Grzejniki aluminiowe a podzielniki.

1. Data: 2007-01-19 21:00:51

Temat: Grzejniki aluminiowe a podzielniki.
Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem na etapie wymiany grzejnika, chcialam po prostu skrocic stare,
zeliwne zeberka z 6 do 2, ale instalator uparl sie, ze najlepiej byloby
zakupic nowy. W Castoramie i tym podobnych wynalazkach sa tylko
aluminiowe: takie jak te:
http://www.gamasan.pl/katalog/index.php?grupa=5_2&et
ap=1

- nie mialabym oporow przed wymiana ale nie bardzo wiem jak uda sie do
nich przymocowac podzielnik ciepla, ktory byc musi. Podzielnik jest
elektroniczny. - w tej chwili przymocowany miedzy zeberkami. Czy nie
bedzie problemu z umocowaniem go na aluminiowym grzejniku?

--
Pozdrawiam - T0SIA

2. Data: 2007-01-20 10:24:18

Temat: Re: Grzejniki aluminiowe a podzielniki.
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T0SIA" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:eorbi1$qp6$1@opal.icpnet.pl...
> Jestem na etapie wymiany grzejnika, chcialam po prostu skrocic
stare,
> zeliwne zeberka z 6 do 2, ale instalator uparl sie, ze najlepiej
byloby

A jesteś pewna, że 2 żeberka starczą? Pamietaj, że czasami w naszym
klimacie temperatura spada poniżej -20'

> zakupic nowy. W Castoramie i tym podobnych wynalazkach sa tylko
> aluminiowe: takie jak te:
> http://www.gamasan.pl/katalog/index.php?grupa=5_2&et
ap=1

Jak pamiętam gamasan to zawsze sprzedawał śmieci, a procedury
reklamacyjne miał takie, że zaprzestałem jakiejkolwiek współpracy z
nimi. Jeśli koniecznie alu to: np. www.kfa.pl
Najważniejsze co musisz zrobić to na piśmie zapytać właściciela
budynku (wspólnotę, spółdzielnię itd) o zgodę na wymianę na konkretne
grzejniki. Taka wymiana nie będzie bez wpływu na pozostałe mieszkania
oraz sposób rozliczenia.

> [...]
> elektroniczny. - w tej chwili przymocowany miedzy zeberkami. Czy nie
> bedzie problemu z umocowaniem go na aluminiowym grzejniku?

Jeśli nie chcesz ryzykować poważnego konfliktu to wszelkie demontaże
urządzeń pomiarowych zlecaj wyłącznie temu, do kogo należą.

pozdrawiam Piotr

3. Data: 2007-01-20 12:01:17

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Swego czasu na poprzednim mieszkaniu wymieniałem żeliwne na właśnie takie
aluminiowe (wtedy jeszcze nie montowano zaworów termostatycznych ani
podzielników). Nikt wtedy nie poinformował mnie, że są ich dwa rodzaje, na
domki do instalacji niskociśnieniowych i do bloków o wyższym dopuszczalnym
cisnieniu pracy. Chciałem zrobić sobie fajnie, z odpowietrznikami i
termoregulacją.
Niestety przed pierwszym sezonem, kiedy płukali sieć ciepłowniczą tak się
postarali, że szlam walił mi przez odpowietrzniki i nigdy już nie spełniały
swojej roli. :( Po następnych kilku sezonach w momencie napełniania
instalacji i dobijania ciśnienia jedno z żeberek zostało rozerwane na
odcinku 15 cm i mieszkanie zostało zalane.

Różnica pomiędzy żeliwnymi a aluminiowymi jest znaczna na plus dla
aluminium. Ich budowa wymusza ciąg i przez to ich sprawność jest większa.
Przesiadka z 6 na 2 nie ma raczej sensu, już bardziej z 6 na 4 lub w
ostateczności 3.
Fakt ten zgłaszasz w administracji a oni Ci przeliczą wszystko.

P.

4. Data: 2007-01-20 15:22:17

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):

> A jesteś pewna, że 2 żeberka starczą? Pamietaj, że czasami w naszym
> klimacie temperatura spada poniżej -20'

wystarcza dwa bo beda w kuchni - tam nigdy nie grzejemy, a byc musza bo
spoldzielnia nie zgadza sie na ich zdeinstalowanie :-(

> Jeśli nie chcesz ryzykować poważnego konfliktu to wszelkie demontaże
> urządzeń pomiarowych zlecaj wyłącznie temu, do kogo należą.

oczywiscie mam w planie powiadomic kogo trzeba :-) - nie jestem
zwolenniczka samowolek :-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

5. Data: 2007-01-20 15:26:40

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek napisał(a):
> [...]
> domki do instalacji niskociśnieniowych i do bloków o wyższym dopuszczalnym

To wysoki blok wiec cisnienie wysokie w rurach (plytowy grzejnik odpada
- wlasciwie to szukalam tradycyjnych zeberek zeliwnych, ale jak na zlosc
w sprzedazy sa tylko te aluminiowe..

> [...]
> ostateczności 3.
> Fakt ten zgłaszasz w administracji a oni Ci przeliczą wszystko.

dzieki Wam za porady :-).. suma sumarum : rozumiem, ze spece po prostu
przykleja mi inny podzielnik niz taki mocowany do zeberek na srube.. (bo
o to tylko pytalam ;-P

--
Pozdrawiam - T0SIA

6. Data: 2007-01-20 21:03:58

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T0SIA" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:eotcbe$be7$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
odpada
> - wlasciwie to szukalam tradycyjnych zeberek zeliwnych, ale jak na

Spokojnie, rzadko się zdarza, żeby płytowych nie można było założyć.
http://www.kermi.pl/kermi/kermi.pl/partner/polnisch/
heizen/flachheizkoerper/grzejniki+profilowe/profilow
e+zaworowe/technische+info?sid=rlmpgesqmyr4gh1bfqmd7
w&iid=1

czyli
http://tiny.pl/wjq8

Pozdrawiam Piotr

Ciśnieniowy ekspres do kawy
gdzie tani blat knglomerat?
Problem z plyta ceramiczna Whirlpoola AKR 105 IX
bosch GBH 2-24 DSR naprawa w warszawie (wiertarka)
Scianka GK z welna - czy profil przy podłodze jest konieczny?