Grill na balkonie

1. Data: 2003-01-31 11:04:38

Temat: Grill na balkonie
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czy można jak w temacie uzywać na balkonie w kilkupietrowym budynku grill-a ?
Czy jest ważne czy jest to grill tradycyjny czy elektryczny ?

Chodzi mi bardziej o przepisy, kultura sąsiedzka w dalszym planie ?

Tomasz

1. Data: 2003-01-31 11:50:43

Temat: Re: Grill na balkonie
Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<w...@p...onet.pl> pyta:
> Czy można jak w temacie uzywać na balkonie w kilkupietrowym budynku
grill-a ?

"Panie Kowalski, ja rozumiem, ze kupil pan sobie grilla, ja rozumiem raz w
tygodniu, ja rozumiem dwa razy w tygodniu, ale panie Kowalski nie
codziennie"

Takie zdanie uslyszal moj kolega od sasiada, ktory nie potrafil pozostac
obojetnym na dobiegajace go zapachy :-)
Pare dni pozniej w gablotach na klatkach schodowych pojawila sie karteczka z
informacja, ze grillowanie na balkonach jest zabronione :-)

Pozdrawiam, Chopek

Ps. Nazwisko kolegi zostalo zmienione

1. Data: 2003-01-31 12:50:20

Od: "Kompaner" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy jest ważne czy jest to grill tradycyjny czy elektryczny ?
>
> Chodzi mi bardziej o przepisy, kultura sąsiedzka w dalszym planie ?

Witam!
A wizyta straży pożarnej będzie kulturalna?
Bo kosztowna na pewno.
Kompaner

1. Data: 2003-01-31 13:27:24

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> grill-a ?

> Witam!
> A wizyta straży pożarnej będzie kulturalna?
> Bo kosztowna na pewno.
> Kompaner

Nie wiem dlaczego tak mocno powołujesz się na straż pożarną.
Napisalem że nie musi to byc grill węglowy - może to być elektryczny - podobne
zachowanie do zwykłego "farelka" który można używać w domu.

U mnie na parterze i I piętrze są tarasy/balkony i wiele osób tam robi grilla.
Nurtuje mnie kwestia czy to dozwolone ... dodatkowo na balkonie np. na 4
piętrze. Szukam odwołania prawnego .... nie żeby kogoś straszyć, ale żeby
czasami zwrócić uwagę komuś gdy przesadzi i .. nie obejśc się z pyszna gdy to
dozwolone.

Tomasz

P.S. Twoja odpowiedź była właśnie w tym stylu ... sorry za być może mocne słowa
ale to już tak jest

1. Data: 2003-01-31 15:27:56

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...onet.pl>,
w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> czasami zwrócić uwagę komuś gdy przesadzi i .. nie obejśc się z pyszna gdy to

Poczytaj regulamin spółdzielni, kodeks cywilny, poczytaj o imisjach,
poszperaj w archiwum pl.soc.prawo.

Renata

1. Data: 2003-01-31 18:54:01

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Napisalem że nie musi to byc grill węglowy

Spotkalem sie z zapisem w przepisach wspolnoty, ze zabrania sie uzywania
"otwartego ognia". I zapewne mieli na mysli grill weglowy. Na moj prosty
rozum grill elektryczny w takiej sytuacji juz by przeszedl.
IMHO glowny problem z grillowaniem weglowym, to nie ten "otwarty ogien", ale
smrod/dym jaki z niego sie wydziela.

> - może to być elektryczny - podobne
> zachowanie do zwykłego "farelka" który można używać w domu.

IMHO elektryczny takiego mocnego smrodu/dymu nie wydziela.

Karol

1. Data: 2003-02-06 12:53:20

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy można jak w temacie uzywać na balkonie w
kilkupietrowym budynku grill-a ?
> Czy jest ważne czy jest to grill tradycyjny czy
elektryczny ?

Wiesz, jeśli chodzi o grillowanie balkonowe, to tak, jak z
kazdym dobrosąsiedztwem powinieneś wsiąść pod uwagę dwa
podstawowe aspekty grillowania, które mogą być uciążliwe dla
sąsiadów, czyli dym i zapach. Nie chcę się jednak rozwodzić
w tej kwestii. Chciałem tylko poinformować, że istnieją w
sprzedaży grille o konstrukcji walizkowej, gdzie po
rozłożeniu metalowy kosz na węgiel przyjmuje pozycję pionową
i po jego obu bokach zakłada się składane ruszty. Jest to
świetne rozwiązanie, ponieważ przy takiej konstrukcji grilla
wyciekający tłuszcz skapuje na dno tej walizki a nie na
węgiel, przez co nie ma dymu. Na dno możesz sobie nasypać
piasku i łatwiej wtedy zachować czystość. Jeśli nie ma dymu,
to minimalizujesz również zapach pieczonych potraw. Z tego,
co pamiętam, grill był/jest produkcji niemieckiej i bardzo
go polecam, nawet, jako urządzenie wyjazdowe, ponieważ
ładnie się składa w zamkniętą metalową walizeczkę.
Pozdrawiam Sokrates

[SPAM] Do wynajęcia, centrum Gdyni.
Mały odkurzacz do "doraźnego" sprzątania
liczniki wody
alternatywa dla kafelkow w kuchni
Jakie upoważnienia przy współwłasności domu ?