ból nadgarstka - bez powodu :(

1. Data: 2004-01-25 10:51:10

Temat: ból nadgarstka - bez powodu :(
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boli od 2 dni, dziś w nocy bardziej - o piątej wstałam, żeby nadgarstek
owinąć czymś i posmarować maścią Fastum. Podobno działa przeciwbólowo, choć
nie wiem, czy akurat na to. Nic sobie z tym nadgarstkiem szczególnego nie
zrobiłam, a teraz nie mogę się oprzeć na ręce, żeby nie było dolegliwości,
muszę trzymać cały czas prosto... Ból jest zlokalizowany bardziej od strony
kciuka... Może ktoś wie, co to za licho (bo starość to chyba jeszcze
nie?!?), no i jak sobie pomóc?

Agata

2. Data: 2004-01-25 11:08:21

Temat: Re: ból nadgarstka - bez powodu :(
Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrób taki test: zegnij kciuk do środka ręki, zamknij na nim pozostałe palce
i powoli odchyl nadgarstek w stronę V palca. Jeśli bardzo boli to cierpisz
prawdopodobnie na chorobę de Quervaine'a - zapalenie pochewek ścięgien
kciuka. Na początek proponuję chłodzenie, unieruchomienie i leki
przeciwzapalne - fastum jest ok ale można dodać jeszcze coś doustnie. I
najważniejsze - oszczędzać kciuk, dotyczy to zwłaszcza chwytania różnych
rzeczy i pisania na klawiaturze. Jak nie będzie przechodziło to
fizykoterapia, miejscowo steroidy, w skrajnych przypadkach operacja

3. Data: 2004-01-25 13:25:44

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deBerg" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Zrób taki test: zegnij kciuk do środka ręki, zamknij na nim pozostałe
palce
> i powoli odchyl nadgarstek w stronę V palca. Jeśli bardzo boli
...bardzo boli - ale tylko w 1 m-cu:po lewej stronie cz. wewnętrznej
nadgarstka, jakieś 1,5 - 2 cm od nasady dłoni. To to?

Na początek proponuję chłodzenie, unieruchomienie i leki
> przeciwzapalne - fastum jest ok ale można dodać jeszcze coś doustnie.
...w tygodniu wybiorę się do lekarza, jeśli się nie poprawi. Na razie
unieruchamiam i smaruję...
> najważniejsze - oszczędzać kciuk, dotyczy to zwłaszcza chwytania różnych
> rzeczy i pisania na klawiaturze.

..przy chwytaniu nie bardzo boli, jeśli nadgarstek jest wyprostowany, samo
poruszanie kciukiem też nie tak bardzo, jak całą dłonią...

Agata

4. Data: 2004-01-25 18:17:45

Od: jerry <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

deBerg napisał:

> [...]
> i powoli odchyl nadgarstek w stronę V palca. Jeśli bardzo boli to cierpisz
> prawdopodobnie na chorobę de Quervaine'a - zapalenie pochewek ścięgien

Czy test ma jakąś konkretną nazwę?
Dzięki i pozdrawiam!
jerry

5. Data: 2004-01-25 19:09:00

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Test Finkelsteina

6. Data: 2004-01-25 19:16:46

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Test Finkelsteina

...hm, niestety nic nie udało mi się wygoglowac na ten temat... :(

A.

7. Data: 2004-01-25 19:40:25

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.emedicine.com/pmr/topic36.htm
http://www.fpnotebook.com/ORT191.htm
http://www.medicinenet.com/de_quervains_tenosynoviti
s/article.htm
http://www.aafp.org/afp/20030801/tips/5.html
http://www.medformation.com/ac/crssma.nsf/sma/sma_de
querva_sma.htm
http://www.medscape.com/viewarticle/452273_print

O ile oczywiście to jest zespół de Quervaine'a :)))

8. Data: 2004-01-25 19:49:31

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
querva_sma.htm
> http://www.medscape.com/viewarticle/452273_print
>
> O ile oczywiście to jest zespół de Quervaine'a :)))

...o, widzę że zaznaczyłam niewłaściwe pole ("szukaj na stronach kategorii:
polski")! :))

A.

9. Data: 2004-01-25 20:12:11

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

| O ile oczywiście to jest zespół de Quervaine'a :)))

A ja tak z zupełnej ciekawości... bo google wypluwają to również jako
podostre nieropne zapalenie tarczycy. Zupełnie OT, czy to ma jakiś związek,
czy po prostu mianownictwo takie samo tudzież podobne?

pzdr.
M.

--
"Życie zawsze weryfikuje marzenia"

10. Data: 2004-01-26 17:46:10

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wspólny jest prawdopodobnie chirurg, który to opisał jako pierwszy :)

Paracetamol-uczulenie(!)
Actimel
Piegi na... kostce?
bol w klatce piersiowej