Golonka z rusztu

1. Data: 2007-03-16 20:56:06

Temat: Golonka z rusztu
Od: "Zuzia" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.
Mam wielką prośbę, byłam ostatnio z mężem na obiedzie w małej
nadmorskiej miejscowości mąż zamówił tam oczywiście golonkę z rusztu
i sama muszę prtzyznac ,ze była niesamowita , delikatna sama
odchodziła od kości skórka lekko chrupiąca poprostu cudowna.Sama
zapytałam kelnera jak jest przyżądzana ale on dosyć oględnie
powiedział,że jest wcześniej peklowana potem smażona a na koniec
podpiekana czy może mi ktoś przyblizyć ten proces.
Z góry dziekuję i pozdrawiam

2. Data: 2007-03-16 21:32:30

Temat: Re: Golonka z rusztu
Od: "Sławomir Lewandowski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.
Mam wielką prośbę, byłam ostatnio z mężem na obiedzie w małej
nadmorskiej miejscowości

A nie było to przypadkiem w Sasinie w "Ewa Zaprasza" ?? Bo na samą myśl o
ich golonce przbieram nóżkami i szukam kluczyków od auta ;-)))))
pozdrawiam
SL

3. Data: 2007-03-17 07:25:57

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@d...googlegroups.co
m>,
"Zuzia" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
> powiedział,że jest wcześniej peklowana potem smażona a na koniec
> podpiekana czy może mi ktoś przyblizyć ten proces.

Wątpię, żeby była peklowana. Normalnie rzecz biorąc mięso peklowane,
nasrępnie usmażone, czy upieczone powinno być niejadalne. Czy było
różowe?

Sprawdź ten przepis:

<http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/msg/a0
5fbaf785e20da9?hl=pl&

Władysław

4. Data: 2007-03-17 07:39:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message
> [...]
>
> Wątpię, żeby była peklowana. Normalnie rzecz biorąc mięso peklowane,
> nasrępnie usmażone, czy upieczone powinno być niejadalne. Czy było

Witam!

Mogła byc peklowana - na mokro, ugotowana i wytrzymana w rosole do
wystygnięcia, a następnie opieczona na ruszcie - do uzyskania chrupiącej
skórki.

5. Data: 2007-03-17 07:41:15

Od: "Zuzia" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 22:32, "Sławomir Lewandowski" <k...@p...onet.pl>
wrote:
> [...]
>
> A nie było to przypadkiem w Sasinie w "Ewa Zaprasza" ?? Bo na samą myśl o
> ich golonce przbieram nóżkami i szukam kluczyków od auta ;-)))))

Zgadza się ?!? :) Czyli nie przesadzam z jakością tej golonki .
Gratuluję intuicji.

6. Data: 2007-03-17 07:48:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
>
> Mogła byc peklowana - na mokro, ugotowana i wytrzymana w rosole do
> wystygnięcia, a następnie opieczona na ruszcie - do uzyskania chrupiącej

Teraz sprzedają pocięte golonki - odrzucają mnie tym pocięciem. W
sprzedaży powinny być i całe i pocięte - ja kupowałem (na łebka) po jednej
tylnej golonce wagi około 1,2 kg do tego 6 piw. Golonki były wyłącznie
gotowane - w szybkowarze - w pełnym zestawie warzyw łącznie z kawałkiem
kapusty włoskiej. I przyprawy standardowe - ziele angielskie i pieprz czarny
po 5-6 ziaren, 2-3 liście laurowe. Na rosole gotowałem zazwyczaj pomidorowa
z ryżem - była fantastyczna.
Golonki wyjęte z rosołu na talerz, musztarda stołowa bądź sarepska, dla
chętnych opcja - keczup, do tego świeży chleb i piwo do popijania...
nie było odmawiających...

7. Data: 2007-03-17 10:39:07

Od: "Spika T." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Sprawdź ten przepis:
>
> <http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/msg/a0
5fbaf785e20da9?hl=pl&

Dzięki za "pomorzenie" (mam nadzieję, że nie okaże się zamorzeniem) i mnie.
Wygląda prosto i smacznie, a zwykle w prostocie tkwi siła. Do takiej
goloneczki tylko chrzanik. (A rachuneczek? Na ten przyjdzie poczekać...)
Nawiązując do innych wypowiedzi w wątku: nie spotkałam się, by mięso
peklowane poddawać smażeniu/pieczeniu. Tylko gotować. A dlaczego?

spika t.

8. Data: 2007-03-17 11:11:32

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <etggau$k1b$1@news.onet.pl>,
"Spika T." <s...@o...pl> wrote:

> [...]
> Nawiązując do innych wypowiedzi w wątku: nie spotkałam się, by mięso
> peklowane poddawać smażeniu/pieczeniu. Tylko gotować. A dlaczego?

Bo mięso podczas peklowania zostaje nasycone solą z dodatkiem saletry.
Podczas gotowania zostaje to częściowo wypłukane. Natomiast ta golonka
mogła być jakoś wstępnie bejcowana (marynowana jak kto woli).

Władysław

9. Data: 2007-03-17 11:26:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podczas gotowania zostaje to częściowo wypłukane. Natomiast ta golonka
> mogła być jakoś wstępnie bejcowana (marynowana jak kto woli).

Lub peklowana (w bejcy czyli na mokro), marynowanie służy do konserwowania
przy pomocy kwasu octowego, kiszenie czy kwaszenie do kwasu mlekowego,
czasem winnego i /lub benzoesowego...

10. Data: 2007-03-17 11:42:55

Od: "Spika T." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Podczas gotowania zostaje to częściowo wypłukane. Natomiast ta golonka
> mogła być jakoś wstępnie bejcowana (marynowana jak kto woli).

no właśnie, może taką golonkę dać wstępnie do zaprawy z odrobinki oleju z
warzywami, zmiażdżonymi przyprawami i czosnkiem? Czy to byłoby
przedobrzeniem? Choć pewnie nie jest to dobry pomysł, taka zaprawa jest
lepsza do chudych mięs.
Niedawno wysłuchałam opinii -pouczenia, że, cyt.: kulturalna kobieta nie
powinna zajadać się golonką, a tym bardziej (tem bardziej) żłopać piwska.
Chyba wolę solidną golonkę z piwskiem od kurtury.
S.T.

Przed sezonem warzywnym - Cukinia faszerowana w sosie. /Przypomnienie, bo warto.
MOLESTANTKOM
Haiku
Haiku
WITAJCIE!