HAITI - a my tu siedzimy spokojnie

1. Data: 2010-01-13 17:57:42

Temat: HAITI - a my tu siedzimy spokojnie
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

tak to wygląda:

http://www.boston.com/bigpicture/2010/01/earthquake_
in_haiti.html

uwaga - niektóre zdjęcia są drastyczne...

--

tu była sygnaturka tymczasowa, ale jest obecnie niedostępna. przepraszamy.

2. Data: 2010-01-13 18:03:49

Temat: KARA BOZA NA HAITI...
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@n...sieciowy> wrote in message

... ZA BAŁWOCHWALCZY KULT URĄGAJĄCY BOGU I LUDZIOM !!!

3. Data: 2010-01-13 18:12:19

Temat: Re: KARA BOZA NA HAITI...
Od: Iza <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sty, 19:03, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> "tren R" <t...@n...sieciowy> wrote in message

> ... ZA  BAŁWOCHWALCZY  KULT  URĄGAJĄCY  BOGU  I  LUDZIOM !!!

Jak mozesz?
A za jaki kult byla powodz w 1997 u nas?
___
Iza

4. Data: 2010-01-13 18:22:45

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iza" <f...@o...pl> wrote in message
.googlegroups.com...
> [...]
>
> ... ZA BAŁWOCHWALCZY KULT URĄGAJĄCY BOGU I LUDZIOM !!!

Jak mozesz?
A za jaki kult byla powodz w 1997 u nas?

Nie wiesz? Kult Cimoszki!

5. Data: 2010-01-13 18:26:22

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message
> "tren R" <t...@n...sieciowy> wrote in message
>
> ... ZA BAŁWOCHWALCZY KULT URĄGAJĄCY BOGU I LUDZIOM !!!

Nibiru blisko a we drzwiach!

Indonezja też.

6. Data: 2010-01-13 19:36:09

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sty, 18:57, tren R <t...@n...sieciowy> wrote:

A wiesz dlaczego? Nawiązując do tematu Twojego wątku oczywiście, czy
wiesz dlaczego wielu z nas siedzi spokojnie jakby nic się nie stało?
Przykre to, ale dla większości osób, których ta tragedia nie dotyczy
jest to w pewnym sensie trochę tak jakby nie wydarzyło się naprawdę.
Coś tam pokazują w telewizji, jakieś zdjęcia, jakiś film... I tak
właśnie wielu z nas podchodzi do tego tematu, jakby był to kolejny
film w telewizji. Do wielu nie dociera ogrom tragedii tych ludzi,
ludzi spośród których bardzo wielu straciło dach nad głową,
niejednokrotnie dorobek całego życia. Wielu też straciło swoich
bliskich, albo może nawet ich własne życie nagle się "urwało".

Z jednej strony niby nas to nie dotyczy, bo co nas to obchodzi. Ktoś
tam, gdzieś tam - nie nasza sprawa. Takie nawet są prawidłowości
dotyczące zachowania zdrowego umysłu, tak myślę, żeby nie utożsamiać
się z takimi zdarzeniami. Z drugiej jednak strony zobacz ile trzeba w
sobie mieć empatii i współczucia dla bliźniego, żeby chcieć i potrafić
dostrzec co tam tak naprawdę się zdarzyło. Żeby nie sprowadzić tych
tragicznych zdarzeń do banału, do faktu który gdzieś tam, komuś tam...
się przytrafił.

Jakież to szczęście, że nie na nas to trafiło, że bliskich naszych tam
nie było. Że my sami nie wyjechaliśmy w tym akurat czasie na Haiti.

Pozdrawiam,
darr_d1

7. Data: 2010-01-13 20:17:25

Od: "Himera" <h...@z...org> szukaj wiadomości tego autora

a pierdolisz

--
'Does she stare at you sometimes saying nothing? She is thinking: How the
hell have I ever ended up with this ugly motherfucker?'-Chris Rock

8. Data: 2010-01-13 20:42:07

Temat: Re: HAITI - a my tu siedzimy spokojnie
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

darr_d1 pisze:

> Coś tam pokazują w telewizji, jakieś zdjęcia, jakiś film... I tak
> właśnie wielu z nas podchodzi do tego tematu, jakby był to kolejny

A jak mamy podchodzić? Straszna tragedia, ale przecież nic nie jesteśmy
w stanie zrobić - każdy z nas jako jednostka. Ja nie oglądam tych
przekazów TV. Moja córka, jak tylko usłyszała o tym z radia, zapytała,
czy nas też to może spotkać.

> Jakież to szczęście, że nie na nas to trafiło, że bliskich naszych tam
> nie było. Że my sami nie wyjechaliśmy w tym akurat czasie na Haiti.

I takie podejście mi się nie bardzo podoba. Tzn. fakt, to szczęście, ale
jakaś zbytnia radość z tego tytułu wydaje mi się mało etyczna. Pamiętam
w 1997 roku, po tragicznej powodzi we Wrocławiu, jedno oszczędzone
osiedle wystawiło wielki krzyż dziękczynny. Wobec tragedii ogromnej
części miasta odebrałam to jako coś niesmacznego. NB mieszkałam wtedy na
tamtym osiedlu.

Ewa

9. Data: 2010-01-13 20:50:15

Od: "Himera" <h...@z...org> szukaj wiadomości tego autora

no a co zrobisz? fakt mozna jakas pomoc finansowa wyslac? ale kogo stac? a
jesli juz to wiekszosc woli kase wydac w inny sposob jesli nie na siebie
samego to chociazby zeby pomoc rodzinie.
tak to juz jest, poki tragedia nie dotknie nas bezposrednio, nie wzrusza nas
to za bardzo.

10. Data: 2010-01-13 21:25:13

Od: "Himera" <h...@z...org> szukaj wiadomości tego autora

o a propo pomocy finansowej, wlasnie e-mail dostalam w pracy ze skladki sa
zbierane, szkoda ze nie mam cash'u.

--
"Himera" <h...@z...org> wrote in message
> [...]
> 'Does she stare at you sometimes saying nothing? She is thinking: How the
> hell have I ever ended up with this ugly motherfucker?'-Chris Rock

Dlaczego wolą... __mężatki__?
Porażenie mózgu
himera
Re: PoprawnaPolszczyznaPolsk ichPolityków - wedłóg Pana CW :)
Problem malzenski