"Trudne dziecko" i Tegretol.

1. Data: 2004-01-25 15:25:25

Temat: "Trudne dziecko" i Tegretol.
Od: "Raff" <a...@g...box.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,
Potrzebuję opinii, rady, czgokolwiek... Mam dziecko, pierwszak, i same z nim
problemy. Adhd, jak mówi Pani Psycholog, problem w tym, że wykazuje dużą
(chyba nie całkiem kontrolowaną) agresję w stosunku do dzieci, i mamy z nim
problem w szkole. Sytuacji nie ułatwia, paradoksalnie, wysoki intelekt
dziecka (nauka bez problemów), nie mniej jednak emocjonalnie jest kiepsko...
Poradzono nam poradnię psychiatryczną dla dzieci, gdzie w pośpiechu Pani
Doktor od razu przepisała Tegretol. I z tąd moje pytanie: Czy ten lek
rzeczywiście ma wpływ na zmniejszenie agresji i emocji? Wiem trochę o
karbamazepinie, ale nic o stosowaniu w psychiatrii. Co sądzicie o tej
sytuacji? Szczerze mówiąc nie jestem pewien, czy ma to sens, choćby z powodu
bardzo pośpiesznego "załatwienia" nas w poradni.
--
Usuń box z adresu.
Pozdrawiam

2. Data: 2004-01-25 17:14:29

Temat: Re: "Trudne dziecko" i Tegretol.
Od: "JR" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raff" <a...@g...box.pl> napisał w wiadomości
> [...]
powodu
> bardzo pośpiesznego "załatwienia" nas w poradni.

Skoro, jak piszesz, pani doktor aż tak bardzo się spieszyła, to może
właściwe byłoby zasięgnięcie niezależnej opinii innego lekarza. Tegretol
zażywałem kiedyś przez 10 lat codziennie, ale z innego powodu niż ADHD.

Pzdr.

Jacek

3. Data: 2004-01-25 18:51:21

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
powodu
> bardzo pośpiesznego "załatwienia" nas w poradni.
W psychiatrii stosuje się karbamizepinę w zaburzeniach zachowania, ma ona
wpływ na zmniejszenie agresji, stabilizuje nastrój. W ADHD jest stosowanych
jeszcze kilka innych leków, ale to zależy od stanu małego pacjenta.
Był tu kiedyś wątek o ritalinie - poszukaj w archiwum grupy.
Co do "pośpiesznego" załatwienia w poradni - no coż to realia poradni: tłum
pacjentów i krótki czas wizyty (mało jest poradni dziecięcych,
zapotrzebowanie duże i na dodatek, mało specjalistów psychiatrii
dziecięcej).

pozdrawiam
ela

4. Data: 2004-01-25 22:56:47

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend Raff ( a...@g...box.pl ) wrote :
> [...]
> tej sytuacji? Szczerze mówiąc nie jestem pewien, czy ma to sens, choćby z
> powodu bardzo pośpiesznego "załatwienia" nas w poradni.

http://www.pharmanet.com.pl/infomedica/spes-00/psy6%
5E00.asp :
"Karbamazepina została zsyntetyzowana w roku 1957 w laboratoriach
szwajcarskiej firmy farmaceutycznej Geigy i wprowadzona do lecznictwa w 1963
roku jako lek przeciwpadaczkowy pod nazwą Tegretol... "
http://akszeing.w.interia.pl/
http://hyperreal.info/drugs/go.to/art/1166
http://www.republika.pl/problemywychowawcze/nadpob.h
tm

http://www.dzieci.org.pl/cgi/forum/ikonboard.cgi - możesz tu się dopytać o
interesujące cię sprawy
Pzdr.
Iwona

5. Data: 2004-01-26 13:18:42

Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Raff" <a...@g...box.pl> wrote in message
> Witam Wszystkich,
> Potrzebuję opinii, rady, czgokolwiek... Mam dziecko, pierwszak, i same z
nim
> problemy.......

zwykle, kiedy dziecko wykazuje duże problemy, do lekarz powinni iść rodzice
a przynajmniej zastanowić się w jaki sposób ich zachowanie wpływa na
zachowanie dziecka ..

plusz
/porada miesiąca: wysyłając list do wielu użytkowników korzystaj z pola UDW
(BCC) /

6. Data: 2004-01-26 15:28:48

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Jan 2004, Iwona wrote:

> "Karbamazepina została zsyntetyzowana w roku 1957 w laboratoriach
> szwajcarskiej firmy farmaceutycznej Geigy i wprowadzona do lecznictwa w 1963
> roku jako lek przeciwpadaczkowy pod nazwą Tegretol... "

tak ale stosowana jest nie tylko w padaczce ale w wielu roznych
innych chorobach. Czyli zakres jej zastosowania jest aktualnie
wiekszy niz pierwotnie - bo tak sie zdarza, ze najpierw lek
ma jedno zastosowanie a potem okazuje sie, ze jest skuteczny
na czasami inne choroby. Zeby swojej wypowiedzi dodac tak
czesto oczekiwanej sensacji podam przyklad wiagry, ktora
pierwotnie zostala wymyslona "wiadomo na co" a stosuje sie
ja takze i to takze u kobiet w pierwotnym nadcisnieniu plucnym
w celu zmniejszenia cisnienia plucnego

P.>

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2004-01-26 15:52:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2004-01-26 21:54:09

Od: "Raff" <a...@g...box.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
1963
> roku jako lek przeciwpadaczkowy pod nazwą Tegretol... "

Dziękuję Ci serdecznie.
Tak naprawdę to zamiast korzystać z lekarstw chcę spróbować innych
możliwości - psychoterapia, może inne formy, w każdym razie nie
farmakologiczne. Nie wierzę, żeby ma dzień dobry trzeba było małego szkraba
częstować karbamazepiną. Dzisiaj rozmawiałem z innym lekarzem psychiatrą,
polecił Imipraminę albo Rispolept. NIkt mi nie mówi, że można innymi
sposobami zmieniać, wyciszać dziecko, tylko że "to powinno pomóc, to wyciszy
dziecko". Nie jestem przeciwny lekom, ale nie wtedy, jeśli nie zostana
sprawdzone inne sposoby. Nie chcę pchać w dziecko neuroleptyków (nawet
dobrze nie wiem, co to znaczy).
Pozdrawiam
Raff

9. Data: 2004-01-26 22:38:15

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend Raff ( a...@g...box.pl ) wrote :

> Dziękuję Ci serdecznie.

Proszę bardzo;)

> [...]
> to wyciszy dziecko". Nie jestem przeciwny lekom, ale nie wtedy, jeśli nie
> zostana sprawdzone inne sposoby. Nie chcę pchać w dziecko neuroleptyków
Życzę ci dużo cierpliwości i ciepła wobec dziecka.
I nie daj się za szybko spławić lekarzom. Miej zawsze wątpliwości i ...
pytaj, pytaj, pytaj.
Pzdr.
Iwona

10. Data: 2004-01-27 08:06:52

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:Pine.BSO.4.58.0401261625320.3285@renata.am.toru
n.pl tako rzecze
Piotr Kasztelowicz

> Zeby swojej wypowiedzi dodac tak
> czesto oczekiwanej sensacji podam przyklad wiagry, ktora
> pierwotnie zostala wymyslona "wiadomo na co"

Z tego co pamiętam, szukali leku na dusznicę bolesną, a wyszło od kuśki
stojenia.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

Powrocil system do ultradzwiekowego czyszczenia protez
hemoroidy a sex ..wazne !!
czarna herbata
Zajście w ciążę......
ból nadgarstka - bez powodu :(