Re: Gładź szpachlowa - kilka prostych (?) pytań

From: "Osiah" <oosiah@poc(no spamix)zta.onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Gładź szpachlowa - kilka prostych (?) pytań
Date: Sun, 16 Mar 2003 10:17:44 +0100

> Pyt. 1
> Papieru ściernego o jakiej gradacji użyć ?

Ja uzywalem tylko siatki do docierania, papier sie zapycha.Numery siatki 60,

> Pyt. 2
> Narożne kątowniki aluminiowe - czy należy je zagłębić w płytę tzn.
> trochę odrapać schodzące się krawędzie płyt, czy też nałożyć kątownik i
> nałożyć na całą powiechchnię gładź.

One wchodza w gładź i zakladasz je na poczatku, zanim polozysz na reszte
sciany. Smarujesz naroznik np Cekolem (tak na 1 cm grubo - karton-gips jest
rowny wiec spokojnie wystarczy) i wciskasz katownik. Lekko zbierasz i
rozcierasz z niego to co wyjdzie dziurami wyrownujac tez brzegi, zeby w
kazdym miejscu katownik przylegal do sciany. I mozna teraz klasc reszte na
cala sciane.

> Pyt. 3
> Czy są jakieś magiczne środki wzmacniające gładź szpachlową -
> szczególnie chodzi mi o regał - tzn. planuję dobrą (szorowalną - czy
> może inną ?) farbę ale czy coś jeszcze ?

Np Unigrunt, bo rozumiem ze chodzi CI o wzmocnienie samej powierzchni...
tylko chyba lepiej jak pomalujesz tym sciane w rozcienczeniu 1/1 z woda.
Tylko uwazaj, chlapniecie na sciane gdzie nie bedzie Unigruntu spowoduje
plame bardzo trudna do zamalowania - jak gruntowanie to na calej powirzchni
(przy jasnych farbach powierzchnia gruntowana jest na ogol ciemniejsza od
tego samego koloru bez podkladu)

Pozdrawiam
Osiah