chyba się przejełam ogrodem

1. Data: 2006-03-03 14:52:29

Temat: Re: chyba się przejełam ogrodem
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:du9ks0$7n2$1@atlantis.news.tpi.pl TMK
<t...@p...onet.pl> napisał(a):

> widziałam na zdjęciach porzeczkę jako drzewko.
> Gdzie można poczytać o takich dziwach?

Hejka. Wpisz do wyszukiwarki nazwę gatunku rośliny, która Cię interesuje
i czytaj do oporu. :-)
Pozdrawiam piennie Ja...cki

2. Data: 2006-03-03 14:59:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2006-03-03 15:21:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
nie
> sprawdzają czy warto się tym zainteresować? pozdrawiam

Zajrzałam na stronę podaną w ogłoszeniu na allegro. W żadnym opisie nie jest
wymieniona nazwa odmiany. Niespecjalnie mi się to podoba...tak jak piszesz,
brak konkretów, za to reklama aż huczy:(
Natomiast porzeczki tzw. pienne są po prostu szczepione na podkładce. Godne
polecenia, parę owoców w pierwszym roku po posadzeniu i niezły zbiór
począwszy od drugiego. Sprawdzone:)
A wracając do wcześniejszego Twojego wątku, to może faktycznie zainteresuj
się krzewami owocowymi - jeżyny, maliny, porzeczki, winorośle (no trudno,
jak już wymieniam:( ), borówki brusznice i amerykańskie, agrest, jagody
kamczackie i co tam jeszcze. Wcześnie zaczynają owocować, nie pochłaniają
wiele miejsca i są stosunkowo łatwe w uprawie.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-03-03 15:26:37

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rzoskwinia.html
> ale na stronie nie ma żadnych konkretów więc co to jest? No i
Trochę konkretów jest w podpisie zdjęć , ale to zawsze reklama ...
Trochę więcej powinno być tu : http://www.fruitstore.pl/oferta.htm
ale to co najciekawsze dopiero "w przygotowaniu" .

To co słyszałem o takich wynalazkach :
szczepione na specjalnych podkładkach silnie skarlających (minidrzewka)
podobno stymulowane chemicznie do ograniczonego wzrostu i jeżeli
tak , to nie może to trwać długo(mocno ograniczony rozrost korony) ,
jednak pewnie te 3 lata o których wspominałaś wcześniej przetrzymają
bez większych zmian .
Nie dowierzam mrozoodporności (tzn do jakiego minusa przetrwa?).

Porzeczki drzewkowate to nic dziwnego : szczepi się na powiedzmy
porzeczce złotej jakiś szlachetny szczep i mamy formę pienną .
Sam tak robię z agrestem , też na złotej porzeczce .

--

pozdrawiam :-) piotr

5. Data: 2006-03-03 17:30:56

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
widziałam na
> zdjęciach porzeczkę jako drzewko.
> Gdzie można poczytać o takich dziwach? i czy to jakieś wymysły tóre

Coś znalazłem :
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=47
http://szkolkarstwo.pl/article.php?id=461

--

pozdrawiam :-) piotr

6. Data: 2006-03-03 17:40:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
rzoskwinia.html

> Coś znalazłem :
> http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=47
> http://szkolkarstwo.pl/article.php?id=461

Przejrzałam, dość znane historie. Baleriny co najmniej od 10 lat. Ale
nigdzie nie jest podana docelowa wysokość tych drzewek, a szczególnie
brzoskwiń.

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-03-03 17:56:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bez większych zmian .
> Nie dowierzam mrozoodporności (tzn do jakiego minusa przetrwa?).

No nieee !!!

8. Data: 2006-03-03 21:03:46

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja już widziałem takie drzewka w realu...

Marek

9. Data: 2006-03-04 11:48:24

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przejrzałam, dość znane historie. Baleriny co najmniej od 10 lat. Ale
> nigdzie nie jest podana docelowa wysokość tych drzewek, a szczególnie
> brzoskwiń.

"W handlu znajdują się głównie dobrze wyrośnięte rośliny z ładną koroną
na wysokości około 50-70 cm."
"Formy kolumnowe nie wymagają przycinania ani innych zabiegów
niezbędnych przy formowaniu
U-kształtnych jabłoni, a ich drzewa osiągają wysokość do 2-3 m."
A gdzieś w sieci czytałem : jabłonie do 2m , śliwy i brzoskwinie do 1,5m
brzoskwinie "koreańskie"(?) do 80cm . Adresów niestety nie pomnę .

--

pozdrawiam :-) piotr

10. Data: 2006-03-04 11:49:04

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora