Grzejnik w lazience - moc

From: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Grzejnik w lazience - moc
Date: Wed, 25 Feb 2004 23:37:47 +0100

Witam,

Jestesmy wlasnie na etapie zmian w projekcie instalacji c.o. w
mieszkaniu. Na planie mieszkania w lazience, projektant wpisal grzejnik
PS18-600 (z symbolu wyglada na PURMO).
W tabelce mocy przy parametrach 75/65/20 wychodzi 1038 W. I tu zaczyna
sie problem, bo wyglada mi to na jakies nieporozumienie. Dlaczego?
Bowiem lazienka ma raptem 4 m^2. Co prawda jest na parterze bloku i
jedna ze scian jest zewnatrzna, ale wydaje mi sie, ze taka moc jest o
wiele za duza. Wg. roznistych kalkulatorow moc nie powinna przekroczyc
500W, liczac nawet srednie ocieplenie budynku.
Czy ktos moglby pomoc nam przeliczyc moc potrzebna do tej lazienki?
Parametry, ktore powinny sie przydac:
powierzchnia lazienki 4,2 m^2
wysokosc - 2.5m
jedna sciana zewnetrzna w oknem 60*60cm (szyba 1,1)
parter
budynek z pustaka MAX40 + 15 cm styropianu.
temp. w pomieszczeniu wg projektu - 25C

z gory dzieki za pomoc. Gorzej bedzie jak faktycznie wyjdzie te 1000W i
bedziemy musieli miec grzejnik 60*180 cm !

ps: wydaje mi sie, ze w pokojach tez sa spooooro przewymiarowane :)
Jakby ktos byl tak dobry i mogl tez w wolnej chwili przyjrzec sie tym
mocom, to prosze na priva.

Krzysztof Gmyr
l...@p...onet.pl