Hołd.

1. Data: 2000-08-21 10:08:07

Temat: Hołd.
Od: "Kovic" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze nie jest to na tę grupę , ale jednak chciałem złożyć hołd wszystkim
marynarzom którzy utonęli na pokładzie "Kurska" "jednak nie znaleźli żadnych
oznak życia na pokładzie "- portal.pl . Naprawdę mi ich szkoda.

1. Data: 2000-08-21 11:21:48

Temat: Re: Hołd.
Od: "Pan_Zenek" <z...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Kovic napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
żadnych
>oznak życia na pokładzie "- portal.pl . Naprawdę mi ich szkoda.

Ja również zastanawiałem się żeby to napisać.
Jest mi ich też bardzo szkoda. Ich śmierć jest o tyle bardziej wsztrąsająca
od innych katastrof że się pewnie strasznie męczyli.
Zenek

1. Data: 2000-08-21 12:06:00

Od: Piotr Kujawa <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Aug 2000 13:21:48 +0200, "Pan_Zenek"
<z...@y...com> wrote:

>Ja również zastanawiałem się żeby to napisać.
>Jest mi ich też bardzo szkoda. Ich śmierć jest o tyle bardziej wsztrąsająca
>od innych katastrof że się pewnie strasznie męczyli.
>Zenek

Moze jednak nie. "Kursk" jest podobno tak uszkodzony, ze
prawdopodobnie wiekszosc zginela ,jezeli nie od razu, to w ciagu paru
minut. Jest podobno caly zalany.
Tak czy inaczej szkoda ludzi :-(((

Piotr

1. Data: 2000-08-21 13:15:10

Od: "Pan_Zenek" <z...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kujawa napisał(a) w wiadomości: ...
>Moze jednak nie. "Kursk" jest podobno tak uszkodzony, ze
>prawdopodobnie wiekszosc zginela ,jezeli nie od razu, to w ciagu paru
>minut. Jest podobno caly zalany.
>Tak czy inaczej szkoda ludzi :-(((

Jak to jest że w czasach gdy wydarza się tyle tragedii jedne w nas budzą
uczucia a inne przechodzą bez echa. Jak spadł Concorde no to spadł i już. No
oczywiście szkoda ludzi szczególnie tych w hotelu (no właśnie dlaczego ich?)
ale jednak Kursk bardziej przeżyłem a przecież tam też ponad 100 ludzi
zgineła?
Zenek

1. Data: 2000-08-21 13:36:03

Od: Piotr Kujawa <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Aug 2000 15:15:10 +0200, "Pan_Zenek"
<z...@y...com> wrote:

> [...]
>ale jednak Kursk bardziej przeżyłem a przecież tam też ponad 100 ludzi

To proste. W przypadku "Kurska" wydawalo sie ze jest jeszcze nadzieja.
Zawiedziona nadzieja bardziej boli niz tragedia ktora zdarza sie
szybko i nagle. Takie jest moje zdanie

Piotr

1. Data: 2000-08-21 14:39:56

Od: DrYazzgod <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kujawa wrote:

> To proste. W przypadku "Kurska" wydawalo sie ze jest jeszcze nadzieja.
> Zawiedziona nadzieja bardziej boli niz tragedia ktora zdarza sie
> szybko i nagle. Takie jest moje zdanie

Szokuje jak malo warte jest zycie ludzi dla...
Dlatego mnie Kursk tak porusza. Po pierwsze informacje o dacie
zatoniecia okretu sfalszowano. Wypadek byl w sobote, twierdzono,
ze w niedziele. Dzieki temu byl jeden dzien w zapasie i wiadomo bylo,
ze jak opinia publiczna na swiecie i eksperci zaczna alarmowac,
ze marynarzom za chwile skonczy sie powietrze, to w rzeczywistosci
beda oni martwi od mniej/wiecej 24 godzin. I tak tez zrobiono.
Gdy w srode umilklo SOS wystukiwane przez marynarzy w poszycie statku,
mozna bylo przypuszczac, ze nie ma juz komu stukac, bo wszyscy nie zyja.
Wtedy decydenci rosyjscy juz zupelnie spokojnie i bez leku przyjeli
pomoc z zachodu, bo wiedzieli, ze nic juz nie ma w tym niebezpiecznego,
bo przeciez wszystkie usta juz sa zamkniete, na zawsze...
Szokuje jak malo warte jest zycie ludzi dla...
...socjotechnikow z radzieckim rodowodem...

--
Dariusz Laskowski
GG#10616 Odnosze wrazenie, ze w Twoich

1. Data: 2000-08-21 16:08:08

Od: "Duch" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szokuje jak malo warte jest zycie ludzi dla...
> ...socjotechnikow z radzieckim rodowodem...

-ciach-

...fakt, okrutne..

