Grzaniec?

1. Data: 2000-03-16 09:35:29

Temat: Grzaniec?
Od: "Pawel" <p...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś z obecnych zna jakiś dobry przepis na grzańca?

pawel

1. Data: 2000-03-16 09:45:45

Temat: Odp: Grzaniec?
Od: "Jaro de Muminos" <r...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Jaro Ryzinski
Wydawnictwo HELION ul. Chopina 6 44-100 Gliwice
> Witam
> Czy ktoś z obecnych zna jakiś dobry przepis na grzańca?
>
> pawel

ja widzialem gotowe butelki i trzeba tylko podgdzac
smakuje prawie identycznie jak wino przyrzadzane z osobnych skladnikow
,ktore wlasciwie mozna kupic jako
jedno opakowanie

pozatym ja moze nie wiem jak smakuje prawdziwy gdzaniec

1. Data: 2000-03-17 08:22:09

Temat: Re: Grzaniec?
Od: "Dorota Czeraniuk" <D...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

Jesli chodzi o wino to ja robię tak:
podgrzewam je, ale nie gotuje (polwytrawne czerwone) razem z mandarynka
naszpikowana gozdzikami.
Jest pycha.
Dorota

Pawel napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...

1. Data: 2000-03-17 13:41:29

Od: "Ania" <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można pójść do sklepu (każdy monopolowy) i kupić (nazywa to się Grzaniec
Galicyjski) badzo smaczne

Ja czasami robię wyrób własny w następujacej postaci:
czerwone pół wytrawne wino + goździki (3 szt na kubek) + cynamon (szczypta
na kubek) i do mikrofalówki na 1-2 min
Wychodzi całkiem niezłe
Anka

1. Data: 2000-03-20 23:37:59

Od: "Jola Backiel" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z obecnych zna jakiś dobry przepis na grzańca?

GROG
/100 g - 50 kcal; 1 porcja - 98 kcal/
40 ml rumu, sok z 1 cytryny, 1/2 łyżeczki cukru,
3-4 goździki, 1 kawałek cynamonu (2 cm)

Do ogrzanego szkła (z uchem) o pojemności 200 ml wlać rum oraz
sok z cytryny, wsypać cukier i goździki. Dopełnić gorącą przegotowaną
wodą. Włożyć cynamon i zamieszać. (1 porcja)

GRZANE PIWO
/100 g - 90 kcal; 1 porcja - 220 kcal/
1 szklanka jasnego piwa, 1 żółtko,
1 łyżka cukru, po szczypcie goździków i cynamonu w proszku

Piwo zagotować z przyprawami. Żółtko utrzeć z cukrem i wymieszać
z piwem. Mocno zagrzać, ale nie gotować.(1 porcja)

GRZANE WINO
/100 g - 78 kcal; 1 porcja - 150 kcal/
1 butelka czerwonego wytrawnego wina,
3 łyżki cukru, 4 goździki, 1 kawałek cynamonu (5 cm),
sok i skórka z 1/2 cytryny

Wszystkie składniki wymieszać w rondlu i podgrzewać do zawrzenia,
nie gotować. Napój przecedzić i podawać gorący. (4 porcje)

--
Jola
i...@p...onet.pl - http://www.republika.pl/ilanka/

baklazany po parmensku