klaps wychowawczy

1. Data: 2009-12-12 14:54:20

Temat: klaps wychowawczy
Od: Marek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy może mi ktyoś wytłumaczyć, na czym polega "klaps wychowawczy" i kiedy
jest dopuszczalny w stosunku do:
a) czteroletniego chłopca
b) 9-letniej dziewczynki ??

W/w terminu użyła pani kurator pewnej rodziny, jako odpowiedź na informację
starszego dziecka o klapsie jaki tato wypmierzył bratu jako karę za jakieś
przewinienie.

Dziewczynka była kila lat temu przez ojczyma pobita (siniaki na ciele),
Jako karę ojczym kiedyś wymyślił klęczenie na klockach lego
(unowocześniona forma klęczenia na grochu, z braku tegoż).

"Tato" jest chory na chorobę alkoholową, sąd orzek ograniczenie praw
rodzicielskich obojgu rodzicom. W ustnym uzasadnieniu sędzia powiedziałą,że
matce ogranicza prawa z tego powodu, że nie była w stanie przerwać
związku z uzależnionym od alkoholu mężczyzną. Tato faworyzował chłopca,
który jest jego synem. Dziewczynka miała bardzo "pod górkę".

Dziewczynka jest dość trudna, chłopiec bywa trudny.

Matka dzieci wniosła o rozwód, ale nie bez usilnych namów pani kurator
("dla dobra dzieci") sprawę zawiesiła. Teraz mamy "Powrót Taty". Podobno
się stara, dzieci nie bije...

2. Data: 2009-12-12 15:07:40

Temat: Re: klaps wychowawczy
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Dec 2009 15:54:20 +0100, Marek napisał(a):

> Czy może mi ktyoś wytłumaczyć, na czym polega "klaps wychowawczy"

Na krótkotrwałym oddziaływaniu na dziecko kwantem energii, przyłożonej do
części ciała do tego przeznaczonej, bez uczynienia szkody fizycznej, lecz
dla utrwalenia kojarzenia niepożądanego zachowania z następującym
bezpośrednio(!!!) po nim bodźcem bólowym.
;-P

> i kiedy
> jest dopuszczalny w stosunku do:
> a) czteroletniego chłopca
> b) 9-letniej dziewczynki ??

Kiedy rodzice są normalni, a nie jak w opisie.
--

Ikselka.

3. Data: 2009-12-12 17:06:29

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek napisał:
> Czy może mi ktyoś wytłumaczyć, na czym polega "klaps wychowawczy" i kiedy
> jest dopuszczalny w stosunku do:

a co to jest klaps wychowawczy?

--
bla

4. Data: 2009-12-12 17:13:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Dec 2009 18:06:29 +0100, gazebo napisał(a):

> a co to jest klaps wychowawczy?

Dokładnie to, na czym polega.
--

Ikselka.

5. Data: 2009-12-12 17:16:40

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik XL napisał:

> Dokładnie to, na czym polega.

wychowawcze bicie? to ja juz znam odpowiedz, do momentu kiedy nie odda

--
bla

6. Data: 2009-12-12 17:23:32

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sender napisał:

> Tylko żeby był na pupę!
> A nie jak kiedyś u przedmówczyni - na głowę :-\

xl uznaje lanie? gdzies musialo mi to umknac w spapranej pamieci

--
bla

7. Data: 2009-12-12 17:25:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Dec 2009 18:23:32 +0100, gazebo napisał(a):

> xl uznaje lanie? gdzies musialo mi to umknac w spapranej pamieci

Uznaje klaps. Klaps to nie "lanie". I nie mam na myśli klapsa z pomocą
kłonicy czy łańcucha.
--

Ikselka.

8. Data: 2009-12-12 17:32:15

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik XL napisał:

> Uznaje klaps. Klaps to nie "lanie". I nie mam na myśli klapsa z pomocą
> kłonicy czy łańcucha.

ja cie bez klonicy strzele wychowawczo w dupe, pasuje? moge nawet to
zrobic z ojcowska miloscia, aktorem nie jestem ale dam z siebie wszytsko

--
bla

9. Data: 2009-12-12 17:39:43

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik XL napisał:

> [...]
> dla utrwalenia kojarzenia niepożądanego zachowania z następującym
> bezpośrednio(!!!) po nim bodźcem bólowym.

aaa, pies Pawlowa, na ludzi niekoniecznie dobrze dziala

--
bla

10. Data: 2009-12-12 17:47:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Dec 2009 18:16:40 +0100, gazebo napisał(a):

> wychowawcze bicie? to ja juz znam odpowiedz, do momentu kiedy nie odda

Klaps to nie "bicie".
No i - po prawidłowym procesie wychowania otrzymane niegdyś wychowawcze
klapsy są przez dorosłe już dzieci uznawane za uzasadnione w odniesieniu do
nich.
Trzeba tylko, będąc rodzicem, wiedzieć, kiedy je stosować. Mało kto wie i
wtedy następuje przesada - czyli nadmiar lub zupełne ich zaniechanie.
--

Ikselka.

20 pytań - GRA
BABCIA...
Qro, przepraszam
czym się różni mózg mężczyzny od mózgu kobiety - wreszcie wiadomo
Pudzian-Nejman