straty w ogrodzie po tegorocznych mrozach

1. Data: 2006-03-03 17:31:44

Temat: straty w ogrodzie po tegorocznych mrozach
Od: "agnieszka tokarczyk" <a...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów
Dziś w Warszawie było piękne słońce więc starałam się zrobić obchód ogrodu.
Jestem przerażona, mnóstwo krzewów przemarzło, na pewno straciłam dwa
bukszpany, dużą machonię, azalię, boję się o rododendrony których nie
okryłam. Spadające kawały śniegu z lodem z dachu domu połamały mi borówki i
fuksje. Yuki a mam ich 5 odmian są zmasakrowane przez śnieg. Najbardziej
boję się o pnącza a w szczególności o bluszcz trójklapowy który zarasta mi
prawie cały dom. Z utęsknieniem czekam na wiosnę ale przeraża mnie to co
zobaczę kiedy śnieg stopnieje.
Pozdrawiam Agnieszka

2. Data: 2006-03-03 18:11:26

Temat: Re: straty w ogrodzie po tegorocznych mrozach
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jestem przerażona, mnóstwo krzewów przemarzło, na pewno straciłam dwa
> bukszpany, dużą machonię, azalię, boję się o rododendrony których nie

A dokąd sięgał śnieg ?

Pytam bo wszak nie jestem w stanie dotrzeć do niektórych rejonów ogrodu
z powodu śniegu i samej sprawdzić to jednak mam pewne obawy czytając takie
relacje :-(

Serdecznie Miłka

3. Data: 2006-03-03 21:44:23

Od: "Janusz Zaremba" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> z powodu śniegu i samej sprawdzić to jednak mam pewne obawy czytając takie

W celu ograniczenia transpiracji i zwiększenia strat w wyniku poparzeń
słonecznych proponuje gdy tylko będzie na plusie oprysk Paroil lub Promanal
wszystkich roślin zimozielonych.Szczególnie narażone są cyprysiki z racji
śladowej pokrywy woskowej łusek.
pozdrawiam serdecznie
Janusz

4. Data: 2006-03-04 14:48:57

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"agnieszka tokarczyk" <a...@n...com.pl> wrote in message

> [...]
mi
> prawie cały dom. Z utęsknieniem czekam na wiosnę ale przeraża mnie to co

Winobluszcz, nie bluszcz :)
Jak ostatnio przeszedlem sie po ogrodzie, to nie dopatrzylem sie nowych
strat mrozowych ale snieg niestety polamal mi nieco rosliny. Dwa dziurawce
od Mirzana chcialem lepiej ochronic przed mrozem i nieco sie polamaly ale
na szczescie nie doszczetnie. W miejscu, gdzie rosnie azalia japonska jest
tak plasko (snieg tam jeszcze lezy), ze tez obawiam sie, czy nie zostala
polamana.
Dla odmiany nie zasypalem sniegiem berberysow Juliany i przez to stracily
liscie nad sniegiem. Nie chcialem powtorzyc bledu sprzed roku, gdy
zasypane berberysy sie troche polamaly. W sumie wyszlo na to samo ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-03-04 20:41:21

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W celu ograniczenia transpiracji i zwiększenia strat w wyniku poparzeń
> słonecznych proponuje gdy tylko będzie na plusie oprysk Paroil lub
Promanal (...)

Nie o taką odpowiedź prosiłam. Jestem za leniwa żeby cokolwiek
opryskiwać a szczególnie chemicznym ;-)
A jako ochrona wystarcza mi śnieg ...

Serdecznie Miłka

6. Data: 2006-03-04 20:48:33

Od: "Janusz Zaremba" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka <m...@t...pl> napisał(a):

> Promanal (...)
>
> Nie o taką odpowiedź prosiłam. Jestem za leniwa żeby cokolwiek
> opryskiwać a szczególnie chemicznym ;-)
> A jako ochrona wystarcza mi śnieg ...
>
> Serdecznie Miłka

Ta chemia to jest 95% olej parafinowy

Janusz

7. Data: 2006-03-04 21:57:12

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ta chemia to jest 95% olej parafinowy

Ale Drogi Januszu, jak się ma to do mojego pytania ?!

Wiem że błyszczysz wiadomościami i sypiesz porady jak z rękawa ale ja
chciałabym wiedzieć dokąd sięgał śnieg na roślinach skoro mróz zrobił takie
wielkie szkody ?!

Serdecznie Miłka

8. Data: 2006-03-04 22:34:27

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Zaremba napisał:

> Ta chemia to jest 95% olej parafinowy

To chyba przy zaparciach się stosuje

Pozdrawiam, Barbara

9. Data: 2006-03-04 22:47:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> To chyba przy zaparciach się stosuje

Na zaparcia rycynowy, droga Basiu (wybitne świństwo! lepiej doprawdy
zewnętrznie, do włosów;)). A parafinowy jest świetny dla profilaktyki
iglaków, stosuję od paru lat.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2006-03-19 21:26:38

Od: "wrześniowa " <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea
>Bpjea czy okrywasz czymś azalie mam 2 Cecylia i Giblartar przykryłam ale
b.słabo nie przemarzną? Pozdrawiam Wrześniowa

chyba się przejełam ogrodem
Hibiscus - co to za świństwo?
zupełnie zielona-prośba o pomoc[długie]
O ogródkach działkowych inaczej :)