Kiszona kapusta - PILNE

11. Data: 2006-07-19 12:58:22

Temat: Re: Kiszona kapusta - PILNE
Od: rAzor <k...@...tusk.plusk.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:

> Bez marchwii.

Bingo. ;)
--
rAzor

12. Data: 2006-07-19 13:12:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasze babcie i babcie naszych babciów itd. od zawsze kiskiły w drewnianych
> dębowych beczkach albo w glinianych garkach, więc mi chodzi nie o czystość
> tylko chcę poznać wasze przepisy na kiszoną kapustę, a nie sposób na
> przygotowanie sprzętu do kiszenia kapusty.
>
> Proszę o przepisy!!
> Najlepiej bez marchwi

Już ci podano.

13. Data: 2006-07-19 15:43:57

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. wrote:
> nasiona kopru...
===
Nie pomyliłeś z kminkiem?

waldek
===

14. Data: 2006-07-19 16:03:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <x...@o...pl> wrote in message
> ===
> Nie pomyliłeś z kminkiem?
>
> waldek
> ===

Niektórzy dają koper, ja nie, ale wiem o tym.

15. Data: 2006-07-19 17:02:35

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> wrote in
message news:e9l4da$se4$1@news.lublin.pl...

> Tej wczesnej raczej sie nie powinno kisić...dopiero tą we wrześniu..a
> maksymalnie do 1 listopada...bo po 1 listopada to bardziej trupem pachnie
> niz sie kisi..;)))

Po przesądach z kiszeniem ogórków nadszedł czas na przesądy co do kiszenia
kapusty :-)

Ten 1 listopada wziął się stąd że dawno, dawno temu nie było ogrzewania a
kaupustę kisiło się w większych ilościach i nie trudno było ją trzymać w ciepłej
izbie.
Po 1 listpada nastawały chłody i biedna kapusta gniła zalatując trupem a nie
kisiła się zdrowo.

Ja zimą kiszę kapustę na bieżąco i wszystko jest OK.

TomekD

16. Data: 2006-07-19 17:13:52

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o przepisy!!

Nie robię latem ale zimą, może też się uda latem:
- kupić kapustę
- poszatkować (najmniej przyjemna czynność którą ułatwia nóż typu 'do chleba')
- na 1kg kapusty 20g soli
- poszatkowaną kapustę do garnka warstawami które przesypć solą i zdecydowanie
ale przesady ubić
- zima dokładam kwaśne jabłko w całości, nie dodaję nic więcej
- przewietrzyć z 2-3 razy co parę dni kapustę nakłuwając w paru miejscach do dna
- czekać na rozwój wypadków i nie próbować za dużo bo w pierwszym etapie
kiszenia kapusta zdaje się mieć silnie destrukcyjny wpływ na równowagę przewodu
pokarmowego :-)

TomekD

17. Data: 2006-07-19 18:00:46

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zmień, póki czas, męża na normalnego.

Chętnie bym go przejęła, też nie lubię :) Marchw_i_. Tyle, że za
młody.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - Aktualizacja:
http://glinki.com/?l=5zj8cu

18. Data: 2006-07-19 18:16:16

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> ===
> Nie pomyliłeś z kminkiem?

Podejrzewam, że nie pomylił. U mnie w domu "od zawsze" też dodawało się
nasiona kopru do kapusty kiszonej.

Pozdrawiam
Bea

19. Data: 2006-07-19 18:21:53

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Mateuszczyk" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

| Podejrzewam, że nie pomylił. U mnie w domu "od zawsze" też dodawało się
| nasiona kopru do kapusty kiszonej.
|
| Pozdrawiam
| Bea

Hmmm... a ja podejrzewam, że jednak pomylił... ;)))
U nas dodaje się tylko i wyłącznie kminek. No i oczywiście kilka garści
żurawin, bo bez tego to nijaka ta kapusta. ;))

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

20. Data: 2006-07-20 08:05:54

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:e9lt90$i9k$1@news.onet.pl...
> [...]
> U nas dodaje się tylko i wyłącznie kminek. No i oczywiście kilka garści
> żurawin, bo bez tego to nijaka ta kapusta. ;))

Nie pomyliłem...ja dodaje koper a o kminku wiem ze sie daje....

Marek

MP i MŚ
Szybkie dania na impreze urodzinowa
Cackanie z cukinią ;)