTG]Sprzedam działkę pod Warszawą-leśną/budowl aną-tanio!
[sprzedam]szambo, sławojka
hydraulika Kraków
[spam] www.WODA.com.pl - nowy sklep z filtrami do wody