Ciśnieniowy ekspres do kawy

1. Data: 2007-01-19 16:44:09

Temat: Ciśnieniowy ekspres do kawy
Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przejrzałem trochę ostatnie posty i niewiele jest na ten temat, więc pozwolę
sobie zaryzykować z kolejnym pytaniem w stylu "jaki sprzęt". A konkretnie:

Jaki ekspres do kawy?
:)

Oczywiście pytanie dotyczy expresów ciśnieniowych, nie przelewowych.
Może podpowiecie, jakim producentem się zainteresować?
Może (tak byłoby najlepiej) wręcz konkretne modele podsuniecie?

Zupełnie nie siedzę w temacie, "od zawsze" pijam zwykłą "parząchę", lecz
ostatnio m.in. wątroba woła o litość. Więc postanowiłem jej ulżyć, m.in.
poprzez "lżejszą" odmianę kawy. Produkt zwany "kawą rozpuszczalną" zupełnie
jest przeze mnie nieprzyswajalny, więc jeśli już - to tylko ekspres
ciśnieniowy.

Czy za kwotę max 700 zł można kupić urządzenie, z którego będzie się
zadowolonym?
Dobrze byłoby, gdyby można było używać kawy ziarnistej, a nie od razu
mielonej.
Zależy mi na mocnej kawie, goryczkę, nie znoszę "siuśków" :-)
Podpowiecie jakiś model? We w miarę przyzwoitej cenie.

Z góry dzięki
Pozrawiam

2. Data: 2007-01-19 17:08:10

Temat: Re: Ciśnieniowy ekspres do kawy
Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "be_er" <b...@n...gazecie.pl> napisał w wiadomości
> Czy za kwotę max 700 zł można kupić urządzenie, z którego będzie się
> zadowolonym?
Spokojnie :)

> Dobrze byłoby, gdyby można było używać kawy ziarnistej, a nie od razu
> mielonej.
A, to tu polecam osobno młynek żarnowy. Nie wiem czy uda Ci się znaleźć
"kombajn" w tej cenie.

> Zależy mi na mocnej kawie, goryczkę, nie znoszę "siuśków" :-)
> Podpowiecie jakiś model? We w miarę przyzwoitej cenie.
Ja jak zwykle polecam Saeco. Tanie modele są dobre i sprawdzone. Mankament
to kiepskie wzornictwo. Ale za to mechanicznie dobre itrwałe :)

3. Data: 2007-01-19 21:01:39

Od: "GlennBp" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
polecam forum www.caffeprego.pl tam ci podpowiedzą ;-)
Ja na ten przykład uzywam Gaggi.
pozdrawiam
Luca

4. Data: 2007-01-20 13:52:19

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Na watrobę i żołądek lepsza jest rzeczywiście kawa rozpuszczalna - spróbuj Nescafe
Espresso, jest naprawdę dobra.
JaC

> Zupełnie nie siedzę w temacie, "od zawsze" pijam zwykłą "parząchę", lecz ostatnio
m.in. wątroba woła o litość.
> Więc postanowiłem jej ulżyć, m.in. poprzez "lżejszą" odmianę kawy.

It has removed 2941 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

5. Data: 2007-01-20 14:18:00

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poprzez "lżejszą" odmianę kawy. Produkt zwany "kawą rozpuszczalną" zupełnie
> jest przeze mnie nieprzyswajalny, więc jeśli już - to tylko ekspres

NIe zniechęcam do ekspresu bo sam sobie nei wyobrazam zycia bez, ale
na watrobę i zołądek to parzona kawa jest lzejsza niz espresso.
Mnoe lekarz nakazał pić kawę choćby z malą ilością mleka i
cukru, faktycznie mi pomaga.
Co do ekspresu, nie trac pieniędzy na tanie kombajny bo ponizej 2000
to nic sensownego nie ma, a przywoie to w zasadzie 3000+ (czasem udaje
się trafić coś pomiędzy 2 a 3 ;-)
Oddzielny młynek i ekpres bez problemu kupisz w cenie do 700, zwracaj
uwage na ciśnienie (14-15bar jest dobre oraz na materiał z jakiego
jest wykonany. Młynek żarnowy jest lepszy niz udarowy, ale ceny
żarnowych to 200+, ale da się żyć bez żadnego, w sklepach z kawą
moża kupować małe ilości (5-10 dkg) mielonej na miejscu. Niezłym
rozwiązaniem są młynki ręczne (ciężko znaleźć w Polsce, ale
można).

--
ZZ@private

6. Data: 2007-01-21 19:19:27

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmm, wydać 2-miesięczną pensję na ekspres do kawy? Hmm, ciekawe... Mi
tam wystarcza włoskie "parzydełko" w formie alumuniowego czajniczka, do
którego można wsypać świeżo zmieloną kawę w młynku ręcznym na korbkę
albo w ostateczności popularnym za komuny elektrycznym zelmerku. Sam,
owszem, chciałbym codziennie pić kawę z ekspresu za 3k pln, ale bez
przesady! Chyba do domu faktycznie wystarczy ciśnieniowe psikadełko za
max. 500 zł, z napisem 15 bar na obudowie (bo ile to wyciąga trudno w
domu sprawdzić).

g.

gdzie tani blat knglomerat?
Problem z plyta ceramiczna Whirlpoola AKR 105 IX
bosch GBH 2-24 DSR naprawa w warszawie (wiertarka)
Scianka GK z welna - czy profil przy podłodze jest konieczny?
Problem ze zmywarką AEG