Hortensja 'Bodensee"

następny post »
Data: 2003-06-12 15:04:26
Temat: Hortensja 'Bodensee"
Od: "Biota" <b...@w...pl>

Witam,
Dzisiaj kupilam piekna hortensje ogrodowa w odmianie "Bodensee"
http://www.pieters-hortensia.tsc.be/bodensee.jpg watpliwosci naszly mnie
dopiero teraz....(wiem, wiem nie ta kolejnosc)
zastanawiam sie czy przetrwa zime w centralnej Polsce, w necie przeczytałam,
ze jest to roslina strefy 5b czyli teoretycznie powinna wytrzymac mrozy
do -26 stC,
ale to teoria...czy ktos z grupowiczow ma doswiadczenia w uprawie tej
odmiany?
I jeszcze jedno, hortensja jest niebieska, czy w przyszlych latach (o ile
przetrwa zime) nalezy podlewac ja alunem, czy moze jest to cecha odmianowa?
Pozdrawiam,
Biota