Hibiscus - co to za świństwo?

1. Data: 2006-03-03 14:22:33

Temat: Hibiscus - co to za świństwo?
Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Może ktoś mi doradzi w sprawie hibiscusa, ale rosnącego w domy. Przecierając go z
kurzu zauważyłam na kropelki soku w miejscu gdzie kończy się listek, a zaczyna
łodyżka tego listka (nie przy samej gałązce). Na kilku listkach w tym samym miejscu
były jakby "scukrzone" kropelki. A całe listki od spodu są w czarne kropeczki
malusieńkie i jakby wybrzuszone od środka liścia. Co to może być? Wiem, że strasznie
namąciłam i może z opisu nic nie wynika. Spróbuję wieczorem zrobić zdjęcie, ale na
razie może ktoś się domyśli? Nie jest to tarcznik, bo kropeczki są naprawdę mikre i
jakby wyrastające z liści. Z wierzchu liście wyglądają normalnie.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Agnieszka

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

2. Data: 2006-03-03 15:03:00

Temat: Re: Hibiscus - co to za świństwo?
Od: "Janusz Zaremba" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agusia D. <N...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> by=E6? Wiem, =BFe strasznie nam=B1ci=B3am i mo=BFe z opisu nic nie =
> wynika. Spr=F3buj=EA wieczorem zrobi=E6 zdj=EAcie, ale na razie mo=BFe =
> kto=B6 si=EA domy=B6li? Nie jest to tarcznik, bo kropeczki s=B1 =
> naprawd=EA mikre i jakby wyrastaj=B1ce z li=B6ci. Z wierzchu li=B6cie =
> wygl=B1daj=B1 normalnie.
> Z g=F3ry dzi=EAkuj=EA za pomoc i pozdrawiam!
> Agnieszka
>
> --=20
> ____________________________
> Radio - to cudowny wynalazek!
> Jeden ruch r=EAki - i nic nie s=B3ycha=E6.

Chetnie bym Ci pomógł ale moje odpowiedzi chyba mają >ptasią grype<

Janusz
skype:pogotowieogrodnicze

3. Data: 2006-03-03 17:44:59

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
[...]

Radio Maryja - to cudowny wynalazek!
Jeden ruch ręki - i nic nie słychać.
o.dyrektor

Nie przejmuj się, hibiscus to świństwo.

4. Data: 2006-03-03 18:00:38

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Mar 2006 15:03:00 +0000 (UTC), Janusz Zaremba napisał(a):

> Chetnie bym Ci pomógł ale moje odpowiedzi chyba mają >ptasią grype<

Przesadzasz, wystarczy zmienić kodowanie.

Pozdrawiam,
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-03-03 21:36:19

Od: "Janusz Zaremba" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agusia D. <N...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> ____________________________
> Radio - to cudowny wynalazek!
> Jeden ruch r=EAki - i nic nie s=B3ycha=E6.

Odpowiem na pierwszą część pytania
Te kropelki soku lekko lepkiego powstają w wyniku gutacji przez hytadody
epidermalne więc nie musisz się tego obawiać Nie jest to choroba tylko
czynność fizjologiczna liści. Natomiast te czarne punkciki kojarzą mi się z
pewną przypadłością ale musze to zobaczyć na zdjęciu.

Janusz

6. Data: 2006-03-04 20:10:38

Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Zaremba" <p...@g...pl> napisał w
wiadomości news:duacsi$6n2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> czynność fizjologiczna liści. Natomiast te czarne punkciki kojarzą mi się z
> pewną przypadłością ale musze to zobaczyć na zdjęciu.

Witam.
Dziękuję za pomoc. Zdjęcia chorych listków umieściłam na stronie:
www.agam.lublin.pl/roslinka
Mam nadzieję, że są dość wyraźne.
Pozdrawiam.
Agnieszka

--
____________________________

7. Data: 2006-03-04 20:46:46

Od: "Janusz Zaremba" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agusia D. <N...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> ____________________________
> Radio - to cudowny wynalazek!
> Jeden ruch r=EAki - i nic nie s=B3ycha=E6.

Czy możesz mi powiedzieć kiedy i gdzie zakupiłaś tego Hibiskusa?
Sprawe potraktuj jako bardzo poważną

Janusz
PS. A najlepiej skontaktuj się ze mną na GG 4790518

8. Data: 2006-03-04 22:08:35

Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Zaremba" <p...@g...pl> napisał w
wiadomości news:ducubm$pd2$1@inews.gazeta.pl...
> Czy możesz mi powiedzieć kiedy i gdzie zakupiłaś tego Hibiskusa?
> Sprawe potraktuj jako bardzo poważną
> PS. A najlepiej skontaktuj się ze mną na GG 4790518

Niestety nie pamiętam gdzie i kiedy został kupiony, bo mam go już kilka lat. Zaraz go
odseparuję od reszty kwiatków. Mam jeszcze kilka innych hibiscusów i nic im nie jest,
ale jutro obejrzę każdy listek z osobna, bo ten też nie ma zaatakowanych wszystkich
liści..
Na gg spróbuję jutro.
Pozdrawiam!
Agnieszka

--
____________________________

9. Data: 2006-03-06 15:05:55

Od: "Janusz Zaremba" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agusia D. <N...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> Radio - to cudowny wynalazek!
> Jeden ruch r=EAki - i nic nie s=B3ycha=E6.

a może jeszcze zdjęcie wierzchniej strony liścia

Janusz

zupełnie zielona-prośba o pomoc[długie]
O ogródkach działkowych inaczej :)
Forum storczyki gruntowe