Hemoliza co to jest i czym grozi ???

1. Data: 2004-01-25 18:42:04

Temat: Hemoliza co to jest i czym grozi ???
Od: "n...@p...onet.pl" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie o hemolizę.
Co to jest ??
Jak bardzo jest groźna?
Czy da sie z tym żyć?
Jak leczyć, jeśli wogóle się da?
Cokolwiek na ten temat.
Pozdr.
Nijt

2. Data: 2004-01-25 22:06:17

Temat: Re: Hemoliza co to jest i czym grozi ???
Od: Faust <z...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik n...@p...onet.pl napisał:
> Mam pytanie o hemolizę.
> Co to jest ??
> Jak bardzo jest groźna?
> Czy da sie z tym żyć?
> Jak leczyć, jeśli wogóle się da?
> Cokolwiek na ten temat.
> Pozdr.
> Nijt

HEMOLIZA [gr.], rozpuszczanie się lub pękanie błony komórkowej
erytrocytów i przechodzenie uwolnionej hemoglobiny do osocza krwi;
przyczyny hemolizy mogą być różne: działanie hemolizyn, toksyn
bakteryjnych, pasożytniczych lub nowotworowych, jadów zwierząt (węży,
skorpionów), niektórych leków, trucizn (np. soli ołowiu); hemoliza
występuje w niedokrwistości i żółtaczce hemolitycznej, w żółtaczce
noworodków, a także w zimnicy; może też zdarzyć się wskutek mech.
uszkodzeń erytrocytów (w krążeniu pozaustrojowym).

Ta odpowiedz wkleilem z encyklopedii PWN (multimedialnej). A od siebie
dodam ze z tego co wiem to hemoliza zachodzi rowniez jako proces
fizjologiczny (czyli poprawny) w sledzionie - po 120 dniach erytrocyty
ulegaja jej naturalnie, a substancje z nich odzyskane sa wykorzystywane
ponownie.

Musisz sprecyzowac w jakim kontekscie padlo to slowo. Wtedy moze bedzie
mozna pomoc. Bo hemoliza sama w sobie to nie choroba. Chyba ze
podwyzszona hemoliza albo hemoliza na skutek jakiejs choroby.

Pozdrawiam
Faust

--
Si vis amari ama!

3. Data: 2004-01-26 06:32:36

Od: "Nijt" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozna pomoc. Bo hemoliza sama w sobie to nie choroba. Chyba ze
> podwyzszona hemoliza albo hemoliza na skutek jakiejs choroby.

to słowo padło w kontekście badań krwi naszego syna (8m-cy) który jest
podejrzewny o alergie pokarmową i choruje na atopowe zapalenie skóry, na
wynikach pojawia się komanterz analityków: "hemoliza", z tego co potrafie
wyczytać to nie mieszczą się w normach przyjętych takie wyniki:
AST 66 (10-40)
ALT 44 (10-40)
Kreatynina 0,16 (0,4-1,4)
reszta wymików jest w normie
więc matrwię sie czy jest to coś poważnego, wizytę u specjalisty mam dopiero 10
lutego.
pozdrawiam
Nijt

4. Data: 2004-01-26 15:22:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Jan 2004, n...@p...onet.pl wrote:

> Mam pytanie o hemolizę.
> Co to jest ??

hemoliza=rozpad krwinek czerwonych - z calkowita
nie da sie zyc=smierc - czesciowa hemoliza jest
w wielu choroba w wiekszosci anemiach hemolitycznych
i da sie z tym zyc

P.>

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2004-01-26 15:41:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Jan 2004, Nijt wrote:

> [...]
> reszta wymików jest w normie
> więc matrwię sie czy jest to coś poważnego, wizytę u specjalisty mam dopiero 10

hm, a to Ci - taki komentarz oznacza zazwyczaj, ze po przyniesienu
probki stwierdzono hemolize. Ale taka hemoliza po prostu powstaje
juz po pobraniu krwi w probowce przy wirowaniu. Po prostu
tak sie zdarza. Jest to artefakt. Najczesciej nie ma zadnego
zwiazku ze zdrowiem lub choroba pacjenta a uwaga ta jest potrzebna
lekarzowi po to aby wzial to pod uwage przy interpretacji wynikow,
poniewaz nie ma do czynienia z czysta surowica tylko dostalo
sie do niej nieco elementow z krwinek. Stad np. moze to zmienic
wynik potasu, ktore jest duza ilosc w krwince czerwonej i
domieszka elementow krwinki w probce moze istotnie wplynac
na wynik oznaczenia

[...]

"Trudne dziecko" i Tegretol.
Powrocil system do ultradzwiekowego czyszczenia protez
hemoroidy a sex ..wazne !!
czarna herbata
Zajście w ciążę......