Gwarancja na usługi

1. Data: 2002-02-16 21:50:27

Temat: Gwarancja na usługi
Od: "koszałek" <b...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,

Wynająłem "dwóch fachowców" do remontu łazienki ( położenie glazury i
terakoty oraz prace hydrauliczne).
Po powrocie wieczorem do domu stwierdziłem, że płytki glazury położone są
bez zachowania wzoru na szkliwie ! - jedna prawidłowo, druga obrócona o
180° - ślepi czy co ?
Aż strach pomyśleć co mogą nawywijac biorąc się za instalacją wodno
kanalizacyjną. W związku z tym pojawia sie pytanie:
jakiej mogę żadać gwarancji na wykonaną przez nich usługę - czy wynika to z
jakichś przepisów prawnych (Kodeks Cywilny ?), czy też zakres gwarancji jest
całkowicie dowolnie ustalany między zleceniodawcą i wykonawcą (forma
pisemna)?

Pozdrawiam,

Dorota

1. Data: 2002-02-16 23:43:05

Temat: Re: Gwarancja na usługi
Od: "Aniela" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "koszałek" <b...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jest
> całkowicie dowolnie ustalany między zleceniodawcą i wykonawcą (forma

A my Panom dziekujemy, wyrzucic!
Wykanczalam sama dom i przeszlam pieklo z fachowcami typu Pan Kazio wszystko
zrobi.
Coprawda mnie glazure ulozyli dobrze(wzor) ale juz takie plytki
wykonczeniowe-pasek-wzorek ulozyli po swojemu- jedna dobrze a druga do gory
nogami i.t.d na szczescie byl to taki wzor, ze nie rzuca sie to w oczy!.
Jesli plytek nie potrafja prawidlowo ulozyc( chyba na odwrocie plytki jest
strzalka jak klasc!)
to co dopiero bedzie przy powazniejszych pracach?
Umowe mozesz spisac, potracenia za nieterminowsc wykonania umowy( to wazne)
i wykonanie niezgodne z ustaleniami(pisemne). Gwarancja na usluge? Co to
da, szukaj potem wiatru w polu!
A tak z ciekawsci dlaczego najpierw plytki a potem instalacja? Czy masz na
mysli sam montaz umywalki, wanny, wc it.p.
Bo jesli to drugie to gotowi jeszcze uszkodzic umywalke i.t.p
Genralnie to "fachowcom" trzeba patrzec na rece, co robia bo to co oni sa w
stanie "wymyslec" nikt nie jest w stanie pojac-szczególnie wykonczeniowka.
Odnosze wrazenie, ze takie firmy co to sie oglaszaja, zatrudniaja ludzi
prosto z ulicy, bez listow polecajacych czy tez sprawdzenia jaka prace
robili(pokazali gdzie) i jak to wyglada. Dlatego mamy 3 w 1 fachowcow od
wszystkiego.
Pozdrawiam,Anka

1. Data: 2002-02-17 10:18:59

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aniela" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prosto z ulicy, bez listow polecajacych czy tez sprawdzenia jaka prace
> robili(pokazali gdzie) i jak to wyglada. Dlatego mamy 3 w 1 fachowcow od

Jak mawiał jeden ze znajomych architektów, budowlaniec to jest taki gość,
który zawsze coś spieprzy. Normalny człowiek (laik) znajdzie 100 sposobów
na rozwiązanie problemu, zaś fachowiec-budowlaniec znajdzie sposób 101,
który na pewno będzie niewłaściwy. 100 rozwiązań właściwych do głowy mu nie
przyjdzie.
Tak to już jest z tymi fachowcami. Cały czas trzeba patrzeć na ręce...

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl