Grafologia w określaniu osobowości

1. Data: 2009-12-12 20:22:09

Temat: Grafologia w określaniu osobowości
Od: bim-bom <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można określić osobowość człowieka na podstawie pisma?
Wg. Wikipedii grafologia w celu określenia osobowości jest pseudonauką,
czyli jest g. warta.

Ale jakiś czas temu mieliśmy na kursie j.ang. takie zadanie:
Każda z 6 osób musiała napisać określony tekst na pustej kartce.
Osoby zostały podzielone na 3 grupy po 2 osoby, każda z grup czyta kilka
zdań określających jak interpretować daną cechę pisma (np. marginesy,
pochylenie, wielkość liter) - każda grupa ma inną cechę. Każda z grup
ogląda wszystkie 6 stron i interpretuje jakąś cechę pisma. Przez to mamy
6 "opisów osobowości", każda stworzona przez wszystkie 3 grupy.

No i, jak prowadzący później czytał te "opisy osobowości", to osoby w
grupie w 5 przypadkach umiały bez problemu wskazać osobę, która pasuje
do danego opisu (w ostatnim przypadku wahaliśmy się między 2 osobami, z
których jedna była poprawna)!

Czy to był przypadek? Czy może coś innego niż "opis osobowości"
zasugerowało nam poprawne odpowiedzi?

2. Data: 2009-12-13 00:49:31

Temat: Re: Grafologia w określaniu osobowości
Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bim-bom pisze:
> [...]
> których jedna była poprawna)!
>
> Czy to był przypadek? Czy może coś innego niż "opis osobowości"

zawsze coś tam da sie wyczytać i można z tego zrobić moim zdaniem
wyłącznie prywatny użytek
tak jak możesz zobaczyć slady opon po wypadku i ocenić jak szybko i w
jaki sposob przemieszczał sie samochod.
i pseudonauka wcale nie równa się bullshit.

--
"Trzy potęgi rządzą światem: głupota, strach i chciwość."

3. Data: 2009-12-13 08:35:25

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewne dolegliwości mają wpływ na pismo, mają też i na usposobienie.
Np. obiążone nerki powodują, że precyzja ręki jest inna,
bo zbierają się jakieś płyny w stawie.
Te same nerki mają i wpływ na usposobienie.

Myślę też, że np. niewielkie uszkodzenia muzgu mogą mieć wpływ na pismo.
np. ktoś po niewielkim wylewie, jeśli wylew dotyczył obszaru zajmującego się
jakąś funkcją związaną z pisaniem (np. zaokraglanie literek), zmieni pismo.
Albo gdy pewien kawałek muzgu pszejmie inne ważniejsze ale uszkodzone
funkcje,
wtedy nie zdąży wykonywać tego co zawsze robił,
będzie bardziej obciążony i to też może być widać.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

4. Data: 2009-12-13 12:27:10

Od: Iza <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Gru, 21:22, bim-bom <j...@g...pl> wrote:
> [...]
> których jedna była poprawna)!
>
> Czy to był przypadek? Czy może coś innego niż "opis osobowości"

Myślę sobie, że grafologia jest dalece relatywna w odniesieniu do
cech ludzkiej osobowości.
No bo wystarczy, że zacznę pisać inną ręką niż przewodzącą a dla
znawcy tematu z cała pewnością
zmieni się obraz moje postrzeganie.
Dlaczego?
Bo jestem dwuręczna/pisze dwiema rakami, a każdej z nich pismo jest de
facto inne.
Miałam kiedyś koleżankę, która literki/ wyrazy pisała takie maleńkie i
wąskie słupeczki stawiane wręcz z geometryczną starannością i
matematyczna przewidywalnością, do tego stopnia, że 1 zeszyt starczał
jej na cały rok szkolny. Podczas gdy mi w tym momencie "szły" 3szt.
Mogło by sie wiec zdawać, że skoro to pismo takie minimalistyczne,
wręcz nie do odczytania z powodu wąskości wyrazów i liter to jawiła by
sie osoba skryta, powściągliwa i ułożona wewnętrznie /osobowościowo.
Co ciekawe to było wręcz przeciwnie, była to największa "puszczalska -
pijaczko - palaczko - powsinoga" w okolicy jak na tamte czasy.
A ja mam pismo okropne, rozlazłe, niewyraźne, i co miesiąc inne.
Nazywam je ''jak po wylewie'', a do tego dysgrafie, dysortografię, ale
to by się zgadzało, bo jestem skomplikowana i nieczytelna(rozedrgana,
jak to ostatnio o d kogos usłyszałam) i zmienna jak pismo moich obydwu
rąk... oto tak hę hę hę ;)
____
Iza

5. Data: 2009-12-13 13:09:51

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iza" <k...@p...onet.pl> wrote in message
d.googlegroups.com...

Niektokolwiek do niekogokolwiek - witaj EasyBella. :-)))))

6. Data: 2009-12-13 15:33:21

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sender pisze:

> nadczynności lewej nogi przy np. kopaniu piłki, ponieważ później może to
> prowadzić do zaburzeń merytorycznych.

Potem się zdarza, że takie dzieciaki przychodzą na psp paplać bez sensu
i niemerytorycznie.

Ewa

7. Data: 2009-12-13 15:48:31

Od: Sender <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Potem się zdarza, że takie dzieciaki przychodzą na psp paplać bez sensu
> i niemerytorycznie.
> Ewa

A dzieńdobry! Miły dzień jest dzisiaj. Świąteczna niedziela.
I nie ma potrzeby wyciągać komuś drobnej, jednostkowej dygresji i zaraz
jak Bruce Lee na plecy.
W dodatku gdyby ktoś był wrażliwszy, to mogłabyś obrazić niechcący
czyjeś uczucia. Dawno przepraszałaś? Znowu chcesz zacząć?
MS

8. Data: 2009-12-13 17:42:38

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Potem się zdarza, że takie dzieciaki przychodzą na psp paplać bez sensu i
> niemerytorycznie.
>
> Ewa

:-))))))))))))))

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

9. Data: 2009-12-13 18:03:46

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <e...@o...eu> wrote in message
> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> :-))))))))))))))

To taki mocno mentoryczny głos... :-))))))))))

10. Data: 2009-12-13 18:09:28

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message

> "Chiron" <e...@o...eu> wrote in message

> To taki mocno mentoryczny głos... :-))))))))))

I stentorowy.

Re: to możebyćważny precedens
Wymarzony prezent na Gwiazdkę...
Hormon męskości :-)