Ile gotować jaja na twardo?!

11. Data: 2006-07-20 08:39:03

Temat: Re: Ile gotować jaja na twardo?!
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elske" <k...@n...o2..pl> wrote in message
news:e9nf5r$4ht$4@atlantis.news.tpi.pl...

> U mnie w takim jajku jest półpłynne żółtko.
>
> --
> Elske

Też macie problem, zależnie od wielkości - 5-7minut we wrzątku i 3min w
wodzie po zdjęciu z ognia - żółtka będą na twardo, ale nie ściemnieją...

12. Data: 2006-07-20 11:29:20

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

gotowania jaj włożonych do zimnej wody jest błędem żółtko nie będzie
idealnie w środku tylko oprze się gdzieś o skorupkę co przy dzieleniu
daje raczej niezbyt fajny wygląd. najlepszym chyba sposobem jest
włożenie jaj do wrzątku i od zagotowania 10 minut jajko będzie twarde
bez zielonych nalotów i pewnego amrodziku kótry jest w dodatku szkodliwy
dl;a organizmu.

pozdrawiam piotr

13. Data: 2006-07-20 12:03:17

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

żytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
Witam,
Mam pytanie, mianowicie ile gotować (od zagotowania dla niekumatych
:)) jajka na twardo wyjete prosto z lodówki?

==========

Jak duże jajko?

DJD

14. Data: 2006-07-21 10:16:48

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Jul 2006 13:08:10 -0500, Iwon(k)a napisał(a):

> 3-4 min to tak wiele nie jest dla tego wrzatku zeby nagle stal sie
> zimny ;)))

Może nie, ale hartowanie chyba już nie będzie takie skuteczne...
Wczoraj obierałam jajko zostawione we wrzątku bo wstawiłam a potem nie
mogłam stać i go pilnować więc wyłączyłam po 2 czy 3 minutach gotowania i
jajo tak zostało - paskudnie się obierało. Chociaż fakt że woda była już
letnia jak je wyjmowałam.

--
Sabina

15. Data: 2006-07-21 10:18:18

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Jul 2006 13:29:20 +0200, clafoutis napisał(a):

> amrodziku kótry jest w dodatku szkodliwy
> dl;a organizmu.

Ojejku, a co to za szkodliwy smrodzik? Czy amrodzik - szkodzi wąchanie czy
co?

--
Sabina

16. Data: 2006-07-21 10:30:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sabina" <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> wrote in message

> Ojejku, a co to za szkodliwy smrodzik? Czy amrodzik - szkodzi wąchanie czy
> co?
>
> --
> Sabina

Siarkowodór z warstwy "czarnozielonej" na żółtku przegotowanym - gaz
trujący.

17. Data: 2006-07-21 18:00:21

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jajo tak zostało - paskudnie się obierało. Chociaż fakt że woda była już

a tak, bo po tych 3-4 min nalezy _zaraz_ wstawic do zimnej wody, inaczej
wlasnie bedze takie jajo :)) jesli sie zaraz do tej zimnej jajka przelozy,
skorupka odstaje komfortowo i zoltko jest zolciutenkie.

iwon(K)a

18. Data: 2006-07-21 18:05:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message

Mity - gdy świeże jajka - skorupy nie odłażą, poleżą - bez hartowania można
obrać.

19. Data: 2006-07-22 06:54:39

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Jul 2006 13:00:21 -0500, Iwon(k)a napisał(a):

> a tak, bo po tych 3-4 min nalezy _zaraz_ wstawic do zimnej wody, inaczej
> wlasnie bedze takie jajo :)) jesli sie zaraz do tej zimnej jajka przelozy,
> skorupka odstaje komfortowo i zoltko jest zolciutenkie.

No to chyba trzeba jeszcze pamiętać, żeby wody było dość dużo. Ja daje wody
jak najmniej, żeby jak najszybciej zaczęła wrzeć, no ale zaraz wypróbuję
Twój sposób i wody dam więcej.

Mam ostatnio jajomanię :)

--
Sabina

20. Data: 2006-07-22 06:55:40

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Jul 2006 20:05:49 +0200, Panslavista napisał(a):

> Mity - gdy świeże jajka - skorupy nie odłażą, poleżą - bez hartowania można
> obrać.

Jajo z którym się ostatnio męczyłam leżało z tydzień w lodówce.

--
Sabina

LINK !!!
Kiszona kapusta - PILNE