Kiszona kapusta - PILNE

1. Data: 2006-07-19 10:50:13

Temat: Kiszona kapusta - PILNE
Od: <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

kupiłam gliniany garnek ok 10 litrów,
chcę ukisić kapustę.
Mój mąż nie lubi jak jest dużo marchwi, więc proszę o jakieś sugestie jak ją
można zrobić ;-)

pozdrawiam
Sylwia

2. Data: 2006-07-19 10:54:50

Temat: Re: Kiszona kapusta - PILNE
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chcę ukisić kapustę.
> Mój mąż nie lubi jak jest dużo marchwi, więc proszę o jakieś sugestie jak

Bez marchwii.

3. Data: 2006-07-19 11:16:33

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chcę ukisić kapustę.
> Mój mąż nie lubi jak jest dużo marchwi, więc proszę o jakieś sugestie jak

Tej wczesnej raczej sie nie powinno kisić...dopiero tą we wrześniu..a
maksymalnie do 1 listopada...bo po 1 listopada to bardziej trupem pachnie
niz sie kisi..;)))

marchew trzeba utrzec na grubych oczkach poprostu i dosypywac w trakcie
ubijania
chociaz istnieje kilka szkół znaczy mozna kisic sama kapuste zeby biała
była...doskonałe do kapusniaków i bigosów..a tarta marchew dodawać dopiero
jak sie robi surówke
mozna zakisic razem z dodatkami...a to marchwia tarta a to
jabłkami...doskonałe wtedy do sałatek...a marchew jak sie przekisi to tez
bedzie miekka
a gdzies mie migną przepis coby dodawac warstwami plastry buraka ćwikłowego
to wtedy wyjdzie "fałszywa" czerwona kapusta kiszona...

w sumie wszystkiego co potrzeba to kapusta poszatkowana..sól nasiona
kopru...garnek no i sie ubija tak zeby pusciło sok..przy tej temperaturze to
za 3 dni powinno być juz gotowe

Marek

4. Data: 2006-07-19 11:17:23

Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Bez marchwii.

Trafniej sie nie da.

Marcin Marski

5. Data: 2006-07-19 11:18:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> Bez marchwii.

Zmień, póki czas, męża na normalnego.

6. Data: 2006-07-19 11:27:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> wrote
in message news:e9l4da$se4$1@news.lublin.pl...

> [...]
>
> w sumie wszystkiego co potrzeba to kapusta poszatkowana..sól nasiona
> kopru...garnek no i sie ubija tak zeby pusciło sok..przy tej temperaturze

Można kisić nawet wczesną kapustę, ale na szybkie zużycie.

http://pychotka.pl/przepisy-kulinarne/p%F3%B3mi%EAsn
e/kapusta-parzybroda.html

7. Data: 2006-07-19 11:44:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
>
> kupiłam gliniany garnek ok 10 litrów,

Nie najlepsze rozwiązanie. Brak szczelnego przykrycia. A kapusta
intensywny zapach ma.
Tutaj zamów bańkę 30 litrów z szerokim otworem, ma pokrywę z uszczelką i
dodatkową zakręcaną. Dopuszczona do żywnosci!
Wkłada się do niej worek polietylenowy, do niego kapustę z ingredencjami,
ubija ręcznie, tu się przyda nawet bylejaki mąż, od czasu do czasu włożyć
patyk, aby wypuścić gazy fermentacyjne i gdy się zacznie fermantacja -
wynieśc do piwnicy lub innego miejsca gdzie jest chłodno.
Worek zamknąć plastikowa opaską, dzięki czemu kapusta i kwas pozostanie
bez dostępu powietrza. Można obciążyć słojem z wodą.
Ja zamiast kija używam rurek instalacyjnych polipropylenowych do wody,
zatopionych z jednej strony i z nawierconymi co 10 cm bocznymi otworami,
rurkę tę mam w kapuście do czasu zakończenia fermentacji burzliwej. Gazy
mają którędy wychodzić, a nie mam strat soku...

Tutaj link - można zamówić dwie - na kapustę i na ogórki. Przechowywać można
nawet w kuchni - o ile jest chłodna, gdyż zakręcone bańki nie przepuszczą
żadnych zapachów:
http://www.nitron.com.pl
http://www.opakowania.alitom.pl/op_ban.html

8. Data: 2006-07-19 12:17:14

Od: <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Tutaj link - można zamówić dwie - na kapustę i na ogórki. Przechowywać
> można nawet w kuchni - o ile jest chłodna, gdyż zakręcone bańki nie

Ok wszystko rozmumiem, ale niestety worki i beczki, w ogóle tworzywo
sztuczne odpada!!

9. Data: 2006-07-19 12:42:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok wszystko rozmumiem, ale niestety worki i beczki, w ogóle tworzywo
> sztuczne odpada!!

Błąd - lepsze nieaktywne tworzywo sztuczne niż beczka drewniana z pleśniami
w ściankach, czy garnek kamienny bez pokrywy...
Czysty polietylen bez kontaktu z tłuszczami czy alkoholami służy ci na
codzień. Chemicznie nieaktywny i odporny polipropylen też. A worek z
polietylenu w beczce z polipropylenu to podwójna odporność, łatwe do wymycia
i dezinfekcji, łatwe w obsłudze, same plusy, nie ma minusów.

10. Data: 2006-07-19 12:53:17

Od: <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polietylenu w beczce z polipropylenu to podwójna odporność, łatwe do
> wymycia i dezinfekcji, łatwe w obsłudze, same plusy, nie ma minusów.

Nasze babcie i babcie naszych babciów itd. od zawsze kiskiły w drewnianych
dębowych beczkach albo w glinianych garkach, więc mi chodzi nie o czystość
tylko chcę poznać wasze przepisy na kiszoną kapustę, a nie sposób na
przygotowanie sprzętu do kiszenia kapusty.

Proszę o przepisy!!
Najlepiej bez marchwi

MP i MŚ
Szybkie dania na impreze urodzinowa