Jest jeszcze druga strona medalu, sorry, wywroce troche kota do gory
ogonem.
Pare lat temu byla katastrofa radzieckiej lodzi podwodnej
"Komsomolec" czy jakos tak. Tam sie troche uratowalo -
cos ze 20 osob. Konstruktor (nie dowodca floty!)
statku narzekal na ... zaloge. A bylo tak:
Do kazdej grodzi doprowadzany jest tlen, ale czujnik zawartosci
tlenu sie zepsul w jednej z komor. Wiec "Sasza" chodzil z recznym
czujnikiem co godzine, mierzyl zawartosc tlenu. Ale znudzilo
mu sie to (pewnie pili, nogi ciazyly), wiec bach!, recznym
czujnikiem o sciane i ... "Towarzyszu kapitanie, czujnik sie zepsul,
nie musze juz chodzic, prawda?"
Pech chcial, ze stezenie tlenu wzroslo i komora zapalila sie.
Kapitan nie wezwal pomocy bo sie bal "o pagony".
Lodz jeszcze przez okolo 12 godzin palila sie pod woda!
komora po komorze, w koncu kapitan zadecydowal -
wynurzenie i wysylamy SOS. Gdy dowodztwo dowiedzialo
sie o zaniedbaniach - komunikta byl krotki: "Uratowac lodz,
albo wszyscy w niej zginiecie".
Moze takie dzialanie gwarantuje najwieksze wlasnie bezpieczenstwo
na lodziach podwodnych? Pilnuj lodz albo na niej zginiesz...
W sumie, dziwny ten narod...

Gdzies czytalem, ze na "Kursk" doszlo do wybuchu torpedy
bo uzyto tanszego paliwa torped, ale za to niebezpiecznego.
Jesli tak, to
nie wycofaja lodzi bo ich na nie stac, ale beda uzywac ryzykowne
paliwo - normalka dla tej kultury... urazona duma...

Duch

1. Data: 2000-08-21 16:52:10

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kovic <l...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bc7o5.653$Y...@n...tpnet.pl...
> [...]
żadnych
> oznak życia na pokładzie "- portal.pl . Naprawdę mi ich szkoda.

masz racje - to ogromny bardzo duzy zal
ale we mnie rowniez kipi od zlosci, kiedy patrze na te politikiere, te
wymuszone gesty rosyjskiego prezydenta , to tuszowanie, ta przeogromna
manipulacja chorego systemu
a pozniej jeszcze telewizornia nadala fragment wypowiedzi polskiego Sybiraka

wiecej juz nie dodam

pozdrawiam
Waleria Wyspiańska (Valérie)

1. Data: 2000-08-21 21:08:39

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Pan_Zenek" <z...@y...com> writes:

> Ja również zastanawiałem się żeby to napisać.
> Jest mi ich też bardzo szkoda. Ich śmierć jest o tyle bardziej wsztrąsająca
> od innych katastrof że się pewnie strasznie męczyli.

Hm.... nie chce sie czepiac, ale znacznie gorsza smierc mieli ci, co
przezyli Czernobyl.
Tak samo jak Hiroszime.
Choroba popromienna jest naprawde straszna.

Umieranie na raka zreszta tez... tylko ze w wypadku Czernobyla wtedy
nie mozna bylo o tym mowic (w bylych demoludach) i tak sobie
przycichlo...

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-08-21 21:13:16

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Pan_Zenek" <z...@y...com> writes:

> [...]
> ale jednak Kursk bardziej przeżyłem a przecież tam też ponad 100 ludzi

Katastrofa Concorda byla malo, ze sie tak wyraze, widowiskowa dla
prasy.
Przede wszystkim - parenascie sekund i juz.

A w wypadku Kurska ponad tygodniowa akcja.. jest codzienna pozywka dla
prasy. A jak nie ma konkretow albo sprzeczne relacje to mozna
opublikowac wywiady z fachowcami ktorzy maja sprzeczne zdania i to
podwyzsza czytalnosc...
Poza tym temat bardzo nosny i latwo sie wiaze z polityka. Celowa
dezinformacja ze strony rosyjskiej armii... jak zachowal sie
Putin... czy tez czasem nie pociagnie to za soba spadku jego
popularnosci...dlaczego rosyjska armia zlikwidowala jednostki
ratunkowe.. itp. itd.

Temat bardzo nosny no i ciagle na fali, jako ze to nasz sasiad w
znaczniej mierze znienawidzony.

A Concorde? kogo w Polsce ochodza wynurzenia na temat kondycji
samolotow i linii lotniczych francuskich i brytyjskich? W ichniejszej
prasie byla dyskusja na ten temat ale u nas ludzi to ani ziebi ani
grzeje, bo wszak ile osob lata Concordami ...?

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net
http://pierdol.ninka.net/~ninka/
http://supersonic.plukwa.net/~ninka/

Re: Co znaczy plonk
Re: "pierdol" czyli moja obsesja...
Do Ninki (i wszystkich, ktorych to obchodzi)
Re: Fan klub Ninki
Re: Fan klub Ninki